Oprócz ręcznego i automatycznego wyzwalania procesów na zdarzeniu, system umożliwia uruchamianie procesów według zdefiniowanych harmonogramów.
Harmonogramy dostępne są tylko dla procesów globalnych.
Aby dodać harmonogram do procesu należy wybrać przycisk [Harmonogramy] z grupy przycisków Model.
W przypadku, kiedy nie ma zdefiniowanych harmonogramów dla procesu, system zapyta, czy użytkownik chce stworzyć nowy harmonogram. Po wybraniu opcji Tak wyświetlone zostanie okno definicji harmonogramu z listą harmonogramów, na której możliwe jest dodawanie nowych i usuwanie istniejących harmonogramów za pomocą przycisków [Dodaj] i [Usuń]. Po lewej stronie ekranu wyświetlane są szczegóły aktualnie zaznaczonego na liście harmonogramu.
Harmonogram można zdefiniować jako dzienny, tygodniowy, miesięczny lub roczny.
Aby proces BPM uruchamiał się automatycznie w każdą ostatnią sobotę miesiąca należy:
- Zaznaczyć typ harmonogramu Miesięczny
- Zaznaczyć opcję W następującym dniu
- Wybrać dzień – z list rozwijanych wybrać opcje ostatni(a) i Sobota
- Określić interwał obowiązywania harmonogramu – w tym przypadku należy wybrać opcję co 1 mies., ponieważ proces ma być uruchamiany każdego miesiąca.
W przypadku gdy serwer BPM jest wyłączony, procesy nie są wykonywane, ale są kolejkowane. Oznacza to, że zostaną wykonane po uruchomieniu serwera. W przypadku procesów z harmonogramem, przy wyłączonym serwerze w kolejce może znajdować się tylko jedna instancja tego procesu. Kolejne uruchomienia procesu nie są kolejkowane.