Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA)

Przedsiębiorstwa mające siedzibę w Luksemburgu są zobowiązane do elektronicznego przekazywania danych księgowych zgodnie ze specyfikacją elektronicznego pliku weryfikacyjnego (FAIA). W systemie Comarch Financials Enterprise aplikacja w tle Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) jest dostępna dla wszystkich organizacji, dla których w aplikacji Konfiguracja aktywowano funkcję Księgowość finansowa, a w jej ramach funkcję Księgowość finansowa dla Luksemburga.

W niniejszym artykule opisano aplikację w tle Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA).

Definicje terminów

Aplikacja w tle — aplikacja, która działa bez interakcji z użytkownikiem. Może zostać uruchomiona poprzez zlecenie przetwarzania, wywołanie lub inną aplikację.

Opis aplikacji

Aplikacja w tle Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) służy do eksportowania danych księgowych do obowiązującego w Luksemburgu pliku weryfikacyjnego do przekazania danych. Za pomocą parametrów można określić, które dane księgowe mają zostać uwzględnione w eksporcie.

Za pomocą przycisku [W tle] uruchamiane jest zlecenie przetwarzania. Dane zostają przygotowane w formacie XML zgodnie z określoną strukturą i zapisane w pliku FAIA.xml, który może zostać przekazany elektronicznie do organów podatkowych (Administration de l’Enregistrement, AED). Plik FAIA.xml zawiera następujące cztery główne sekcje:

  • Header — w tej sekcji znajdują się ogólne informacje o podatniku oraz informacje dotyczące eksportu danych
  • Masterfile — sekcja zawiera wszystkie wykorzystywane tabele, takie jak np. GeneralLedgerAccounts, Customers, Suppliers i TaxTable
  • GeneralLedgerEntries — sekcja zawiera wszystkie operacje księgowe z wybranego okresu
  • SourceDocuments — sekcja zawiera szczegóły poszczególnych dokumentów księgowych

Parametry

Aplikacja w tle Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) zawiera następujące parametry:

  • Katalog eksportu — w tym polu należy wskazać folder docelowy lub katalog (kstore), w którym ma zostać zapisany wygenerowany plik weryfikacyjny. Jeżeli w aplikacji Konfiguracja został wcześniej określony folder docelowy, zostanie on tutaj wstępnie ustawiony jako domyślny.
  • Organizacja — w tym polu wyświetlana jest organizacja wybrana w momencie wywołania aplikacji. Dla tej organizacji zostaną wygenerowane dane księgowe do pliku weryfikacyjnego.
  • Okres obrachunkowy od — w tym polu należy wskazać okres obrachunkowy, dla którego ma nastąpić przygotowanie danych. Można wskazać zarówno zamknięty, jak i otwarty okres obrachunkowy. W przypadku wskazania otwartego okresu, co najmniej jeden z jego okresów cząstkowych musi być już zamknięty.
  • Okres obrachunkowy do — w tym polu należy wskazać okres obrachunkowy, do którego dane mają być uwzględnione
  • Okres od — w tym polu należy wskazać okres, od którego dane mają być uwzględnione. Dozwolone są wyłącznie okresy księgowe, które zostały już zamknięte.
    Jeśli zgodnie z konfiguracją aktywne są rzeczywiste księgowania otwarcia (bilans otwarcia), a dane mają być eksportowane za cały rok, należy tu podać okres 00.xx, gdzie xx to rok.
  • Okres do — w tym polu należy wskazać okres, do którego dane mają być uwzględnione. Można określić również zakres dla okresów dodatkowych (np. jeśli księgowania występują do okresu 14, ale eksport ma dotyczyć tylko do okresu 13). Dozwolone są wyłącznie zamknięte okresy księgowe.
  • Standard księgowania — należy wskazać standard księgowania, który ma zostać uwzględniony w eksporcie danych. Pole to jest wstępnie uzupełniane na podstawie domyślnego standardu księgowania z aplikacji Konfiguracja.
  • Przetwarzanie paralelne (pole wyboru) — po aktywacji tego pola eksport danych może być wykonywany równolegle, co może zwiększyć wydajność procesu

Konfiguracja

Aplikacja Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Dla aplikacji Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) nie istnieją żadne istotne jednostki biznesowe.

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) nie są dostępne uprawnienia specjalne.

Przyporządkowania organizacyjne

Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jedną z następujących obszarów organizacyjnych:

  • Rachunkowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Elektroniczny plik weryfikacyjny AED (FAIA) nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?