Przed rozpoczęciem pracy aplikacją Comarch ERP Altum BPM konieczne jest jej skonfigurowanie. Służy do tego konfigurator BPM. Aplikacja w intuicyjny sposób prowadzi użytkownika przez kolejne kroki konfiguracji. Domyślnie po zainstalowaniu komponentu Comarch ERP Altum – Centrala Serwer, skrót do aplikacji umieszczony jest na pulpicie. Alternatywnie aplikacja może być uruchomiona za pomocą przycisku w oknie logowania aplikacji Comarch ERP Altum.
W celu poprawnego wykonywania procesów konieczne jest wskazanie firmowej bazy danych, z którą współpracować będzie aplikacja oraz nazwy lub adresu IP serwera, na której ta baza się znajduje.
Następnie dostęp do bazy musi zostać uwierzytelniony za pomocą operatora posiadającego odpowiednie uprawnienia. W tym oknie wybierane jest również centrum, w kontekście którego działa usługa BPM.
Zalecane jest, aby konto określane dla usługi BPM należało do grupy operatorów B2_admin, a wskazane centrum znajdowało się jak najwyżej w strukturze praw. Taka konfiguracja zapewnia większą elastyczność realizacji procesów w wielu centrach lub firmach, a samo sterowanie uprawnieniami można modelować bezpośrednio w procesach.
Konfiguracja danych konta pocztowego nie jest wymagana do podstawowego działania procesów. Szczegółowy opis tej funkcjonalności znajduje się w artykule Konfiguracja poczty.
W zakładce Zaawansowane konieczne jest wybranie serwera klucza oraz podanie numeru klucza w celu weryfikacji licencji przez system.
Opis pozostałych parametrów znajduje się w artykule Ustawienia zaawansowane.
Ostatnim krokiem konfiguracji jest uruchomienie usługi BPM za pomocą przycisku [Uruchom] w zakładce Usługi BPM. Aktualny stan usługi można odświeżyć za pomocą przycisku [Odśwież stan serwisów]. Usługi BPM są szczegółowo opisane w artykule Usługi BPM.