Zmiana miejsca i osoby odpowiedzialnej (ZMO)
Dokument ZMO jest rejestrowany w systemie w przypadku zmiany osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca użytkowania.
Dokument ZMO można dodać ręcznie.
Dokument ZMO można dodać z poziomu:
- menu Środki trwałe → Dokumenty środków trwałych
- menu Środki trwałe → Środki trwałe po zaznaczeniu konkretnych środków trwałych
- zakładki Dokumenty środków trwałych na karcie środka trwałego
Aby dodać dokument ZMO, należy wybrać przycisk [Dodaj dokument], a następnie z listy rozwijanej wskazać typ Zmiana miejsca i osoby. Pojawi się formularz służący do wprowadzenia danych.
Formularz dokumentu ZMO składa się z elementów:
Panel boczny
Numer – wprowadzany jest przez system automatycznie zgodnie z definicją numeratora
Zmiana miejsca użytkowania – po zaznaczeniu parametru użytkownik ma możliwość wskazania miejsca użytkowania ze słownika uniwersalnego (Konfiguracja →Słowniki uniwersalne → Środki trwałe → Miejsce użytkowania)
Zmiana osoby odpowiedzialnej – po zaznaczeniu parametru użytkownik ma możliwość wskazania pracownika z listy pracowników
Data wystawienia
Właściciel – domyślnie centrum, do którego zalogowany jest użytkownik wprowadzający dokument. Pole podlega edycji.
Zakładka Elementy
System umożliwia dodawanie pozycji dokumentu na dwa sposoby: bezpośrednio w tabeli lub przez formularz.
Dodawanie elementu dokumentu ZMO w tabeli
Aby dodać element bezpośrednio w tabeli, należy wybrać przycisk [Dodaj] z grupy przycisków Elementy. W tabeli elementów pojawi się dodatkowy wiersz do wprowadzenia danych. Należy wskazać środek trwały oraz wypełnić kolumnę Data operacji. Na liście elementów dostępne są kolumny informacyjne, które nie podlegają edycji: Poprzednie miejsce użytkowania oraz Poprzednia osoba odpowiedzialna, a także kolumna Opis (domyślnie ukryta).
Dodawanie elementu dokumentu ZMO przez formularz
W celu dodania elementów ZMO przez formularz należy wybrać przycisk [Dodaj przez formularz] z grupy przycisków Elementy.
Zostanie otwarte okno Szczegóły elementu z następującymi polami:
Panel boczny
Kod – możliwy do wskazania kod z karty środka trwałego
Nazwa – pole uzupełniane automatycznie na podstawie karty środka trwałego. Nazwy środków wyświetlane są w języku, w którym użytkownik loguje się do systemu.
Data operacji – domyślnie przenoszona jest data z nagłówka dokumentu z możliwością edycji
Poprzednie miejsce użytkowania – pole informacyjne i niepodlegające edycji, zawiera informacje o ostatnim miejscu użytkowania środka trwałego w stosunku do daty operacji
Poprzednia osoba odpowiedzialna – pole informacyjne i niepodlegające edycji, zawiera informacje o ostatniej osobie odpowiedzialnej za dany środek trwały w stosunku do daty operacji
Opis – sekcja służąca do wprowadzenia dodatkowych informacji dotyczących danego elementu dokumentu
Zakładki Atrybuty i Załączniki
Szczegółowy opis zakładek Atrybuty i Załączniki znajduje się w artykule Zakładki Kody rabatowe, Opis analityczny, Atrybuty, Załączniki i Historia zmian.
Zakładki Atrybuty, Załączniki i Historia zmian
Szczegółowy opis zakładek znajduje się w artykule Zakładki Kody rabatowe, Opis analityczny, Atrybuty, Załączniki i Historia zmian.