Strefa klienta – Reklamacje

Funkcja składania reklamacji dostępna jest w aplikacji Comarch B2B w połączeniu z systemem Comarch ERP XL.

Wskazówka
Aby kontrahent mógł zobaczyć zakładkę Reklamacje w aplikacji, powinien mieć nadaną w systemie Comarch ERP XL rolę z uprawnieniem “Lista reklamacji”. Więcej o rolach w artykule.

W Strefie Klienta w zakładce Reklamacje kontrahent może zobaczyć listę reklamacji:

Na liście reklamacji prezentowane są następujące informacje:

  • Numer dokumentu,
  • Mój numer – numer dokumentu u kontrahenta,
  • Stan,
  • Data wystawienia,
  • Data modyfikacji,
  • Ilość towaru,
  • Dokument zakupu.

Nową reklamację można wygenerować na dwa sposoby: z poziomu aplikacji Comarch B2B oraz w Comarch ERP XL.

Jak dodać reklamację w aplikacji Comarch B2B?

Aby dodać nową reklamację należy przejść do menu Strefy klienta/ Reklamacje i na pasku nacisnąć przycisk +Nowa reklamacja, a następnie wskazać (przyciskiem Reklamuj) towar, który ma podlegać reklamacji.

W kolejnym kroku należy uzupełnić formularz reklamacji:

  • wskazać reklamowaną ilość (obowiązkowe),
  • podać przyczynę reklamacji (obowiązkowe),
  • wybrać żądanie z rozwijanej listy (obowiązkowe),
  • dodać załącznik (nieobowiązkowe, szczegółowa informacja podana jest poniżej),
  • dodać wiadomość dla sprzedawcy (nieobowiązkowe).

 

Jak dodać załącznik do reklamacji?

W Comarch B2B opcja dodawania załączników do reklamacji jest dostępna dla kontrahentów posiadających odpowiednią rolę. Aby było to możliwe należy nadać klientowi uprawnienie: Dodawanie załączników do reklamacji.

Gdy klient składa reklamacje może dodać maksymalnie 5 załączników, których łączny rozmiar nie będzie przekraczał  500 KB. Możliwe formaty załączników: pdf, jpg, png, jpeg, doc, docx, xls, xlsx.

Po dodaniu załączników przez Klienta, będą one widoczne na szczegółach reklamacji w sekcji Pliki dodane przy składaniu reklamacji. Widok po złożeniu reklamacji przez Klienta w aplikacji Comarch B2B:

 

Prowadzący sklep również może dodać załącznik do reklamacji, wtedy klient będzie widział je na szczegółach dokumentu, w sekcji “Do pobrania”:

 

Jak dodać reklamację w systemie Comarch ERP XL?

  • W systemie Comarch ERP XL w zakładce Ogólne/ Dokumenty/ Reklamacje dostępne są reklamacje, które zostały złożone w aplikacji Comarch B2B:

 

  • Po wejściu w szczegóły dokumentu RLS na zakładce Kontrahent możesz podejrzeć dane klienta składającego reklamację:
  • W zakładce Nagłówek w sekcji Opis dostępna jest informacja o źródle pochodzenia reklamacji:

 

  • Załączniki dodane do reklamacji w aplikacji Comarch B2B, zostaną zapisane w systemie Comarch ERP XL na liście załączników.:

Domyślnie załączniki dodane do reklamacji w Comarch B2B widoczne są w katalogu: Grupa główna. Istnieje możliwość ustawienia, do którego katalogu mają trafić załączniki dodane do reklamacji przez Klientów Comarch B2B. W pliku “documentSettings.config” dla elementu “documentSettingItem”, gdzie atrybut “documentType” równa się “3584”, w elemencie “attachmentSetting” należy uzupełnić atrybut “groupId” numerem odpowiedniej grupy.

W przypadku, kiedy załączniki nie mają być grupowane, atrybut należy zostawić pusty.

Czy ten artykuł był pomocny?