Pakiet stały
Pakiet stały stanowi promocję naliczaną tylko w sytuacji, w której wszystkie elementy zdefiniowane jako elementy pakietu, zostaną dodane do dokumentu w określonej ilości lub wielokrotności tej ilości.
Nagłówek tego rabatu różni się od innych polami:
- Waluta – pozwala na określenie waluty danego rabatu
- Sposób łączenia z poprzednim – domyślnie wybrana opcja Dodaj, bez możliwości zmiany
Zakładka Artykuły podzielona została na dwie sekcje:
- Artykuły
- Artykuły dodatkowe/gratisy
Po wybraniu artykułów lub grupy artykułów użytkownik musi określić:
- Rodzaj rabatu – lista rozwijana z następującymi opcjami:
- Upust procentowy
- Stała cena netto
- Stała cena brutto
- Ilość – wymagana ilość artykułów, których dodanie na dokument jest warunkiem naliczenia promocji. W przypadku dodania większej ilości towaru niż wskazana w tej kolumnie, pozycje na dokumencie zostają rozdzielone na ilość wynikającą z promocji i ilość nie podlegającą promocji.
- Min. ilość pozycji – pole dostępne do modyfikacji wyłącznie dla wiersza dotyczącego grupy artykułów, określające minimalną ilość różnych artykułów z danej grupy towarowej po dodaniu której, rabat może zostać naliczony na dokument.
- J.m. – jednostka artykułu, dla której ma obowiązywać dany rabat
- Podział (kolumna domyślnie ukryta) – pole uzupełniane wyłącznie dla wiersza dotyczącego grupy artykułów, wyświetlające podział, do której należy dana grupa
W sekcji Artykuły dodane/Gratisy dodatkowo dostępna jest kolumna:
- Wymagany – parametr umożliwiający oznaczenie towaru jako gratisu wymaganego do naliczenia pakietu.
Jeżeli żaden z gratisów nie został oznaczony jako wymagany, to system naliczy rabaty nawet, jeżeli towaru gratisowego nie ma na dokumencie.
- Najtańszy – opcja dostępna w przypadku wyboru grupy artykułów w sekcji Gratisy. Jej wybranie determinuje naliczenie rabatu dla pozycji z najniższą ceną/wartością.
Aby zapisać pakiet stały, konieczne jest:
- dodanie co najmniej jednego artykułu podstawowego
- określenie ilości dla wszystkich dodanych elementów na liście Artykuły oraz Artykuły dodatkowe/Gratisy
- dołączenie kontrahenta
- określenie centrum
Zdefiniowano promocję pakietową – pakiet stały. Do sekcji Artykuły dodany został: Do sekcji Artykuły dodatkowe/Gratisy dodany został: Na dokument zostały dodane towary: 500300047 w ilości 3szt. i 500300050 w ilości 2szt. Po naliczeniu promocji, rabaty na dokumencie kształtują się w następujący sposób: W przypadku zakupu 4 szt. towaru 500300047 oraz 2 szt. towaru 500300050, łączna ilość artykułów stanowiłaby wielokrotność pola ilość zdefiniowanego na rabacie, więc użytkownik mógłby otrzymać rabat i 2 gratisy (odpowiednik dwóch pakietów).