Harmonogram to zaplanowanie przebiegu czynności w czasie. Lista harmonogramów dostępna jest z głównego menu Auto Update.
Z listy harmonogramów użytkownik może:
- Dodać nowy harmonogram
- Usunąć istniejący
- Skopiować istniejący
Lista harmonogramów składa się z kolumn:
- Nazwa harmonogramu
- Kod profilu
- Data i godzina rozpoczęcia/zakończenia pobierania
- Data i godzina rozpoczęcia/zakończenia instalacji
- Status harmonogramu
Widok dodawania nowego harmonogramu składa się z zakładek
- Ustawienia ogólne
- Harmonogramy
- Produkty i wersje
- Dodatki
- Agenci podrzędni
Na zakładce Ustawienia ogólne należy ustalić nazwę nowo tworzonego harmonogramu oraz wybrać, których profili będzie dotyczył.
Zakładka Harmonogramy pozwala ustawić osobne harmonogramy pobierania i instalacji.
Z poziomu tego okna można dodać nowy harmonogram, wyedytować istniejący lub usunąć.
Możliwe jest wykonanie danej akcji więcej jak jeden raz, dlatego dostępne są trzy typy harmonogramów:
- Jednorazowy – ten typ harmonogramu pozwala użytkownikowi określić dokładny okres czasu, w którym wybrane działanie musi zostać wykonane.
- Dzienny – ten typ harmonogramu pozwala zdefiniować harmonogram powtarzalny co zadaną ilość dni
- Tygodniowy – oznacza, że harmonogram zostanie wykonany w wybrane dni tygodnia
Zakładka Produkty i wersje podzielona jest na sekcje:
- Wybór produktów i ich wersji
- Wybór dostępnych poprawek QF dla wskazanych wersji
W ramach jednego harmonogramu nie ma możliwości wyboru więcej jak jednej wersji jednego produktu.
Zakładka Dodatki – możliwość wyboru dodatków pod warunkiem wybrania produktu we właściwej wersji na poprzedniej zakładce.
Zakładka Agenci podrzędni pozwala na wybranie agentów podrzędnych do harmonogramu.
Kiedy nadejdzie czas określony w harmonogramie, każdy agent podrzędny pobierze produkty, poprawki i dodatki. Agent podrzędny połączy się do agenta podrzędnego oznaczonego jako Lokalny nadrzędny i pobierał dane z tej lokalizacji. Jeśli tych danych nie będzie to nastąpi połączenie do agenta głównego. W ten sposób nie będzie konieczności łączenia się wszystkich agentów podrzędnych bezpośrednio do agenta głównego. W harmonogramie nie ma potrzeby definiowania komponentów do pobrania. Każdy agent podrzędny powinien pobrać skonfigurowane komponenty, poprawki i dodatki do produktu dodanego w harmonogramie.
W konfiguracji komponentu Comarch POS dostępne są parametry:
- Usuwaj bazę danych przy dezinstalacji POSa – przy zaznaczonym parametrze podczas dezinstalacji produktu Comarch POS usunięta zostanie również jego baza z serwera SQL
- Automatycznie zamykaj procesy podczas aktualizacji, pozwala decydować czy Comarch ERP Auto Update automatycznie zamknie proces dla komponentu podczas aktualizacji zdalnej lub zaplanowanej.