Dodaj przez formularz
Na większości dokumentów nową pozycję można dodać korzystając z przycisku [Dodaj przez formularz] dostępnego z poziomu:
- listy pozycji dokumentu
- wstążki
- menu kontekstowego, rozwijanego po naciśnięciu prawego przycisku myszy na liście
Po naciśnięciu przycisku otwarty zostanie formularz, umożliwiający wybranie konkretnego artykułu oraz zdefiniowanie jego parametrów.
Przycisk pozwala na bardziej szczegółową definicję oraz prezentację informacji o pozycji. Na takim formularzu użytkownik może wskazać:
- pracownika, który obsługiwał klienta przy wyborze danego artykułu (pole Obsługa transakcji),
- wybrany przez klienta artykuł, otwierając listę artykułów przyciskiem umieszczonym w polu Artykuł lub wpisując ręcznie kod artykułu albo kod kreskowy w polu Artykuł.
- szereg parametrów takich jak dostawy, partię, cechy czy jednostkę artykułu
W zależności od typu wybranego artykułu (towar, komplet lub usługa) oraz dokumentu, formularz prezentuje się inaczej.
Standardowo składa się on z zakładek:
Po wypełnieniu formularza dodawania pozycji, należy wybrać przycisk [Zapisz]. W rezultacie na liście pozycji na dokumencie pojawi się zdefiniowany artykuł. W przypadku rezygnacji z wyboru artykułu, należy wybrać przycisk [Zamknij].