Usługa nie odpowiada na sygnał uruchomienia lub sygnał sterujący w oczekiwanym czasie

Opis sytuacji

Podczas próby uruchomienia lub wykreowania usługi Comarch BI Point, rozruch usługi trwa bardzo długo, a na koniec kończy się niepowodzeniem. W logu podglądu zdarzeń (event viewer), lub w logach konfiguratora pojawia się następująca informacją:

„Nie można uruchomić usługi …. na komputerze ’…..’. —> System.ComponentModel.Win32Exception: Usługa nie odpowiada na sygnał uruchomienia lub sygnał sterujący w oczekiwanym czasie, timeless fashion.”

Rozwiązanie

Problemem może być limit czasu oczekiwania (timeout) na środowisku windows, dotyczący czasu potrzebnego na uruchomienie usługi.

1. Otwórz Edytor rejestru (Registry Editor):

  • Naciśnij Win + R, wpisz regedit i naciśnij ENTER

2. Przejdź do klucza:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control

 

3. Dodaj nową wartość (jeśli nie istnieje):

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy po prawej stronie → Nowy → Wartość DWORD (32-bitowa)

  • Nazwij ją: ServicesPipeTimeout

4. Ustaw wartość timeoutu:

  • Kliknij dwa razy na ServicesPipeTimeout
  • Wybierz podstawę Dziesiętny (Decimal)
  • Wpisz wartość w milisekundach – np. 240000 dla 4 minut lub 300000 dla 5 minut

5. Zamknij edytor rejestru i uruchom ponownie komputer.

Czy ten artykuł był pomocny?