Na większości dokumentów nową pozycję można dodać korzystając z przycisku [Dodaj wg cech] dostępnego z poziomu:
- listy pozycji dokumentu
- wstążki
- menu kontekstowego, rozwijanego po naciśnięciu prawego przycisku myszy na liście
Naciśnięcie przycisku powoduje otwarcie formularza dodawania artykułu według cech.
![Formularz dodawania wg cech pojawiający się po wciśnięciu przycisku [Dodaj wg cech]](https://pomoc.comarch.pl/altum/201952/wp-content/uploads/2019/07/LG_Formularz-dodawania-wg-cech-pojawiajacy-się-po-wcisnieciu-przycisku-Dodaj-wg-cech.png)
Po wyborze przycisku otworzy się formularz, na którym po dodaniu artykułu utworzona zostanie macierz możliwych partii tego artykułu, a operator będzie miał możliwość wskazania ilości dla poszczególnych wariantów, których dotyczy transakcja.
Operator może określić ilość bezpośrednio w komórce macierzy, jak również wpisując lub sczytując kod kreskowy danej partii i określając ilość, o jaką pozycja ma zostać zwiększona.
Aby dodać wybrane na formularzu partie, należy wybrać przycisk [Zapisz]. W zależności od ustawień parametru Osobne pozycje dokumentu, dostępnego na formularzu dodawania pozycji wg cech, system doda partie jako osobne pozycje lub utworzy jedną pozycję z wieloma subpozycjami.