Na większości dokumentów nową pozycję można dodać korzystając z przycisku [Dodaj przez formularz] dostępnego z poziomu:
- listy pozycji dokumentu
- wstążki
- menu kontekstowego, rozwijanego po naciśnięciu prawego przycisku myszy na liście
Po naciśnięciu przycisku otwarty zostanie formularz, umożliwiający wybranie konkretnego artykułu oraz zdefiniowanie jego parametrów.
![Formularz pozycji pojawiający się po wciśnięciu przycisku [Dodaj przez formularz]](https://pomoc.comarch.pl/altum/20212/wp-content/uploads/2019/07/LG_Formularz-pozycji-pojawiajacy-sie-po-wcisnieciu-przycisku-Dodaj-przez-formularz.png)
Przycisk pozwala na bardziej szczegółową definicję oraz prezentację informacji o pozycji. Na takim formularzu użytkownik może wskazać:
- pracownika, który obsługiwał klienta przy wyborze danego artykułu (pole Obsługa transakcji),
- wybrany przez klienta artykuł, otwierając listę artykułów przyciskiem umieszczonym w polu Artykuł lub wpisując ręcznie kod artykułu albo kod kreskowy w polu Artykuł.
- szereg parametrów takich jak dostawy, partię, cechy czy jednostkę artykułu
W zależności od typu wybranego artykułu (towar, komplet lub usługa) oraz dokumentu, formularz prezentuje się inaczej.
Standardowo składa się on z zakładek:
Po wypełnieniu formularza dodawania pozycji, należy wybrać przycisk [Zapisz]. W rezultacie na liście pozycji na dokumencie pojawi się zdefiniowany artykuł. W przypadku rezygnacji z wyboru artykułu, należy wybrać przycisk [Zamknij].