Zakładka Wymiana danych w menu System → Konfiguracja pozwala na określenie parametrów niezbędnych do przesyłania informacji z systemu Comarch ERP Altum do innych platform. Jej obszar jest podzielony na sekcje:
- EDI
 - E-deklaracja
 - Pliki JPK
 - Przelewy
 - POS
 - SENT
 

Opis parametrów w zakładce Wymiana danych:
EDI
W sekcji EDI znajduje się mechanizm do importu i eksportu danych do platformy EDI

W sekcji wyróżniono pola:
- Folder plików eksportowanych – należy wskazać lokalizację, do której będą zapisywane eksportowane z systemu pliki
 - Sposób porządkowania plików – należy wybrać strukturę katalogów, w ramach której będą zapisywane pliki. Wyróżnione są opcje:
- TypDokumentu – porządkuje pliki według typów dokumentów, tworząc podkatalogi Orders i Invoices
 - KodKontrahenta – porządkuje pliki według kodów kontrahentów, tworząc podkatalogi dedykowane konkretnym kontrahentom
 - TypDokumentu_KodKontrahenta – tworzy podkatalogi z podziałem na typy dokumentów, i nazwą tworzoną katalogu według klucza typ dokumentu_kod kontrahenta
 - KodKontrahenta_TypDokumentu – tworzy podkatalogi z podziałem na kod kontrahenta, i nazwą katalogu według klucza kod kontrahenta_typ dokumentu
 - TypDokumentu\KodKontrahenta – tworzy podkatalogi w strukturze dwupoziomowej, gdzie katalogi nadrzędne grupują pliki według typów dokumentów, a następnie katalogi podrzędne dzielą pogrupowane pliki wg kodów kontrahentów
 - KodKontrahenta\TypDokumentu – tworzy podkatalogi w strukturze dwupoziomowej, gdzie katalogi nadrzędne wstępnie grupują pliki według kodów kontrahentów, a następnie katalogi podrzędne dzielą pogrupowane pliki wg typów dokumentów
 
 - Folder plików importowanych – należy wskazać lokalizację folderu plików importowanych do systemu
 - Przenoś wczytane pliki do podkatalogu – jeżeli zostanie zaznaczona ta opcja, to w wybranej ścieżce zostanie utworzony podkatalog Done, do którego zostaną automatycznie przeniesione pliki EDI, które zostały zaimportowane przez użytkownika.
 
E-deklaracja

W sekcji wyróżniono pola:
- Adres usługi Web Service – adres na który przesyłane są e-deklaracje; domyślnie ustawiono adres: https://bramka.e-deklaracje.mf.gov.pl/
 - Katalog plików wymiany – pole służące do określenia katalogu zapisu wyeksportowanych e- deklaracji
 
Pliki JPK

Szczegółowy opis pól zawartych w tej sekcji znajduje się w artykule Konfiguracja obsługi jednolitego pliku kontrolnego.
Przelewy

Sekcja Przelewy pozwala na wskazanie katalogu zapisu dla dokumentów zestawienia poleceń przelewów oraz zestawienia poleceń zapłaty. W sekcji wyróżniono pola:
- Katalog plików wymiany – użytkownik ma możliwość wskazania katalogu zapisu plików, dzięki czemu nie ma konieczności wskazywania ścieżki do miejsca eksportu plików na każdym formularzu dokumentów ZPP oraz ZPZ
 - Folder plików usługi sieciowej – umożliwia wskazanie katalogu zapisu komunikatów request i response
 
POS

Sekcja POS
W sekcji POS dostępne jest pole:
- Synchronizacja dokumentów ZS z ostatnich – w polu można określić liczbę dni, z których będzie przeprowadzana synchronizacja dokumentów ZS w stanie Zrealizowane, które nigdy wcześniej nie były przesłane do Comarch POS.
 
Ustawienie ma zastosowanie wyłącznie podczas pierwszej synchronizacji z Comarch POS lub pierwszej synchronizacji obiektu ZS. Domyślna wartość to 60 dni, a zmiany można dokonać do momentu wykonania pierwszej synchronizacji obiektu.
SENT
Sekcja SENT pozwala użytkownikowi na konfigurację usługi Web Service w celu przesyłania komunikatów w formacie .xml na portal Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Komunikaty takie są zgodne ze specyfikacją techniczną udostępnioną na portalu.

Pola z tej sekcji zostały opisane w artykule Konfiguracja SENT.
                        


