Edytor BPM jest aplikacją, która pozwala na zarządzanie procesami BPM, a także definiowanie ich struktury i działania. Po uruchomieniu aplikacji Comarch ERP Altum BPM w pierwszej kolejności otwiera się okno logowania.
![](https://pomoc.comarch.pl/altum/20210/wp-content/uploads/2019/02/BPM_EDP_logowanie.png)
W oknie logowania należy podać nazwę bazy danych oraz nazwę lub adres serwera, na którym ta baza się znajduje. Należy również podać dane użytkownika. Analogicznie jak w systemie Comarch ERP Altum, można skorzystać tutaj również z funkcji logowania zintegrowanego.
W dolnej części okna można wybrać język, w którym ma zostać uruchomiona aplikacja. Z tego poziomu można również uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z usługami BPM oraz konfigurator BPM.
Język aplikacji można zmienić podczas pracy z edytorem, co zostało opisane w artykule Konfiguracja edytora procesów.
W przypadku, gdy dla operatora nie została skonfigurowana licencja wyświetlone zostanie okno, w którym należy podać serwer klucza licencyjnego oraz jego numer.
![](https://pomoc.comarch.pl/altum/20210/wp-content/uploads/2019/02/BPM_EDP_serwer-licencji.png)
Po poprawnym wypełnieniu powyższych danych oraz wybraniu centrum struktury firmy, aplikacja uruchomi się w trybie pełnoekranowym.
![](https://pomoc.comarch.pl/altum/20210/wp-content/uploads/2019/02/BPM_EDP_interfejs.png)