Agent główny w strukturze agentów łączy się zawsze do serwera Comarch pod adresem update.comarch.com po porcie 8466. W przypadku braku połączenia, czyli jeśli pojawi się komunikat Agent nie zarejestrował się u agenta nadrzędnego należy zweryfikować czy zostało wpisane poprawne Id klienta oraz sprawdzić połączenie z serwerami Comarch.
Przykład: za pomocą funkcji telnet wpisując w konsoli cmd w linii komend:
telnet update.comarch.com 8466

W oknie Konfiguracja Produktów użytkownik może określić jakie aplikacje mają zostać zainstalowane poprzez wybranie danego produktu z listy.

Następnie należy wybrać komponent w ramach danego produktu. Przykładowo dla agenta głównego dla produktu Comarch ERP Altum można wybrać komponent [Centrala Serwer].

Różnica pomiędzy komponentem serwerowym a stanowiskowym jest taka, że wraz z komponentem serwerowym instalują się dodatkowo poniższe usługi:
- Comarch ERP BPM Server
- Comarch ERP Search service
- Comarch ERP Business Services
- Comarch Retail POS Data Service