Lista Należności/Zobowiązania dostępna jest z poziomu Finanse pod przyciskiem [Należności]/[Zobowiązania].

Widoczność danych na listach uzależniona jest od centrum, do którego zalogowany jest operator. Dokument jest widoczny na liście jeżeli:
- został dodany przez centrum bieżące (centrum, do którego zalogowany jest operator)
 - został dodany przez centrum podrzędne w stosunku do bieżącego
 - został dodany przez centrum, które udostępnia go (poprzez określenie widoczności dla typu dokumentu) centrum bieżącemu lub podrzędnemu w stosunku do bieżącego
 
Na listach należności i zobowiązań znajdują się standardowe przyciski opisane w artykule Standardowe przyciski oraz dodatkowo:
[Importuj statusy przelewów] – przycisk dostępny wyłącznie na liście Zobowiązania. Służy do aktualizacji statusu płatności wysłanej za pomocą usługi sieciowej. Wybranie przycisku wyświetla okno, w którym należy wskazać parametry:- Format pliku – do wyboru są formaty przelewów o typie Web Service
 - Rejestr – do wyboru są rejestry powiązane z bankiem ING z zaznaczonym parametrem Wymiana danych za pomocą Web Service
 
Lista Należności/Zobowiązania składa się z kolumn:
- Numer dokumentu – numer systemowy dokumentu
 - Numer obcy – numer wprowadzany przez użytkownika celem dodatkowej identyfikacji
 - Kod podmiotu – kod płatnika wskazanego na płatności
 - Kwota – wartość płatności
 - Pozostaje – kwota płatności pozostająca do rozliczenia
 - Do wysłania – kwota przelewu do wysłania
 - Termin – termin płatności
 - Waluta – waluta płatności, zależna od ustawień w filtrze
 - Forma płatności
 - Windykacja – kolumna dostępna wyłącznie na liście należności. Wyświetla numer dokumentu windykacyjnego, na którym została ujęta dana płatność.
 
oraz kolumn domyślnie ukrytych:
- Data dokumentu – data dokumentu z formularza płatności
 - Data wpływu – data wpływu z dokumentu źródłowego, a w przypadku jej braku data dokumentu z płatności
 - Kasa/Bank – nazwa rejestru wybranego na płatności
 - Kwota VAT – wyświetlana wyłącznie dla płatności, na których został zaznaczony parametr Podzielona płatność
 - Nazwa podmiotu – nazwa płatnika wskazanego na płatności
 - NIP podmiotu
 - Numer bonu – numer bonu wskazany na płatności
 - Opis – opis wprowadzony na płatności
 - Opis dokumentu – opis wprowadzony na dokumencie źródłowym płatności
 - Rodzaj bonu – rodzaj bonu wskazany na płatności
 - Rozliczono – kwota, która została dotychczas rozliczona
 - Podzielona płatność – informuje, czy na danej płatności został zaznaczony parametr Podzielona płatność
 - Spodziewany termin – spodziewany termin płatności
 - Status
- R – rozliczona
 - N – nierozliczona
 - NP – nie podlega rozliczeniu
 
 - SEPA – kolumna dostępna wyłącznie na liście Zobowiązania. Informuje, czy płatność jest realizowana przelewem SEPA.
 - Waluta systemowa – waluta firmy, w której został wystawiony dokument
 - Właściciel – centrum struktury firmy, które jest wystawcą dokumentu
 - Wpływa na saldo – wskazuje, czy dana płatność ma wpływ na saldo rejestru
 - Data wysłania Web Service – kolumna dostępna wyłącznie na liście Zobowiązania. Wyświetla datę wysłania przelewu z daną płatnością do banku.
 - Komunikat Web Service – kolumna dostępna wyłącznie na liście Zobowiązania
 - Data komunikatu Web Service – kolumna dostępna wyłącznie na liście Zobowiązania. Wyświetla datę odebrania ostatniego komunikatu z banku.
 
W prawym górnym rogu listy należności/zobowiązań dostępne są dwa parametry:
- Pokaż dni zwłoki – zaznaczenie parametru powoduje wyświetlenie na liście dodatkowej kolumny Dni zwłoki, w której prezentowana jest liczba dni zwłoki po terminie płatności
 - Data skonta – domyślnie podpowiadana jest data bieżąca, bez możliwości zmiany. Data skonta wpływa na wyliczanie kwoty Do wysłania na zestawieniu poleceń przelewów. Więcej informacji znajduje się w artykule Zestawienia poleceń przelewów.
 
Na liście Należności/Zobowiązania dostępne są następujące obszary filtrowania:
- Ogólne – pozwala filtrować według:
- Stanu rozliczeń płatności – nierozliczone, rozliczone, niepodlegające, do wysłania
 - Podmiotu wskazanego na płatności – Wszyscy, Kontrahent, Wszyscy kontrahenci, Pracownik, Wszyscy pracownicy, Urząd, Wszystkie urzędy, Bank, Wszystkie banki
 - Waluty – <Wszystkie>, <Wszystkie w walucie syst.> oraz aktywne waluty zdefiniowane z poziomu Konfiguracja → Waluty
 - Formy płatności – <Wszystkie> oraz aktywne płatności zdefiniowane z poziomu Konfiguracja → Finanse → Formy płatności
 - Statusu dokumentu – <Wszystkie>, Zaksięgowane, Niezaksięgowane
 
 - Termin – pozwala filtrować według wartości:
- Wg terminu – termin płatności. Dostępne opcje: Dowolny, Dzień, Miesiąc, Rok, Zakres dat, Poprzedni miesiąc, Bieżący miesiąc. Zakres dat umożliwia wybór konkretnego przedziału czasowego.
 - Wg spodziewanego terminu – spodziewany termin płatności. Dostępne opcje: Dowolny, Dzień, Miesiąc, Rok, Zakres dat, Poprzedni miesiąc, Bieżący miesiąc. Zakres dat umożliwia wybór konkretnego przedziału czasowego.
 - Terminowość – <Wszystkie>, Nieprzeterminowane, Przeterminowane, Dzisiejsze
 - Dni zwłoki – dostępny po zaznaczeniu parametru Pokaż dni zwłoki. Zakres dni umożliwia wybór konkretnego przedziału.
 
 - Kwota – w ramach filtra dostępne są opcje:
- Kwota – całkowita kwota płatności. Zakres kwot umożliwia wybór konkretnego przedziału kwotowego.
 - Pozostaje – kwota pozostająca do rozliczenia. Zakres kwot umożliwia wybór konkretnego przedziału kwotowego.
 
 
Szczegółowy opis działania filtrów znajduje się w kategorii Wyszukiwanie i filtrowanie danych.
                        


