W systemie istnieje możliwość tworzenia własnych kwestionariuszy ankietowych w oparciu o wcześniej zdefiniowane pytania i odpowiedzi. Lista wzorców jest dostępna z poziomu Konfiguracja → CRM → Wzorce kwestionariuszy.
Zakładka Lista wzorców kwestionariuszy prezentuje zdefiniowane w systemie wzorce.
Formularz składa się z dedykowanej zakładek Ogólne oraz Obiekty oraz standardowych zakładek Załączniki i Historia zmian.

Definiowanie pytań, z których składa się kwestionariusz zostało opisane w artykule Definiowanie kwestionariuszy. Przed zapisaniem nowego wzorca należy uzupełnić pole Nazwa.
Aby istniała możliwość wykorzystania zdefiniowanego wzorca kwestionariusza, należy przypisać go do obiektu, dla którego ma być dostępny. Z poziomu zakładki Lista obiektów można udostępnić wzorzec dla:
- Kontrahenta
- Pracownika
- Kontaktu
- Spotkania
- Osoby kontaktowej
Przypisane do kwestionariusza obiekty będą również widoczne na zakładce Obiekty, na formularzu kwestionariusza.