Podczas wprowadzania dokumentów należy zwrócić uwagę na pola obowiązkowe, bez których plik JPK nie zostanie poprawnie zweryfikowany.
W poszczególnych strukturach plików JPK wskazane są pola obowiązkowe, bez których plik nie zostanie poprawnie zweryfikowany, przez co nie będzie mógł zostać przesłany do urzędu skarbowego.
W niniejszym rozdziale biuletynu zaprezentowano sposób wprowadzania dokumentów oraz pola, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Pola te muszą zostać wypełnione na dokumencie, aby plik został poprawnie wygenerowany. System Comarch ERP Altum nie kontroluje, czy podczas wprowadzania dokumentu, niektóre pola wymagane w plikach JPK zostały wypełnione przez użytkownika.
Opis postępowania dotyczy wszystkich użytkowników, niezależnie od wersji systemu Comarch ERP Altum,
z której firma korzysta. Przy czym obsługa generowania plików JPK jest dostępna w wersji 2016.5 i wyższych.
Dane firmy
W przypadku wszystkich rodzajów plików JPK obowiązkowe pola do uzupełnienia definiujące przedsiębiorstwo dostępne są z poziomu Konfiguracja → Struktura firmy → Firma zakładka Ogólne. Są to następujące pola:
- Nazwa, Nazwa firmy – należy wpisać nazwę firmy
- NIP
- W sekcji Adres:
- Kraj
- Województwo
- Miasto
- Kod pocztowy
- Ulica
- Nr domu
- Poczta
- Gmina
- Powiat
Urząd skarbowy
Każdy rodzaj pliku JPK wymaga uzupełnienia kodu urzędu. Wyjątek stanowi plik JPK_VAT, w przypadku którego nie ma konieczności uzupełniania tych danych. Pole należy uzupełnić na karcie urzędu
Główne → Urzędy → Kod identyfikacyjny.
Dodatkowo, jeżeli użytkownik wskazał urząd z poziomu Konfiguracja → Struktura firmy → Firma zakładka Deklaracje, to jest on domyślnie pobierany podczas tworzenia plików.