Aby dodać nowy bank, należy wybrać przycisk [Dodaj] znajdujący się w menu głównym lub w panelu ergonomicznym nad listą banków. Wówczas wyświetli się formularz definicji nowego banku.
Po lewej stronie widoku znajduje się nagłówek formularza banku zawierający następujące pola i parametry:
- Aktywny – zaznaczenie parametru powoduje, że bank może być używany w systemie
- Kod – pole obowiązkowe, zawiera kod służący do łatwej i szybkiej identyfikacji banku (np. skrót nazwy), może składać się maksymalnie z 10 znaków (liter i/lub cyfr). Kody banków muszą być unikalne
- Numer rozliczeniowy – pole obowiązkowe, numer identyfikujący dany bank. Liczba cyfr możliwa do wpisania w polu różni się w zależności od wybranego typu numeru rachunku (NRB – 8 cyfr, IBAN, inne – 12 cyfr).
- Typ numeru rachunków – lista rozwijana, do wyboru są następujące wartości
- Inne
- IBAN – Międzynarodowy Numer Rachunku Bankowego używany w operacjach międzynarodowych
- NRB – Numer Rachunku Bankowego używany w operacjach krajowych
- URL – strona WWW banku
Pola Adres, Telefon i E-mail są uzupełniane automatycznie na podstawie danych wprowadzonych w polach zakładki Adres na formularzu definicji banku.
Ponadto formularz banku podzielony jest na zakładki: Adresy, Księgowe, Adres, Atrybuty, Załączniki.
Zakładka Adresy – umożliwia wprowadzenie danych adresowych oraz kontaktowych (np. numer telefonu lub adres e-mail) banku.
Adresy banków można definiować również za pomocą przycisków dostępnych w menu głównym, w grupie przycisków Adresy.
Zakładka Księgowe prezentuje domyślne konta księgowe przypisane do danego banku.
Zakładki Atrybuty i Załączniki zostały szczegółowo opisane w artykule Zakładka Kody Rabatowe, Opis analityczny, Atrybuty, Załączniki i Historia zmian.