Pozwala na zarządzanie dostawami wraz z możliwością kontroli danej dostawy artykułu od momentu jej przyjęcia, aż do chwili obecnej. Funkcjonalność ta pozwala na zlokalizowanie artykułu np. w przypadku stwierdzenia wadliwości dostawy. Wtedy niezbędne jest odnalezienie wszystkich transakcji operujących na tej dostawie w celu np. wycofania całej dostawy z obrotu.
Historia dostawy dostępna jest z poziomu:
- karty artykułu (zakładka Zasoby –> Zasoby i partie)
 - karty magazynu (zakładka Stan magazynu)
 - formularza pozycji dokumentu (zakładka Ogólne i Dostawy)
 
Historia dostawy:
- nie jest dostępna dla artykułu o typie komplet z zaznaczonym parametrem Pobieraj składniki na dokument. W tym przypadku historię dostawy można sprawdzić dla składników takiego kompletu.
 - jest pusta dla subpozycji FS i PAR rejestrujących braki, ZS i ZWE niepowiązanych z zasobami oraz subpozycji ZZ, FZ, ręcznej KIFS oraz ręcznej KIPAR
 - może być automatycznie ograniczona w wyniku braku odpowiednich uprawnień do dokumentów czy magazynów
 - wywoływana jest dla dokumentu zakładającego dostawę PW/PZ. Jeżeli operator weryfikuje historię zasobu założonego dokumentem MM+ otrzyma pełną historię pierwotnego zasobu założonego już wcześniej dokumentem PZ lub PW, który był później przesuwany między magazynami oraz pełną historię rozchodu tego pierwotnego zasobu z wielu różnych magazynów.
 
Weryfikacja historii dostawy
Aby istniała możliwość weryfikacji historii dostawy, należy wskazać jeden z zasobów lub subpozycję na dokumencie i wybrać przycisk [Historia dostawy], którego ikonka przedstawia symbol książki 
 . Przycisk jest dostępny tylko wśród przycisków szybkiego dostępu tuż nad listą zasobów/subpozycji oraz w menu kontekstowym. Nie jest on dostępny na wstążce.

W oknie historii prezentowane są podstawowe informacje o dostawie, tj.:
- dokument/-y zakładający dostawę
- w pierwszym polu wyświetlany jest numer dokumentu wprowadzającego zasób na dany magazyn (PZ, PW lub MM+)
 - w drugim numer dokumentu pierwotnego, który utworzył zasób (PZ lub PW)
 
 - magazyn dostawy – magazyn z dokumentu wprowadzającego zasób na stan (nie z dokumentu pierwotnego)
 - data dokumentu wprowadzającego zasób na dany magazyn – data przyjęcia dla dokumentu PZ lub data wystawienia dla dokumentów PW/MM+
 - wartości kolejnych cech definiujących partię, oddzielone przecinkami
 - aktualny stan magazynowy danego zasobu, wyrażony w jednostce podstawowej
 - aktualna wartość zakupu i nabycia zasobu
 - waluta – symbol waluty systemowej zasobu
 - historia operacji dokonywanych na danym zasobie, prezentowana w postaci listy dokumentów, których subpozycje korzystają z danego zasobu
 
Dla każdego z elementów historii operacji na danym zasobie prezentowane są informacje dotyczące:
- numeru i daty „magazynowej” dokumentu (FS/PAR – data sprzedaży, WZ – data wydania, ZS/ZWE/MM-/MM+/RW/KIRW/PW/KIPW/KWPW – data wystawienia, PZ – data przyjęcia, KIFS/KIPAR/KIWZ/KIPZ/KWPZ/KK – data korekty)
 - kodu i nazwy kontrahenta, na którego wystawiony jest dokument
 - magazynu, z którego pobrano zasób na dokument
 - ilości na subpozycji przeliczonej na jednostkę podstawową artykułu
 - wartości zakupu i nabycia subpozycji – prezentowana jest tylko i wyłącznie dla dokumentów magazynowych oraz korekt kosztu. Wartości dokumentów rozchodowych WZ, RW, MM- oraz korekt dokumentów przychodowych KIPZ prezentowane są ze znakiem minus. Wartości zakupu i nabycia nie są prezentowane dla dokumentów handlowych, gdyż na tych dokumentach jest to koszt symulowany, który mógłby zafałszować rozchód wartościowy zasobu w jego historii.
 
W zależności od charakteru prezentowanego dokumentu i jego wpływu na zasoby magazynowe, ilość pochodząca z tego dokumentu jest dodatkowo prezentowana w jednej z kolumn: Przychód, Rozchód lub Rezerwacje.
Zasady prezentowania ilości w historii dostawy:
- dokumenty handlowe sprzedaży oraz ich korekty bez względu na ich stan ujmowane są wyłącznie jako Rezerwacje:
- FS i PAR są prezentowane ze znakiem dodatnim
 - korekty ze znakiem ujemnym
 
 - dokumenty RW, KIRW, MM-, WZ i KIWZ, zarówno zatwierdzone jak i niezatwierdzone, jako dokumenty magazynowe ujmowane są w kolumnie Rozchód z odpowiednim znakiem, mimo, że RW, MM-, czy WZ niezatwierdzone nie zmniejszają jeszcze stanu na magazynie, a jedynie rezerwują zasób. Fakt ten jest niejako sygnalizowany przez prezentowanie dokumentu w kolorze świadczącym o tym, że dokument jest w stanie niezatwierdzonym.
 - dokumenty PZ, PW i MM+, które nie wpływają jeszcze na ilość artykułu na magazynie, a jedynie zwiększają ilość w zamówieniach. Takie dokumenty na historii są prezentowane w kolumnie Przychód, a wyróżnienie kolorystyczne ich stanu niesie za sobą wystarczającą informację.
 - jeśli dokument został anulowany (świadczy o tym kolor w jakim jest wyświetlany) wówczas odpowiadająca mu kolumna – Przychód, Rozchód, Rezerwacje oraz kolumny odnoszące się do wartości nie są wypełnione.
 - dla dokumentów ZS i ZWE, które zostały zamknięte kolumna Rezerwacje będzie pusta
 - gdy z dokumentu PAR/KIPAR wygenerowano FS/KIFS – kolumna Rezerwacje dla dokumentu PAR/KIPAR jest pusta. W ten sposób operator ma szybką informację, które dokumenty paragonów zostały przekształcone do faktur.
 - w kolumnie Rezerwacje dla dokumentów FS, PAR, KIFS, KIPAR prezentowana jest różnica ilości z subpozycji tego dokumentu i sumy ilości z powiązanych subpozycjami dokumentów WZ/KIWZ.
 - dla ZS i ZWE ilość w kolumnie Rezerwacje to niezrealizowana ilość danek subpozycji
 - korekta kosztu nie jest uwzględniana w kolumnach z ilością. Prezentuje jedynie wartości
 
Uprawnienia
Jeżeli centrum, do którego zalogowany jest operator wywołujący historię dostawy nie ma prawa do magazynu dostawy (magazyn w prawym górnym rogu formularza historii dostawy) wówczas w tabelce nad listą dokumentów nie są prezentowane dane nt. aktualnej ilości tej dostawy dostępne na tym właśnie magazynie.
Ponadto lista dokumentów w historii dostawy jest ograniczana do tych dokumentów do których operator ma prawo, czyli:
- jest zalogowany do centrum, w imieniu którego wystawiono dokument, lub
 - centrum, w imieniu którego wystawiono dokument ma ustawioną widoczność danego typu dokumentu w centrum, do którego zalogowany jest operator.
 
Kontrolowany jest również dostęp do cen zakupu. W przypadku gdy operatorowi nie przyznano takiego dostępu kolumny odnoszące się do cen oraz wartości zakupu i nabycia nie są prezentowane.
                        


