Harmonogramy

Harmonogram to zaplanowanie przebiegu czynności w czasie. Lista harmonogramów dostępna jest z głównego menu Auto Update.

Z listy harmonogramów użytkownik może:

  • Dodać nowy harmonogram
  • Usunąć istniejący
  • Skopiować istniejący

Lista harmonogramów składa się z kolumn:

  • Nazwa harmonogramu
  • Kod profilu
  • Data i godzina rozpoczęcia/zakończenia pobierania
  • Data i godzina rozpoczęcia/zakończenia instalacji
  • Status harmonogramu

Widok dodawania nowego harmonogramu składa się z zakładek

  • Ustawienia ogólne
  • Harmonogramy
  • Produkty i wersje
  • Dodatki
  • Agenci podrzędni

Na zakładce Ustawienia ogólne należy ustalić nazwę nowo tworzonego harmonogramu oraz wybrać, których profili będzie dotyczył.

Zakładka Harmonogramy pozwala ustawić osobne harmonogramy pobierania i instalacji.

Z poziomu tego okna można dodać nowy harmonogram, wyedytować istniejący lub usunąć.

Możliwe jest wykonanie danej akcji więcej jak jeden raz, dlatego dostępne są trzy typy harmonogramów:

  • Jednorazowy – ten typ harmonogramu pozwala użytkownikowi określić dokładny okres czasu, w którym wybrane działanie musi zostać wykonane.

  • Dzienny – ten typ harmonogramu pozwala zdefiniować harmonogram powtarzalny co zadaną ilość dni

  • Tygodniowy – oznacza, że harmonogram zostanie wykonany w wybrane dni tygodnia

Zakładka Produkty i wersje podzielona jest na sekcje:

  • Wybór produktów i ich wersji
  • Wybór dostępnych poprawek QF dla wskazanych wersji

W ramach jednego harmonogramu nie ma możliwości wyboru więcej jak jednej wersji jednego produktu.

Zakładka Dodatki – możliwość wyboru dodatków pod warunkiem wybrania produktu we właściwej wersji na poprzedniej zakładce.

Zakładka Agenci podrzędni pozwala na wybranie agentów podrzędnych do harmonogramu.

Kiedy nadejdzie czas określony w harmonogramie, każdy agent podrzędny pobierze produkty, poprawki i dodatki. Agent podrzędny połączy się do agenta podrzędnego oznaczonego jako Lokalny nadrzędny i pobierał dane z tej lokalizacji. Jeśli tych danych nie będzie to nastąpi połączenie do agenta głównego. W ten sposób nie będzie konieczności łączenia się wszystkich agentów podrzędnych bezpośrednio do agenta głównego. W harmonogramie nie ma potrzeby definiowania komponentów do pobrania. Każdy agent podrzędny powinien pobrać skonfigurowane komponenty, poprawki i dodatki do produktu dodanego w harmonogramie.

W konfiguracji komponentu Comarch Retail POS dostępne są parametry:

  • Usuwaj bazę danych przy dezinstalacji POSa – przy zaznaczonym parametrze podczas dezinstalacji produktu Comarch Retail POS usunięta zostanie również jego baza z serwera SQL
  • Automatycznie zamykaj procesy podczas aktualizacji, pozwala decydować czy Comarch ERP Auto Update automatycznie zamknie proces dla komponentu podczas aktualizacji zdalnej lub zaplanowanej.

Czy ten artykuł był pomocny?