Konfiguracja transakcji międzyfirmowych
Za pomocą transakcji międzyfirmowych istnieje możliwość automatyzacji rejestrowania transakcji handlowych odbywających się pomiędzy firmami, w przypadku gdy np. jedna z nich prowadzi działalność produkcyjną, a druga zajmuje się dystrybucją. Taką ścieżkę rozpoczyna dokument zamówienia sprzedaży, które odzwierciedla zarejestrowanie zamówienia od Klienta .
Aby włączyć funkcjonalność transakcji międzyfirmowych należy z poziomu Konfiguracja -> Struktura Firmy -> edycja centrum typu Firma, w polu Obsługa transakcji międzyfirmowych dostępnego na nagłówku, określić rolę, jaką dana firma pełni w organizacji:
- Sprzedawca
- Nabywca
- Sprzedawca i Nabywca
Na kartotece Firmy, która uczestniczy w transakcjach międzynarodowych prezentowana jest dodatkowa zakładka Transakcje międzyfirmowe. Zawiera ona kolumny:
- Proces – prezentuje ścieżki możliwych generowań, których ilość zależy od pełnionej przez daną firmę funkcji. Dla nabywcy są to:
- Wydanie zewnętrzne – Przyjęcie zewnętrzne
- Faktura sprzedaży – Faktura zakupu
- Korekta ilościowa faktury sprzedaży – Korekta ilościowa faktury zakupu
Dla sprzedawcy jest to:
-
- Korekta ilościowa przyjęcia zewnętrznego – Korekta ilościowa wydania zewnętrznego
- Właściciel – pozwala na wskazanie centrum, w ramach którego będzie automatycznie tworzony dokument przeciwny. Do wyboru dostępne są opcje:
- Zgodnie z centrum kontrahenta – wartość domyślna, właścicielem dokumentu przeciwnego będzie centrum powiązane z Odbiorcą wskazanym na dokumencie źródłowym
- Wskazana Firma/centrum, która ma zaznaczoną obsługę transakcji międzyfirmowych – dokument przeciwny zostanie utworzony w kontekście wybranej jednostki struktury firmy, bez względu na powiązanie centrum z odbiorcą dokumentu źródłowego.
Firma ABC, która w obiegu transakcji międzyfirmowych pełni rolę nabywcy, jest powiązana z kontrahentem Laneco. Jest również firmą nadrzędną dla centrum MOB1, powiązanego z kontrahentem Studio K.