Rejestry sprzedaży VAT i rejestr zakupów VAT

image_print

Lista rejestrów VAT utworzonych dla bieżącej bazy danych.

Operacja dodania lub modyfikacji elementu otwiera okno zawierające zakładki [1 Ogólne] oraz [2 Zakazy]. Zakładka [1 Ogólne] składa się z nazwy, opisu poszczególnego rejestru oraz parametru Nieaktywny.

Nazwa – nazwa elementu musi być unikalna w ramach danego typu rejestru tzn. nie można wprowadzić dwóch rejestrów zakupu o tej samej nazwie, ale może istnieć identycznie nazwany rejestr zakupów i rejestr sprzedaży.

Opis – jest polem informacyjnym, pozwalającym dodatkowo opisać dany rejestr.

Nie można z listy usunąć rejestru, do którego zostały już wprowadzone jakieś zapisy.

Nieaktywny – parametr pozwala ustawić dany podrejestr jako nieaktywny. Nieaktywny rejestr nie jest następnie dostępny na rozwijanych listach w obrębie Rejestru VAT, a dokumenty wprowadzone do nieaktywnego rejestru widoczne są tylko na zakładkach [Wszystkie rejestry] oraz [Do deklaracji].

W zakładce [2 Zakazy] operator z uprawnieniami administratora ma prawo nałożenia blokady dostępu dla wybranych operatorów.

W celu nałożenia blokady należy użyć ikony zielonego plusa , a następnie wybrać z listy operatora, dla którego dostęp do rejestru ma zostać zablokowany.

W wyniku nałożenia blokady dostępu do poszczególnych rejestrów VAT zalogowany operator z poziomu Rejestrów VAT widzi wyłącznie zakładki [ Rejestr VAT] oraz [Wg atrybutów]. Dodatkowo, w dostępnych dla operatora zakładkach widoczne są wyłącznie dokumenty z rejestrów do których ma dostęp. W przypadku wyboru w filtrach aktywnych opcji wszystkie rejestry, wyświetlane są jedynie te dokumenty z rejestrów, do których zalogowany operator ma dostęp.

 

Czy ten artykuł był pomocny?