Lista osób kontaktowych zawiera informacje o osobach kontaktowych w firmie, które mogą być przypisywane do poszczególnych kontrahentów. Aby otworzyć listę osób kontaktowych, należy przejść do menu Główne i z grupy przycisków Listy słowników wybrać przycisk [Osoby kontaktowe].
Menu listy osób kontaktowych zawiera standardowe przyciski pozwalające na dodawanie nowych pozycji oraz ich edycję, a także menu wydruków. Po zaznaczeniu pozycji na liście w menu pojawiają się również opcje związane z generowaniem kwestionariuszy.
Lista osób kontaktowych składa się z następujących kolumn:
Kod
Imię
Nazwisko
Powiązanie z kontrahentem – stanowisko/relacja rodzinna w zależności od statusu kontrahenta
Opiekun – kontrahent lub pracownik powiązany z osobą kontaktową
Przypisani kontrahenci – parametr informujący o tym, czy do osoby kontaktowej są przypisani kontrahenci
Aktywna –zaznaczenie parametru powoduje, że osoba kontaktowa może być używana w systemie
WWW (domyślnie ukryta) – strona WWW osoby kontaktowej
Definiowanie osoby kontaktowej
Aby dodać nową osobę kontaktową do systemu, należy wybrać przycisk [Dodaj] znajdujący się w panelu ergonomicznym lub w menu głównym nad listą osób kontaktowych. Wówczas wyświetli się formularz nowo tworzonej osoby kontaktowej podzielony na zakładki: Ogólne, Dane CRM, Atrybuty i Załączniki.
Zakładka Ogólne
Zakładka Ogólne zawiera następujące pola i parametry uzupełniane przez użytkownika:
Kod – pole obowiązkowe, jego wypełnienie wystarczy, aby móc zapisać osobę kontaktową w systemie
Tytuł – lista rozwijana, zawiera dwie predefiniowane wartości Pan i Pani. Użytkownik ma możliwość definiowania nowych tytułów słowniku uniwersalnym Ogólne → Tytuły.
Tytuł naukowy – lista rozwijana, zawiera dwie predefiniowane wartości Dr i Prof. Użytkownik ma możliwość definiowania nowych tytułów naukowych w słowniku uniwersalnym Ogólne → Tytuły naukowe.
Data urodzenia
WWW
Aktywny
Sekcja Adresy umożliwia dodawanie adresów osoby kontaktowej. Dostępne typy adresów to:
Główny
Dostawy
Oddziału
Korespondencyjny
Faktury
Zamieszkania
Na liście adresów znajduję się wygenerowany domyślny adres typu Główny, który może być dowolnie edytowany przez użytkownika, jednak nie może zostać usunięty. Użytkownik może dodać dowolną liczbę adresów osoby kontaktowej, ale tylko jeden adres z każdego typu może być oznaczony jako domyślny. Zaznaczenie parametru Aktywny przy adresie powoduje, że może on być używany w innych miejscach systemu. Adresy mogą być dezaktywowane (archiwizowane) poprzez odznaczenie parametru Aktywny. Adres oznaczony jako domyślny dla typu głównego nie może zostać zdezaktywowany ani usunięty. Nie można usuwać także adresów, które już zostały użyte w systemie (np. na dokumencie).
Uwaga
Dezaktywacja adresu jest nieodwracalna.
Podzakładka Dane kontaktowe zawiera dane kontaktowe osoby kontaktowej (np. numer telefonu, e-mail, komunikator) i umożliwia ich dodawanie. dla każdego adresu z osobna.
Podzakładka Zgody na przetwarzanie danych – zawiera listę zgód na przetwarzanie danych osobowych osoby kontaktowej i umożliwia ich dodawanie. Zgody na przetwarzanie danych osobowych zostały szczegółowo opisane w artykuleRejestr zgód.
Zakładka Dane CRM
Zakładka Dane CRM zawiera następujące pola:
Rodzaj – lista rozwijana, zawiera predefiniowane wartości: Kontrahent, Partner, Potencjalny klient, Prospekt. Użytkownik ma możliwość definiowania nowych rodzajów w słowniku uniwersalnym CRM → Rodzaj.
Opiekun – pole umożliwiające wskazanie opiekuna handlowego dla osoby kontaktowej spośród dostępnych w systemie kontrahentów lub pracowników
Branża – lista rozwijana umożliwiająca wskazanie branży działalności osoby kontaktowej. Użytkownik ma możliwość definiowania nowych branż w słowniku uniwersalnym CRM → Branże.
PKD (Polska klasyfikacja działalności) – wpisanie odpowiedniego numeru PKD spowoduje wybranie odpowiadającej mu działalności w polu Branża
Źródło – lista rozwijana umożliwiająca wskazanie sposobu, w jaki udało się pozyskać osobę kontaktową. Użytkownik ma możliwość definiowania nowych źródeł w słowniku uniwersalnym CRM → Źródło pochodzenia.
Status – lista rozwijana umożliwiająca wskazanie statusu możliwości dla osoby kontaktowej. Użytkownik ma możliwość definiowania nowych statusów w słowniku uniwersalnym CRM → Status możliwości.
Sekcja Lista kontrahentów umożliwia wskazywanie kontrahentów, z którymi dana osoba kontaktowa jest powiązana oraz wybór rodzaju tego powiązania w zależności od statusu kontrahenta.