W celu wykonania rozliczenia wyciągu otrzymanego np. w formie papierowej z zapisami księgowymi należy wybrać z poziomu menu Księgowość przycisk [Rozliczenia z bankiem], a następnie w sekcji Ogólne formularza wskazać rejestr bankowy oraz okres, za który nastąpi rozliczenie. W sekcji Saldo należy uzupełnić pole Zamknięcia, a w przypadku pierwszego rozliczenia w danym rejestrze również Otwarcia.
Wyświetlona zostanie lista zapisów księgowych wprowadzonych na konto powiązane z wybranym rejestrem bankowym we wskazanym okresie.
Jeżeli dane z wyciągu bankowego są zgodne z zapisami księgowymi prezentowanymi w sekcji Zapisy księgowe, użytkownik powinien zaznaczyć zapis i wybrać przycisk [Uzgodnij]. W wyniku dokonania uzgodnienia zapis zmieni kolor.
W przypadku pomyłki, uzgodnienie może zostać wycofane. W tym celu należy zaznaczyć uzgodniony zapis i wybrać przycisk [Cofnij].
W celu ułatwienia procesu uzgadniania zapisów w sekcji Opcje dostępne są parametry:
- Nieuzgodnione – jeżeli parametr jest zaznaczony, system wyświetla nieuzgodnione zapisy. Jeśli jest odznaczony, takie zapisy są ukrywane.
- Uzgodnione – jeżeli parametr jest zaznaczony, system wyświetla uzgodnione zapisy. Jeśli jest odznaczony, takie zapisy są ukrywane.
W sekcji Dodatkowe można zaksięgować różnicę pomiędzy saldem otwarcia a zamknięcia, prowizje bankowe i odsetki należne.