Business Process Management

Nowe procesy standardowe

Uwaga
Poniższy proces będzie udostępniany na prośbę Partnerów poprzez zgłoszenie w Systemie Obsługi Zgłoszeń.

Dodano nowy proces BPM automatyzujący weryfikację rachunków bankowych:

  • weryfikacja rachunku bankowego dla wskazanych kontrahentów (globalny)

Proces może zostać uruchomiony, jeżeli w firmie, do której zalogowany jest użytkownik, został zaznaczony parametr Weryfikacja rachunku dla płatności powyżej. Użytkownik może zdefiniować grupy operatorów, dla których proces powinien być uruchamiany.

 




Księgowość

Nowy formularz deklaracji VAT-7

W efekcie nowelizacji przepisów w zakresie tzw. pakietu paliwowego oraz obowiązkowego mechanizmu podzielonej płatności wprowadzono nowy wzór deklaracji VAT, tj. VAT-7(20). We wzorze wprowadzone zostały następujące zmiany:

  • w części C. Rozliczenie podatku należnego w wierszu 19 zmieniono opis na następujący: “Kwota podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o których mowa w art. 103 ust. 5a ustawy, podlegająca wpłacie w terminach, o których mowa w art. 103 ust. 5a i 5b ustawy”
  • w bloku F. Informacje dodatkowe wprowadzono nowy znacznik z opisem: „Podatnik wystawił w okresie rozliczeniowym fakturę, o której mowa w art. 106e ust. 1 pkt 18a ustawy”
  • uaktualnione zostały publikatory oraz wprowadzono drobne zmiany uściślające i redakcyjne

W związku z powyższymi zmianami, w systemie Comarch ERP Altum dostępny jest nowy formularz deklaracji VAT-7(20) wraz z możliwością jego wydruku oraz eksportu na strony Ministerstwa Finansów.

 




Logistyka

Nowa wersja struktury pliku JPK_FA

Zaktualizowano i dostosowano strukturę pliku JPK_FA do wymagań opublikowanych przez Ministerstwo Finansów. Aktualna wersja pliku to JPK_FA(3).

 




Wspólne

Uwaga
Wersja 2019.5.1 systemu Comarch ERP Altum jest kompatybilna z aplikacją Comarch Retail 2019.5.1.

Rachunek bankowy – limit kontroli

W związku z tym, że kwota transakcji, której dotyczy kontrola rachunku bankowego, może ulec zmianie, wprowadzona została możliwość określenia jej limitu. Na formularzu centrum typu Firma został dodany parametr Weryfikacja rachunku dla płatności powyżej wraz z możliwością określenia limitu kwoty płatności, w walucie systemowej danej firmy. Domyślnie ustawiona wartość limitu to 15000.

Parametr Weryfikacja rachunku dla płatności powyżej na formularzu centrum typu Firma

Uwaga
Parametr Weryfikacja rachunku dla płatności powyżej jest domyślnie zaznaczany dla firm, które mają ustawioną grupę stawek VAT: PL.

Weryfikacja rachunku bankowego z poziomu karty kontrahenta

Dla firm rozliczających podatek VAT w Polsce wprowadzona została możliwość weryfikacji rachunku bankowego z poziomu karty kontrahenta zakładka Rachunki bankowe.

Przycisk Weryfikuj rachunek jest dostępny, jeżeli:

  • na firmie zaznaczono parametr Weryfikacja rachunku dla płatności powyżej
  • do kontrahenta przypisany jest co najmniej jeden rachunek bankowy
  • kontrahent posiada zdefiniowany NIP lub REGON

Po wybraniu przycisku system wyświetli komunikat zawierający informacje o wyniku weryfikacji.

Uwaga
Weryfikacja rachunku bankowego jest możliwa wyłącznie w trybie online. Usługa dostępna jest tylko dla użytkowników, którzy posiadają aktualny klucz licencyjny.

Weryfikacja rachunku bankowego z poziomu zestawienia poleceń przelewów

Podczas dodawania płatności do zestawienia poleceń przelewów oraz podczas generowania pliku wprowadzona została weryfikacja wskazanego na płatności rachunku bankowego z rachunkiem kontrahenta w wykazie podatników VAT. Weryfikacja dokonywana jest wyłącznie, jeżeli:

  • jako typ podmiotu na płatności został wskazany kontrahent krajowy o statusie Podmiot gospodarczy
  • wartość brutto dokumentu jest większa niż lub równa wartości limitu kontroli podanego w konfiguracji firmy

Informacje o przeprowadzonej weryfikacji, jej wyniku oraz dacie wykonania są prezentowane na zakładce Historia zmian zestawienia poleceń przelewów.

Kontrola formy płatności

Zgodnie z aktualnymi przepisami, dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku, gdy:

  • stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca
  • jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15 000 zł

W związku z tym, została wprowadzona kontrola formy płatności na płatnościach wygenerowanych do dokumentów, których wartość brutto przekracza limit kontroli wskazany w konfiguracji firmy oraz jako kontrahent został wskazany podmiot gospodarczy. Jeżeli na płatności wskazana została forma płatności typu Gotówka to podczas zapisu dokumentu wyświetlane jest ostrzeżenie, iż został przekroczony limit płatności gotówkowych pomiędzy przedsiębiorcami i płatności gotówkowej nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.




Mechanizm podzielonej płatności

Mechanizm podzielonej płatności (MPP) jest obligatoryjnie stosowany w odniesieniu do dostaw towarów i świadczenia usług, które podlegają zakresowi odpowiedzialności nabywcy. Objęte są nią płatności, których jednorazowa wartość (bez względu na liczbę wynikających z niej płatności) jest równa lub przekracza 15000 PLN.

W bazach konwertowanych z wcześniejszych wersji, jeśli dla firmy zaznaczony był parametr Split payment wg przepisów polskich, w polu Obsługa podzielonej płatności wg przepisów polskich zostanie wybrana wartość W księgowości. W takim przypadku mechanizm się nie zostanie zmieniony i ustawienie parametru na płatności pobierane będzie wprost z kontrahenta.

Uwaga
Uruchomienie obsługi MPP wyłącza automatyczną obsługę odwrotnego obciążenia na nowo wystawianych dokumentach. W dalszym ciągu użytkownik ma jednak możliwość ręcznie zaznaczać parametr Odwrotne obciążenie na dokumentach, jeśli zajdzie taka konieczność.

Konfiguracja MMP

Uwaga
Na bazach, na których skonfigurowana była już wcześniej obsługa odwrotnego, po wybraniu opcji W księgowości i w handlu, podczas zapisu kartoteki firmy pojawia się dodatkowe okno, w którym użytkownik ma możliwość automatycznie zaznaczyć parametr Podzielona płatność na artykułach i wzorcach artykułów, na których zaznaczony jest parametr Odwrotne obciążenie.

  • na karcie kontrahenta zaznaczyć parametr Podzielona płatność – jeżeli obsługa MMP dotyczy kontrahenta
  • na karcie artykułu zaznaczyć parametr Podzielona płatność – jeżeli artykułu podlega obsłudze MMP

Uwaga
W przypadku, gdy dla firmy skonfigurowana zostanie Obsługa podzielonej płatności: W księgowości i handlu, na karcie kontrahenta oraz artykułu ukryty zostaje parametr Odwrotne obciążenie

Uwaga
Parametr Obsługa odwrotnego obciążenia został przeniesiony z konfiguracji systemu na formularz firmy.

Obsługa podzielonej płatności na dokumentach

Dokumenty rejestrujące mechanizm podzielonej płatności:

  • zamówienia
  • faktury zaliczkowe i ich korekty
  • faktury (generowane do dokumentu i wystawione ręcznie) i ich korekty
  • faktury VAT i ich korekty

Parametr Podzielona płatność jest automatycznie zaznaczany podczas zapisu/zatwierdzenia dokumentu handlowego jeżeli:

  • w konfiguracji firmy w sekcji Obsługa podzielonej płatności wg przepisów polskich ustawiona jest wartość W księgowości i w handlu
  • w polu Rodzaj transakcji ustawiona jest wartość Krajowa
  • żadna z pozycji dokumentu nie ma zaznaczonej obsługi odwrotnego obciążenia
  • końcowa wartość dokumentu brutto w walucie systemowej jest większa lub równa 15000.

Parametr Podzielona płatność, można zaznaczyć zaznaczyć ręcznie zarówno na dokumentach sprzedażowych i zakupowych gdy:

  • w polu Rodzaj transakcji ustawiona jest wartość Krajowa
  • żaden z elementów dokumentu nie ma zaznaczonej obsługi odwrotnego obciążenia

Zaznaczenie parametru Podzielona płatność na nagłówku dokumentu powoduje automatycznie zaznaczenie parametru Podzielona płatność na wszystkich płatnościach dokumentu, na których ustawiona jest waluta systemowa PLN.

Generowanie dokumentów

Podczas generowania dokumentów ustawienie parametru Podzielona płatność zostaje automatycznie przenoszona w przypadku generowań:

  • FSL/FS z ZS
  • FZL/FZ z ZZ
  • FS z zamówienia sprzedaży, na którym zaznaczony jest parametr Podzielona płatność i do którego wygenerowana została zaliczka.

Dla pozostałych generowań, wartość parametru nie jest automatycznie przenoszona na wygenerowany dokument. Jeżeli jednak wygenerowany dokument spełnia wymagania obligatoryjnego naliczania mechanizmu PP, parametr ten zostanie automatycznie zaznaczony.




Logistyka

Zmiany w SENT

W celu zwiększenia ergonomii pracy z obsługą monitorowania przewozu SENT formularz dokumentu ZPT został zastąpiony formularzem SENT_100 (dla dokumentów rozchodowych) oraz SENT_200 (dla dokumentów przychodowych), które dostępne są bezpośrednio na stronie PUESC.

Dodatkowo wprowadzono:

  • możliwość wskazania jednostek dla kodu CN z zaznaczonym parametrem Przesyłaj do SENT tj.: l (litr) lub kg (kilogram)
  • ilość danej pozycji na formularz SENT jest pobierana z pola:
    • Objętość – dla jednostki litr
    • Waga brutto – dla jednostki kilogram

Możliwość zmiany magazynu na subpozycji ZS w stanie Zatwierdzony lub W realizacji

Wprowadzona została możliwość zmiany magazynu na niezrealizowanych subpozycjach zamówień sprzedaży z rezerwacją nieblokującą.

 




Wspólne

Uwaga
Wersja 2019.5.1 systemu Comarch ERP Altum będzie kompatybilna z aplikacją Comarch Retail 2019.5.1, której udostępnienie planowane jest 11.10.2019.

Mechanizm podzielonej płatności

W odpowiedzi na zmiany w ustawach dotyczących VAT, rozszerzony został mechanizm podzielonej płatności (MPP), który ma na celu zastąpienie obowiązujących wcześniej przepisów dotyczących odwrotnego obciążenia. Obowiązkowy MPP jest stosowany w odniesieniu do dostaw towarów i świadczenia usług, które podlegają zakresowi odpowiedzialności nabywcy, a objęte są nią płatności, których jednorazowa wartość (bez względu na liczbę wynikających z niej płatności) jest równa lub przekracza 15 000 PLN.

W przypadku aktualizacji systemu Comarch ERP Altum do wersji 2019.5.1, po zaakceptowaniu umowy licencyjnej pojawi się okno umożliwiające:

  • włączenie obsługi mechanizmu podzielonej płatności po stronie handlu (aktywacja dodatkowych parametrów i mechanizmów na dokumentach handlowych)
  • zaznaczenie parametru Podzielona płatność na artykułach i wzorcach artykułów, na których zaznaczony jest parametr Odwrotne obciążenie i ukrycie parametru Odwrotne obciążenie na kontrahentach i wzorcach kontrahentów

Okno Konwersja bazy firmowej

W bazach konwertowanych z wcześniejszych wersji, jeśli dla firmy zaznaczony był parametr Split payment wg przepisów polskich, w polu Obsługa podzielonej płatności wg przepisów polskich zostanie wybrana wartość W księgowości. W takim przypadku mechanizm nie zostanie zmieniony i ustawienie parametru na płatności pobierane będzie wprost z kontrahenta.

Uwaga
Uruchomienie obsługi MPP wyłącza automatyczną obsługę odwrotnego obciążenia na nowo wystawianych dokumentach. W dalszym ciągu użytkownik będzie mógł ręcznie zaznaczać parametr Odwrotne obciążenie na dokumentach, jeśli zajdzie taka konieczność.

 

Konfiguracja MPP

W przypadku, gdy mechanizm podzielonej płatności nie był aktywowany podczas konwersji bazy danych, MPP można włączyć:

  • na nagłówku formularza firmy w polu Obsługa podzielonej płatności wg przepisów polskich wybrać jedną z dostępnych opcji:
    • W księgowości
    • W księgowości i w handlu
  • na karcie kontrahenta zaznaczyć parametr Podzielona płatność – jeżeli obsługa MPP dotyczy kontrahenta
  • na karcie artykułu zaznaczyć parametr Podzielona płatność – jeżeli artykuł podlega obsłudze MPP

Uwaga
W przypadku gdy dla firmy skonfigurowana zostanie obsługa podzielonej płatności w księgowości i handlu, na karcie kontrahenta oraz artykułu ukryty zostaje parametr Odwrotne obciążenie.

Uwaga
Parametr Obsługa odwrotnego obciążenia został przeniesiony z konfiguracji systemu na formularz firmy.

 

Obsługa podzielonej płatności na dokumentach

MPP obsługiwane jest na następujących dokumentach:

  • zamówienia
  • faktury zaliczkowe i ich korekty
  • faktury (generowane do dokumentu i wystawione ręcznie) i ich korekty
  • faktury VAT i ich korekty

Parametr Podzielona płatność jest automatycznie zaznaczany podczas zapisu/zatwierdzenia dokumentu handlowego, jeżeli:

  • w konfiguracji firmy w sekcji Obsługa podzielonej płatności wg przepisów polskich ustawiona jest wartość W księgowości i w handlu
  • w polu Rodzaj transakcji ustawiona jest wartość Krajowa
  • żadna z pozycji dokumentu nie ma zaznaczonej obsługi odwrotnego obciążenia
  • na dokumencie znajdują się towary, na których zaznaczony jest parametr Podzielona płatność
  • końcowa wartość brutto dokumentu w walucie systemowej jest większa lub równa 15 000

Parametr Podzielona płatność można zaznaczyć ręcznie zarówno na dokumentach sprzedażowych i zakupowych, gdy:

  • w polu Rodzaj transakcji ustawiona jest wartość Krajowa
  • żadna z pozycji dokumentu nie podlega odwrotnemu obciążeniu

Zaznaczenie parametru Podzielona płatność na nagłówku dokumentu powoduje automatycznie zaznaczenie parametru Podzielona płatność na wszystkich płatnościach dokumentu, na których ustawiona jest waluta systemowa PLN.

 

Generowanie dokumentów

Podczas generowania dokumentów ustawienie parametru Podzielona płatność zostaje automatycznie przenoszona w przypadku generowań:

  • FSL/FS z ZS
  • FZL/FZ z ZZ
  • FS z zamówienia sprzedaży, na którym zaznaczony jest parametr Podzielona płatność i do którego wygenerowana została zaliczka.

Dla pozostałych generowań, wartość parametru nie jest automatycznie przenoszona na wygenerowany dokument. Jeżeli jednak wygenerowany dokument spełnia wymagania obligatoryjnego naliczania mechanizmu PP, parametr ten zostanie automatycznie zaznaczony.

 

Podzielona płatność w księgowości

Wprowadzono następujące zmiany dotyczące mechanizmu podzielonej płatności:

  • Parametr Split payment zastąpiono parametrem Podzielona płatność
  • Dodano parametr Grupowanie przelewów według rachunków podmiotu w mechanizmie podzielonej płatności na formularzu zestawienia poleceń przelewów. Do grupowania przelewów według rachunków podmiotu w mechanizmie podzielonej płatności mogą zostać dodane wyłącznie płatności, których data wpływu jest zawarta tym samym miesiącu. Jeżeli płatności z zaznaczonym parametrem Podzielona płatność będą dokonywane zbiorczo, to na zestawieniu poleceń przelewów wszystkie płatności będą podlegały mechanizmowi podzielonej płatności (również te bez zaznaczonego parametru Podzielona płatność).
  • Na liście zobowiązań oraz na liście płatności z poziomu szczegółów elementu ZPP dodano kolumnę Data wpływu (kolumna ukryta). W kolumnie prezentowana jest data wpływu z dokumentu źródłowego, a w przypadku jej braku – data dokumentu z płatności.
  • Zablokowano możliwość zmiany daty wpływu na dokumentach źródłowych płatności, które zostały ujęte na zestawieniu poleceń przelewów.
  • Na liście faktur VAT w rejestrze VAT dodano kolumnę Podzielona płatność (kolumna ukryta).
  • Dostosowano pola dostępne na definicji formatu przelewów do eksportu zbiorczych przelewów z podzielonymi płatnościami:
    • Podzielona płatność – kwota VAT – kwota VAT dla wszystkich płatności na zestawieniu
    • Podzielona płatność – numer dokumentu – zakres dat wpływu w formacie DD.MM-DD.MM.RRRR

Formularz zestawienia poleceń przelewów z podzielonymi płatnościami

 

Konfiguracja stawek VAT

Konfiguracja stawek VAT w grupie stawek VAT PL będzie wyglądać następująco:

  • Symbol: A, Wartość: 23,00%, Nazwa: A 23%, Status: Opodatkowana, Aktywna: Tak, Domyślna: Tak
  • Symbol: B, Wartość: 8,00%, Nazwa: B 8%, Status: Opodatkowana, Aktywna: Tak, Domyślna: Nie
  • Symbol: C, Wartość: 5,00%, Nazwa: C 5%, Status: Opodatkowana, Aktywna: Tak, Domyślna: Nie
  • Symbol: D, Wartość: 0,00%, Nazwa: D 0%, Status: Opodatkowana, Aktywna: Tak, Domyślna: Nie
  • Symbol: E, Wartość: 0,00%, Nazwa: E ZW, Status: Zwolniona, Aktywna: Tak, Domyślna: Nie
  • Symbol: F, Wartość: 0,00%, Nazwa: F NP, Status: Nie podlega, Aktywna: Tak, Domyślna: Nie
  • Symbol: G, Wartość: 7,00%, Nazwa: G 7%, Status: Opodatkowana, Aktywna: Tak, Domyślna: Nie
  • Stawki VAT dla dokumentów eksportowych
    • Dla towarów: D 0%
    • Dla usług: F NP
  • Stawka VAT dla odwrotnego obciążenia: F NP.

Uwaga
Podczas konwersji bazy danych do wersji 2019.5.1 automatycznie wykonywana będzie aktualizacja zmiennych schematów księgowych, aktualizująca wszystkie zmienne odwołujące się do stawki VAT.

 

 




Przypisanie skonta do kontrahenta

Zdefiniowany w konfiguracji typ skonta można przypisać do konkretnego kontrahenta. W tym celu należy na karcie kontrahenta, na zakładce Handlowe, w polu Skonto wybrać odpowiedni typ skonta.

Przypisanie domyślnego typu skonta do kontrahenta

Jeżeli kontrahent z przypisanym skontem zostanie wybrany na dokumencie, to do płatności tego dokumentu zostanie domyślnie przypisany ten sam typ skonta.




Zarządzanie procesami biznesowymi

Informacja o realizacji zamówień sprzedaży przez dokumenty handlowe wystawione offline w Retail POS

W związku z wprowadzeniem funkcjonalności realizacji zamówień sprzedaży przez faktury sprzedaży i paragony pochodzące z Comarch Retail POS pracującego w trybie offline (kiedy nie nawiązano połączenia z centralą), dodany został proces standardowy – Informacja o realizacji zamówień sprzedaży przez dokumenty handlowe wystawione offline w Retail POS.

Proces uruchamiany jest automatycznie w momencie zarejestrowania w systemie dokumentów PAR/FS pochodzących z Comarch Retail POS, których wcześniej nie było ze względu na brak połączenia ze stanowiskiem. Proces dokonuje powiązania dokumentu FS/PAR pochodzącego ze stanowiska z dokumentem ZS, i przesyła informację o tym powiązaniu do wskazanej grupy operatorów.

Obsługa transakcji międzyfirmowych

W związku z wprowadzeniem funkcjonalności realizacji transakcji między firmami znajdującymi się w tej samej strukturze, dodane zostały dwa procesy, które są wymagane do pełnej obsługi tej funkcjonalności:

  • Zrealizuj dostawę międzyfirmową służy do wystawiania dokumentów PZ w przypadku zarejestrowania w systemie dostawy dokumentem WZ pomiędzy firmami w ramach tej samej struktury wielofirmowej.
  • Zrealizuj przesunięcie międzyfirmowesłuży do realizacji dostaw lub zwrotów towarów w przypadku zarejestrowania w systemie przesunięcia dokumentem MM- pomiędzy firmami w ramach tej samej struktury wieloformowej.
  • Anulowanie przesunięcia międzyfirmowego zrealizowanego w POS służy do anulowania wszystkich dokumentów powstałych w ramach przesunięcia międzyfirmowego zrealizowanego w Comarch Retail POS.



Współpraca z e-Commerce

Synchronizacja kolejności wartości cech i atrybutów słownikowych

W systemie zostało umożliwione określanie i zmiana kolejności wartości cech i atrybutów słownikowych. Informacja o kolejności jest przekazywana w synchronizacji do e-Sklep determinując sposób ich wyświetlania w interfejsie użytkownika.

W systemie dodano możliwość ustalania kolejności prezentacji załączników przypisanych do obiektów.

Obsługa usług w synchronizacji

W systemie została umożliwiona synchronizacja artykułów o typie Usługa. Dzięki temu prowadzący sprzedaż w e-Sklep mogą poszerzyć swoją ofertę o usługi dodatkowe dla sprzedawanych produktów takie jak pakowanie prezentowe.

Usługi mogą być również dodawane na dokumenty eksportowane do e-Sklep – dla wersji B2B.

Do e-Sklep nie są synchronizowane usługi, które są określone w centrum typu Comarch e-Sklep jako Koszt transportu oraz Koszt płatności.

Blokada automatycznych rezerwacji

W oknie typu dokumentu ZS (menu Konfiguracja → Struktura firmy → Struktura praw → Wybór centrum → Dokumenty → ZS → Magazyny) dodana została kolumna Blokada automatycznych rezerwacji. Parametr wyłącza tworzenie automatycznych rezerwacji w przypadku braku wskazania magazynu na dokumencie zamówienia sprzedaży.

Definiowanie blokady automatycznych rezerwacji na magazynie dokumentu ZS

Podczas wystawiania zamówienia sprzedaży bez określania magazynu (<Wszystkie>) brane są pod uwagę zasoby jedynie z magazynów, na których parametr nie został zaznaczony.

Przykład

Zdefiniowano następujące zasoby na magazynach:

  • Na magazynie W1 znajduje się 10 szt. artykułu A
  • Na magazynie W2 znajduje się 5 szt. artykułu A
  • Na magazynie W3 znajduje się 10 szt. artykułu A

Parametr Blokada automatycznych rezerwacji zaznaczony jest dla magazynu W3.

Przypadek 1:

Tworzone jest zamówienie sprzedaży na magazyn <Wszystkie>. Na dokument dodano 25 szt. artykułu A:

  • 10 szt. zostanie zarezerwowane na magazynie W1
  • 5 szt. zostanie zarezerwowane na magazynie W2
  • 10 szt. nie zostanie zarezerwowane na magazynie W3

Przypadek 2:

Tworzone jest zamówienie sprzedaży na magazyn W3. Na dokument dodano 25 szt. artykułu A:

  • 10 szt. zostanie zarezerwowane na magazynie W3
  • 15 szt. nie zostanie zarezerwowane na magazynie W3

Możliwość ograniczenia ilości synchronizowanych towarów

W oknie edycji centrum typu e-Sklep (Konfiguracja → Struktura firmy → Struktura praw → Wybór centrum → Synchronizacja), w sekcji Formy płatności została dodana zakładka Magazyny. Po wybraniu zakładki widoczna jest lista wszystkich magazynów dostępnych dla danego centrum. Dla każdego magazynu istnieje możliwość określenia Progu udostępniania stanów. W przypadku synchronizacji danego artykułu do Comarch e-Sklep, jego ilość pomniejszana jest o wskazaną w progu liczbę. W przypadku, kiedy wartość progu jest większa niż dostępna ilość towaru na danym magazynie, artykuł nie jest synchronizowany. W przypadku, kiedy w systemie skonfigurowana jest sprzedaż z brakami, artykuły synchronizowane są niezależnie od stanów magazynowych.

Przykład

Zdefiniowano następujące zasoby na magazynach:

  • Na magazynie W1 znajduje się 10 szt. artykułu A
  • Na magazynie W2 znajduje się 5 szt. artykułu A

Dla danych magazynów ustalono progi:

  • Magazyn W1: Próg udostępniania stanów zdefiniowany na 1
  • Magazyny W2: Próg udostępniania stanów zdefiniowany na 4

Podczas synchronizacji:

  • Z magazynu W1 zostanie wyeksportowane 10 – 1 = 9 sztuk artykułu
  • Z magazynu W2 zostanie wyeksportowane 5 – 4 = 1 sztuka artykułu

Łącznie wyeksportowane zostanie 10 sztuk artykułu.