Instrukcja: Edycja grup amortyzacji

Przegląd tematu

W procesie Edycji grupy amortyzacji grupa amortyzacji jest wprowadzana lub zmieniana w systemie. W tym dokumencie opisano między innymi, jak wprowadzić nową grupę amortyzacji w aplikacji Grupy amortyzacji lub jak zmienić istniejącą i jakie wymagania należy wziąć pod uwagę.

Ogólne informacje i wyjaśnienia dotyczące aplikacji Grupy amortyzacji można znaleźć w powiązanej dokumentacji Grupy amortyzacji, która zawiera również opisy pól i przycisków.

Prace przygotowawcze

Ponieważ metody amortyzacji muszą być przypisane do grupy amortyzacji, metody amortyzacji muszą być dostępne. Ogólnie rzecz biorąc, metody amortyzacji są importowane wraz z konfiguracją, więc powinny być już dostępne. W razie potrzeby dodaj brakujące i/lub wymagane metody amortyzacji.

Grupy amortyzacji są używane do ograniczenia metod amortyzacji w środkach trwałych i grupie aktywów, więc nie jest absolutnie konieczne tworzenie grup amortyzacji.

Konfiguracja

Aplikacja Grupy amortyzacji nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Opis procesu

Grupy amortyzacji można wprowadzać tylko ręcznie za pomocą istniejących programów. (W porozumieniu z konsultantem Comarch możliwe jest również automatyczne przeniesienie tych danych).

Ponieważ proces nowych wpisów jest podobny do procesu zmian, oba centralne procesy zostały opisane poniżej.

Dodanie nowej grupy amortyzacji

  1. Należy otworzyć aplikację Grupy amortyzacji i wybrać przycisk [Nowy].
  2. Należy wypełnić wszystkie obowiązkowe pola w grupie amortyzacji:
    • Grupa amortyzacji
    • Oznaczenie
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Dodaj] w zakładce Ogólne.
  4. Należy wybrać co najmniej jedną metodę amortyzacji.
  5. W razie potrzeby trzeba dodać / zmienić inne pola, takie jak Obowiązuje od, Klasa amortyzacji itp.
  6. Należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych i poprawić istniejące nieprawidłowe wpisy.
  7. Następnie należy zapisać grupę amortyzacji, wybierając przycisk [Zapisz].
  8. Aby wprowadzić kolejną grupę amortyzacji, należy wrócić do punktu 2, i w ten sam sposób uzupełnić pola dla kolejnej grupy amortyzacji. Można również zduplikować podobny rekord danych, aby nie musieć ponownie wprowadzać danych, które zostały już wprowadzone.

Edycja grupy amortyzacji

  1. Należy otworzyć aplikację Grupy amortyzacji.
  2. Następnie należy wybrać grupę amortyzacji, która ma zostać zmieniona. Można wprowadzić grupę bezpośrednio, wybierając ją z pomocą uzupełniania wartości lub określając ją za pomocą kryteriów wyboru.
  3. Następnie należy powtórzyć czynności opisane w punktach od 4 do 7 w części Dodanie nowej grupy amortyzacji.
Uwaga
Jeśli grupy amortyzacji były już używane, może być możliwa zmiana tylko niektórych pól.

Zawartość i wynik procesu

Proces edycji tworzy nową grupę amortyzacji w systemie. Dopóki ta grupa amortyzacji nie jest nigdzie używana, można ją usunąć z systemu za pomocą przycisku [Usuń].

Działania następcze / kontrola

Przed wysłaniem i / lub przeprowadzeniem wyceny itp. należy szczegółowo sprawdzić (odradza się pobieżna sprawdzenie przy użyciu jednej lub dwóch losowych prób), czy zarejestrowane dane są prawidłowe, ponieważ może się zdarzyć, że dane nie będą już mogły zostać poprawione lub będą kosztowne po wysłaniu.
W razie pytań, należy zapytać o to konsultanta Comarch. Jeśli konieczne są nowe wpisy lub zmiany, należy postępować zgodnie z powyższym opisem.

Czy ten artykuł był pomocny?