Aktywacja funkcji konsygnacji
W systemie obsługa konsygnacji jest domyślnie wyłączona. W celu jej uruchomienia, należy zaznaczyć parametr Obsługa konsygnacji umieszczony w menu System -> Konfiguracja -> zakładka Handel. W wyniku tej operacji:
- aktywowany zostaje przycisk [ZSK] w menu Sprzedaż, otwierający listę tych dokumentów
 - aktywowany zostaje przycisk służący do generowania ZSK z poziomu listy WZ i MM-
 - na karcie kontrahenta pojawia się zakładka Konsygnacja, która służy do określenia podstawowych parametrów w procesie konsygnacji.
 
Zakładka Konsygnacja na karcie kontrahenta

Na zakładce Konsygnacja dostępne są pola:
- Cykl rozliczeń – określa, co ile dni należy dokonać rozliczenia z danym kontrahentem (maksymalna wartość to 100 dni).
 - Termin rozliczeń – pole z datą, wskazującą kolejny dzień najbliższego rozliczenia z kontrahentem. Datę można wskazać przy pomocy wbudowanego w pole kalendarza.
 
Pola w grupach Zwroty konsygnacja oraz Zwroty faktura dostępne są tylko dla kontrahenta będącego dostawcą oraz będącego jednocześnie dostawcą i nabywcą. Mają one jedynie charakter informacyjny.
Poniżej znajduje się lista magazynów konsygnacyjnych powiązanych z danym kontrahentem.
Dodawanie magazynów konsygnacyjnych
Definiowanie magazynów odbywa się to z poziomu:
- menu Główne -> Magazyny
 - modułu magazynowego Magazyn -> Magazyny
 - karty kontrahenta -> zakładka Konsygnacja
 
Definiowanie magazynów konsygnacyjnych jest prawie identyczne z definiowaniem magazynów lokalnych, czy odległych. Różnicą jest, że do magazynów konsygnacyjnych:
- przypisujemy konkretnego kontrahenta (warunek konieczny dla magazynów konsygnacyjnych odbiorcy)
 - określamy rodzaj magazynu (własny/odbiorcy)
 
Dostawcę, zdefiniowanego dla magazynu konsygnacyjnego własnego, można zmieniać dopóki na magazyn nie zostanie wystawiony dokument. Po zdefiniowaniu magazynów należy przypisać do nich dokumenty, na których można wykorzystać dany magazyn. W tym celu należy z poziomu Konfiguracja -> Struktura firmy -> Firma, zakładka Magazyny wyedytować odpowiedni magazyn i na zakładce Dokumenty określić dostępność i domyślność poszczególnych dokumentów.
                        


