Logi

Logi z procesu instalacji Auto Update zapisywane są w plikach, które dostępne są w domyślnej lokalizacji

c:\Program Files (x86)\Comarch ERP Auto Update\logs\

Logi dotyczące funkcjonowania aplikacji dostępne są z poziomu narzędzia Auto Update w ścieżce Więcej -> Logi i dzielą się na:

  • Logi agenta głównego
  • Logi dla zdarzeń zdalnych
  • Zapisane sagi – logi obiektów odpowiadających za wykonywanie operacji zdalnych i lokalnych

Logi AU




Harmonogramy

Harmonogram to zaplanowanie przebiegu czynności w czasie. Lista harmonogramów dostępna jest z głównego menu Auto Update.

Z listy harmonogramów użytkownik może:

  • Dodać nowy harmonogram
  • Usunąć istniejący
  • Skopiować istniejący

Lista harmonogramów składa się z kolumn:

  • Nazwa harmonogramu
  • Kod profilu
  • Data i godzina rozpoczęcia/zakończenia pobierania
  • Data i godzina rozpoczęcia/zakończenia instalacji
  • Status harmonogramu

Widok dodawania nowego harmonogramu składa się z zakładek

  • Ustawienia ogólne
  • Harmonogramy
  • Produkty i wersje
  • Dodatki
  • Agenci podrzędni

Na zakładce Ustawienia ogólne należy ustalić nazwę nowo tworzonego harmonogramu oraz wybrać, których profili będzie dotyczył.

Zakładka Harmonogramy pozwala ustawić osobne harmonogramy pobierania i instalacji.

Z poziomu tego okna można dodać nowy harmonogram, wyedytować istniejący lub usunąć.

Możliwe jest wykonanie danej akcji więcej jak jeden raz, dlatego dostępne są trzy typy harmonogramów:

  • Jednorazowy – ten typ harmonogramu pozwala użytkownikowi określić dokładny okres czasu, w którym wybrane działanie musi zostać wykonane.

  • Dzienny – ten typ harmonogramu pozwala zdefiniować harmonogram powtarzalny co zadaną ilość dni

  • Tygodniowy – oznacza, że harmonogram zostanie wykonany w wybrane dni tygodnia

Zakładka Produkty i wersje podzielona jest na sekcje:

  • Wybór produktów i ich wersji
  • Wybór dostępnych poprawek QF dla wskazanych wersji

W ramach jednego harmonogramu nie ma możliwości wyboru więcej jak jednej wersji jednego produktu.

Zakładka Dodatki – możliwość wyboru dodatków pod warunkiem wybrania produktu we właściwej wersji na poprzedniej zakładce.

Zakładka Agenci podrzędni pozwala na wybranie agentów podrzędnych do harmonogramu.

Kiedy nadejdzie czas określony w harmonogramie, każdy agent podrzędny pobierze produkty, poprawki i dodatki. Agent podrzędny połączy się do agenta podrzędnego oznaczonego jako Lokalny nadrzędny i pobierał dane z tej lokalizacji. Jeśli tych danych nie będzie to nastąpi połączenie do agenta głównego. W ten sposób nie będzie konieczności łączenia się wszystkich agentów podrzędnych bezpośrednio do agenta głównego. W harmonogramie nie ma potrzeby definiowania komponentów do pobrania. Każdy agent podrzędny powinien pobrać skonfigurowane komponenty, poprawki i dodatki do produktu dodanego w harmonogramie.

W konfiguracji komponentu Comarch POS dostępne są parametry:

  • Usuwaj bazę danych przy dezinstalacji POSa – przy zaznaczonym parametrze podczas dezinstalacji produktu Comarch POS usunięta zostanie również jego baza z serwera SQL
  • Automatycznie zamykaj procesy podczas aktualizacji, pozwala decydować czy Comarch ERP Auto Update automatycznie zamknie proces dla komponentu podczas aktualizacji zdalnej lub zaplanowanej.




Poprawki

W Comarch ERP Auto Update została udostępniona funkcjonalność lokalnej oraz zdalnej instalacji poprawek. W celu instalacji poprawek należy przejść na zakładkę Poprawki. Następnie pojawi się okno zarządzania poprawkami.

Instalacja lokalna

Na zakładce Poprawki została udostępniona funkcjonalność lokalnej instalacji udostępnionych poprawek. Udostępnione poprawki dla danego stanowiska będą widoczne w oknie zarządzania poprawkami.

Na liście poprawek znajdują się wszystkie poprawki, które są udostępnione dla danego agenta lub dla jego agentów podrzędnych. Należy pamiętać o tym, że widoczne będą jedynie te poprawki, które są przeznaczone dla zainstalowanej wersji produktu. W chwili udostępnienia poprawki będzie ona zablokowana. W celu jej odblokowania należy wybrać przycisk [Odblokuj]. Następnie pojawi się okno, w którym należy wpisać odpowiedni kod autentykacyjny udostępniony wraz z poprawką.

Uwaga
Instalowane poprawki są kumulatywne, więc każda kolejna poprawka z danego obszaru zawiera wcześniejsze.

Po wpisaniu poprawnego kodu, użytkownik zostanie poinformowany o jego poprawnej weryfikacji. Poprawka zostanie odblokowana i będzie możliwa do pobrania, a następnie do zainstalowania.

Istnieje również możliwość wycofania ostatniej zainstalowanej poprawki za pomocą akcji [Przywróć], która jest dostępna wyłącznie dla ostatniej wgranej poprawki. Przy wykonywaniu tej akcji należy pamiętać, że kopie baz danych nie zostaną automatycznie przywrócone.

Uwaga
Należy pamiętać, że udostępnione poprawki muszą zostać zainstalowane na wszystkich agentach, dla których poprawka jest przeznaczona.

Instalacja zdalna

Za pomocą Comarch ERP Auto Update istnieje możliwość zdalnej instalacji poprawek na agentach podrzędnych. Można to zrobić za pomocą przycisków w sekcji Akcje zdalne.

Po wybraniu przycisku [Pobierz], wyświetli się lista agentów, dla których można pobrać zaznaczoną poprawkę oraz agenci, którzy nie są połączeni z agentem głównym. Niepodłączeni agenci są wyświetlani na liście ze względu na brak aktualnej informacji o zainstalowanych przez nich komponentach.

W oknie pobierania zdalnego można wybrać agentów, dla których zostanie pobrana poprawka. Po wybraniu akcji [Zdalne pobieranie] program poinformuje użytkownika o rozpoczęciu pobierania poprawki. Po pobraniu należy wybrać akcję [Instaluj]. Następnie po zaznaczeniu pozycji i naciśnięciu [Instalacja zdalna] poprawka zostanie zainstalowana na wybranych agentach.