Konfiguracja Comarch B2B

Uwaga
Przed konfiguracją Comarch B2B upewnij się, że środowisko oraz instalacja Comarch B2B zostały poprawnie wykonane.

 

Konfiguracja Comarch B2B – parametry aplikacji

Parametry aplikacji są przechowywane w kilku plikach:

  • connectionStrings.config – parametry połączenia do bazy danych
  • appSettings.config – parametry konfiguracyjne aplikacji
  • printSettings.config – parametry konfiguracyjne dotyczące wydruków (dotyczy tylko Comarch ERP XL)
  • documentSettings.config – parametry konfiguracyjne dotyczące dokumentów
  • bin / customerpanel.indexservice.exe.config – parametry konfiguracyjne wyszukiwarki
Wskazówka
Po konfiguracji parametrów w plikach .config należy zrestartować pulę aplikacji na serwerze IIS oraz usługę wyszukiwania.

 

Plik connectionStrings.config

W pliku tym należy podać poniższe parametry:

  • Data source – serwer SQL, gdzie znajduje się baza Comarch ERP XL / Comarch ERP Altum
  • Initial catalog – nazwa bazy Comarch ERP XL / Comarch ERP Altum na serwerze SQL
  • Id – nazwa użytkownika ComarchB2B (zalecane jest nie zmienianie nazwy). W przypadku modyfikacji należy również poprawić skrypty SQL
  • Password – hasło dla użytkownika ComarchB2B (zalecane ustawienie silnego hasła)
Uwaga
W celu zwiększenia bezpieczeństwa aplikacji Comarch B2B zalecane jest zaszyfrowanie danych w pliku connectionString.config. W tym celu należy uruchomić plik connectionStringEncode.bat z katalogu CustomerPanel/ BatchScripts.

 

Plik appSettings.config

W pliku appSettings.config przy każdym parametrze znajduje się opis do czego taki parametr służy. Należy odpowiednio skonfigurować parametry, aby aplikacja działała poprawnie.

 

Plik printSettings.config

W pliku printSettings.config administrator może zmienić domyślne ustawienia wydruków (dotyczy Comarch ERP XL), podając identyfikatory wydruków, które staną się domyślne dla funkcji drukowania dokumentów: Zamówień Sprzedaży oraz Faktur Sprzedaży. Identyfikator wydruku można odczytać z Comarch ERP XL.

 

Plik documentSettings.config

W pliku documentSettings.config administrator może zmienić domyślne ustawienia dokumentów. Obecnie jest to wykorzystywane do ustawień dotyczących dokumentu Reklamacji (dotyczy Comarch ERP XL). Jest możliwość  ustawienia, do którego katalogu mają trafić załączniki dodane na reklamacji.

W elemencie “attachmentSetting” należy uzupełnić atrybut “groupId” numerem odpowiedniej grupy. Identyfikator grupy można odczytać z Comarch ERP XL z tabeli CDN.DaneBinarneGrupy.
W przypadku kiedy załączniki nie mają być grupowane, atrybut należy zostawić pusty.

 

Usługa wyszukiwania

Comarch B2B jest wyposażone w usługę dedykowaną do obsługi wyszukiwania. Usługa jest instalowana automatycznie po uruchomieniu pliku install.bat z poprzedniego punktu.

Domyślnie, usługa nosi nazwę „Comarch B2B Search”, natomiast krótka nazwa to ComarchB2BSearch. Można zmodyfikować wskazaną nazwę w pliku bin / install_search.

Po uruchomieniu usługi w folderze aplikacji B2B \App_data tworzony jest podfolder o nazwie Index, gdzie są przechowywane dane indeksu wyszukiwania. Dodatkowo w folderze App_data tworzony jest plik log o nazwie serviceLog.xml.

Uwaga
Usługa wyszukiwania musi być zainstalowana na komputerze, na którym znajduje się IIS i aplikacja B2B.

 

Manualna rejestracja usługi wyszukiwania

Usługa wyszukiwania instalowana jest automatycznie, jednakże jeżeli zaszłaby konieczność ręcznej rejestracji można to zrobić poprzez wywołanie pliku install_search.bat z podfolderu aplikacji B2B: \bin\install_search.bat. Plik install_search.bat należy wywołać z poziomu wiersza poleceń (cmd) uruchomionego „jako administrator”.

Manualne usunięcie usługi wyszukiwania

Usługę wyszukiwania można usunąć poprzez wywołanie pliku uninstal_search.bat z podfolderu aplikacji B2B: \bin\uninstall_search.bat. Plik uninstall_search.bat, co należy wykonać z poziomu wiersza poleceń (cmd) uruchomionego „jako administrator”.

 

Konfiguracja wydruków (Comarch ERP XL)

W celu umożliwienia wykonywania wydruków z poziomu Comarch B2B, do loginów serwera SQL należy dodać konto komputera, na którym zainstalowano Comarch B2B. Dodawanie konta odbywa się w zakresie użytkownika.

Konto komputera podajemy ze znakiem dolara na końcu, np. jeżeli komputer nazywa się SerwerB2B i znajduje się w domenie „AD”, to do loginów dodajemy konto AD\SerwerB2B$. Następnie dodajemy uprawnienia do bazy Comarch ERP XL, przypisując dodany login do roli CDNRaport. Natomiast, jeżeli komputer nie znajduje się w domenie, należy dodać konto z nazwą komputera, na którym znajduje się B2B oraz nazwą użytkownika systemowego, czyli: Komputer\Użytkownik$.

Uwaga
Konfiguracja wydruków zadziała, kiedy oba komputery znajdują się w domenie, albo poza nią.

W przypadku Comarch ERP XL, do prawidłowego działania wydruków konieczne jest, aby baza XL z poziomu Menadżera Baz była dodana „dla wszystkich użytkowników” oraz był zaznaczony typ połączenia SQL (nie może być NT). Należy upewnić się, że w module Administrator Comarch ERP XL w sekcji Konfiguracja\ WWW ustawiona jest nazwa bazy danych oraz operator, który widnieje na zakładce Aplikacje na karcie kontrahenta, ma przypisane hasło.

Wskazówka
Wszelkie błędy z wydrukami będą logowane do pliku printlog.txt, który znajduje się w głównym katalogu Comarch B2B.

 

Czy ten artykuł był pomocny?