Przed rozpoczęciem instalacji i konfiguracji systemu Comarch ERP Altum niezbędna jest poprawna instalacja i konfiguracja programu Comarch ERP Auto Update.
Plik UpdateAgent_Setup_[nr_wersji]_PL.EXE dostępny jest na serwerze ftp1.support.comarch.pl w katalogu Pub w folderze Comarch ERP Auto Update oraz na Indywidualnych Stronach Partnerów (Comarch ERP Altum –> Aktualne Wersje).
Prekonfiguracja Comarch ERP Auto Update
Podczas pierwszego uruchomienia Comarch ERP Auto Update pojawi się okno wyboru języka interfejsu. Użytkownik ma możliwość wybrania języka aplikacji na czas trwania danej sesji programu lub zapamiętania wyboru na stałe, za pomocą parametru Zapamiętaj wybór. Do wyboru jest 5 wspieranych języków: polski, angielski, niemiecki, francuski i hiszpański (domyślnie podpowiadany jest język systemu operacyjnego).
W przypadku konfiguracji wstępnej:
Agenta głównego – należy pozostawić zaznaczony parametr Podłącz tego agenta do serwera Comarch oraz podać ID klienta (dostarczone przez Comarch)
Agenta podrzędnego – należy odznaczyć parametr Podłącz tego agenta do serwera Comarch oraz podać Kod agenta, który został wcześniej dodany do struktury agentów w agencie głównym. Dodatkowo należy podać adres IP agenta nadrzędnego oraz port.
Zakończenie konfiguracji wstępnej otworzy okno aplikacji Comarch ERP Auto Update i nastąpi próba połączenia z serwerem Comarch.
W przypadku, gdy agent nie połączy się prawidłowo z agentem nadrzędnym, próba połączenia spowoduje pojawienie się komunikatu: „Agent nie zarejestrował się u agenta nadrzędnego. Agent nie posiada wymaganych uprawnień. Należy je nadać u agenta nadrzędnego.”. Może to oznaczać, że:
wpisane Id klienta jest nieprawidłowe,
kod agenta nie został dodany do agenta nadrzędnego lub został usunięty,
wpisany adres/nazwa komputera nadrzędnego jest niepoprawny.
Połączenie z agentem nadrzędnym może być również blokowane przez zaporę systemową/program antywirusowy.
Konfiguracja agenta głównego
Agent główny w strukturze agentów łączy się zawsze do serwera Comarch pod adresem update.comarch.com po porcie 8466. W przypadku braku połączenia, czyli jeśli pojawi się komunikat Agent nie zarejestrował się u agenta nadrzędnego należy zweryfikować czy zostało wpisane poprawne Id klienta oraz sprawdzić połączenie z serwerami Comarch.
Przykład
Przykład: za pomocą funkcji telnet wpisując w konsoli cmd w linii komend:
telnet update.comarch.com 8466
W oknie Konfiguracja Produktów użytkownik może określić jakie aplikacje mają zostać zainstalowane poprzez wybranie danego produktu z listy.
Następnie należy wybrać komponent w ramach danego produktu. Przykładowo dla agenta głównego dla produktu Comarch ERP Altum można wybrać komponent [Centrala Serwer].
Różnica pomiędzy komponentem serwerowym a stanowiskowym jest taka, że wraz z komponentem serwerowym instalują się dodatkowo poniższe usługi: