Czyszczenie bazy POS

W odpowiedzi na potrzebę redukcji zbędnych danych w bazie POS dla jednego z klientów, gdzie liczba partii stale rośnie ze względu na unikalny numer seryjny każdego artykułu utworzono mechanizm usuwania zbędnych danych o partiach z bazy POS. W tym celu należy zaznaczyć parametr Czyszczenie bazy znajdujący się na zakładce Uprawnienia POS z poziomu edycji centrum POS.

Parametr może zostać zaznaczony dla wybranej grupy operatorów przez operatora należącego do grupy B2_admin.  Domyślnie parametr jest odznaczony.

Na formularzu stanowiska POS (Konfiguracja -> Struktura Firmy -> Struktura praw -> Stanowiska POS) znajduje się sekcja Czyszczenie bazy POS, w której możliwe jest zaznaczenie i określenie parametru dla opcji Minimalny okres przechowywania danych (pełne lata). Domyślną wartością jest okres 2 lat, pole podlega edycji tylko dla grupy operatorów b2_admin, pod warunkiem zaznaczenia uprawnienia Czyszczenie bazy (parametr jest dostępny na zakładce Uprawnienia POS z poziomu edycji centrum POS).

Uwaga
W polu Minimalny okres przechowywania danych (pełne lata) nie ma możliwości wpisania 0.
.

Zakładka Oddziały

Z poziomu zakładki Oddziały istnieje możliwość czyszczenia bazy dla poszczególnych stanowisk POS. W tym celu z poziomu centrum, do którego należy POS (bądź centrum nadrzędnego) należy otworzyć zakładkę Oddziały -> Czyszczenie bazy.

Po jej wybraniu otwarta zostanie lista ze zdefiniowanymi zadania czyszczenia bazy POS.

Lista zadań czyszczenia bazy POS

W celu dodania nowego zadania należy wybrać przycisk [Dodaj] na liście zadań czyszczenia w bazie POS. Otwarty zostanie formularz definiowania nowego zadania.

Formularz tworzenia zadania

Zakładka Ogólne

Na zakładce Ogólne w sekcji Zadanie należy określić:

  • Typ zadania – pole pozwala na wskazanie opcji czyszczenia bazy danych:
    • Czyszczenie danych (opcja domyślna)w bazie POS czyszczone będą wpisy zgodnie z zadanym okresem retencji.
    • Czyszczenie danych (tylko dokumenty) w bazie POS czyszczone będą wpisy dotyczące dokumentów zgodnie z zadanym okresem retencji.
  • Centra POS – centrum POS dostępne w strukturze firmy dla jakiego zadanie ma zostać wykonane. Wymaganym jest, aby co najmniej jedno centrum POS miało zaznaczony parametr Wyślij do POS.
    • Nazwa – nazwa centrum POS
    • Typ – typ centrum możliwe opcje centrum typu firma/centrum
    • Graniczna data dla usuwanych danych – data bieżąca pomniejszona o wskazany okres retencji w polu Minimalny okres przechowywania danych (pełne lata)
    • Wyślij do POS – zadanie zostanie wykonane dla wszystkich stanowisk POS  w danym centrum dla którego zaznaczono parametr Wyślij do POS.
  • Notatki – treść komunikatu do przekazywania na POS.

W sekcji Szczegóły planowania, możliwe jest określenie daty, kiedy ma się rozpocząć czyszczenie bazy w polu Data początkowa.

Jeśli zaznaczono opcję Rozpocznij po synchronizacji do POS – pole z możliwością określenia daty stanie się nieaktywne, a czyszczenie rozpocznie się automatycznie po zakończeniu synchronizacji.

Zakładka Realizacja

Zakładka pozwala zweryfikować informacje związane z zadaniem:

  • Centrum  – nazwa centrum w którym zdefiniowano stanowisko POS
  • Kod POS – kod stanowiska POS dla którego zdefiniowano zadanie
  • Status realizacji – informuje o statusie realizacji zadania:
    • Błąd
    • Zakończono