Lista: Salda obszarów amortyzacji

Aplikacja Lista: Salda obszarów amortyzacji zapewnia kompleksowy, aktualny przegląd wartości sald w podziale na grupy środków trwałych i powiązanych danych podstawowych. Dostępne są takie informacje, jak bieżąca wartość księgowa, wpływy i wydania, wartości skumulowane i inne dane. W tej aplikacji można indywidualnie tworzyć różne widoki z różnymi kolumnami i polami wyboru, które można również przypisać do użytkowników i organizacji. Umożliwia to elastyczne dostosowanie do indywidualnych wymagań w zakresie oceny i wyświetlania.

Aplikacja ta jest częścią serii czterech konfigurowalnych aplikacji, które wyświetlają przeglądy sald dla każdego składnika: środków trwałych, grupy środków trwałych, obszaru amortyzacji i kont stanów magazynowych.

Opis aplikacji

Wszystkie cztery aplikacje (Lista: Salda środków trwałychLista: Salda grup środków trwałychLista: Salda obszarów amortyzacji i Lista: Salda kont stanów magazynowych) to konfigurowalne aplikacje, których widoki można tworzyć, modyfikować i organizować w trybie projektowania. Dane podstawowe są zawsze oferowane w celu dopasowania do obiektu. Można jednak również tworzyć własne widoki, które mogą być uporządkowane pod względem formy i kompozycji, wyposażone w uprawnienia i przypisane do organizacji – w zależności od wymagań i żądań oceny.

Pola wyboru i kolumny różnią się w różnych widokach. Z tego względu w tym artykule zostały opisane pola z widoku domyślnego. Pola wyboru (atrybuty) są wybierane za pomocą ikony [Wybierz i organizuj widok] i akcji następczej [Tryb projektowania]. Następnie należy wybrać ikonę Tryb projektowania z panelu bocznego, a następnie wejść w zakładkę Atrybuty. W niej znajdują się wszystkie możliwe pola zapytań, które można przenieść do nagłówka za pomocą akcji drag and drop.

W trybie projektowania można użyć ikony [Ustaw właściwości zapytań i wyników] i następującej po niej akcji [Wybierz kolumny]. W otwartym oknie można wybrać kolumny wyświetlane w obszarze roboczym oraz zmienić ich kolejność. Tu również możliwe jest wykorzystanie akcji drag and drop.

Nagłówek

Pola zapytań są przechowywane w nagłówku. Zazwyczaj najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Liczba i typ pól zapytań, a także ich rozmieszczenie różnią się w zależności od wybranego widoku. Można również samodzielnie określić, które pola zapytań będą wyświetlane.

Widok domyślny
  • Obszar amortyzacji — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator obszaru amortyzacji jako kryterium wyszukiwania. Środki trwałe pozwalają na zdefiniowanie dowolnej liczby obszarów amortyzacji. Dla każdego obszaru amortyzacji można zastosować własne metody wyceny i amortyzacji. W ten sposób środki trwałe mogą być wyceniane zgodnie z różnymi wymogami prawnymi i biznesowymi.
  • Waluta — w tym polu można wybrać walutę, w której zarządzany jest środek trwały
  • Środek trwały — w tym miejscu można wprowadzić identyfikator środka trwałego, który ma zostać wyświetlony w obszarze roboczym
  • Grupa środków trwałych — w tym miejscu można wprowadzić grupę środków trwałych jako kryterium wyszukiwania
  • Konto stanów magazynowych — w tym polu można wprowadzić identyfikator konta stanów magazynowych jako kryterium wyszukiwania
  • Wymiar opcjonalny 1 — w tym miejscu określa się, czy typ wymiaru (liczba od 1 do 20) jest inicjowany za pomocą wprowadzonego tutaj wymiaru opcjonalnego.
    • Znaczenie w funkcjach wyszukiwania — jeśli analizowane mają być tylko dane z określonym wymiarem, należy wprowadzić wymiar w tym miejscu (dotyczy to wymiarów od 1 do 20). Brak wskazania oznacza, że ocena jest niezależna od odpowiedniego wymiaru.
    • Znaczenie w danych transakcji — zaksięgowane z tym opcjonalnym wymiarem
  • Okres księgowania poprzez — w tym miejscu należy wprowadzić okres księgowania, którego wartości mają być wyświetlone
  • Typ — w tym miejscu można wybrać typ danych, które mają zostać wyświetlone w obszarze roboczym.
    Możliwe wartości:

    • Aktualne dane — aktualne dane są generowane podczas rozliczenia. Wartości pochodzą wyłącznie z transakcji zaksięgowanych na środkach trwałych, dla których znacznik środków trwałych planowanych jest nieaktywny.
    • Planowane dane — są one generowane podczas planowania. Wartości pochodzą wyłącznie z transakcji zaksięgowanych na środkach trwałych, dla których znacznik środków trwałych jest aktywny.
    • Dane symulacyjne — są one generowane podczas symulacji. Wartości pochodzą wyłącznie z transakcji zaksięgowanych na środkach trwałych, dla których znacznik planowanych środków trwałych jest nieaktywny.

Pola zapytań dla rozszerzonych widoków

  • Data nabycia — w tym miejscu można prowadzić datę nabycia zasobu. Data nabycia jest używana jako kryterium wyszukiwania. Może być używana jako domyślna data rozpoczęcia amortyzacji.
  • Kategoria środka trwałego — w tym miejscu można wybrać kategorię środka trwałego, z dostępnych opcji:
    • (wszystkie)
    • Aktywa
    • Leasing — przez aktywa leasingowe rozumie się tutaj aktywa, które nie są własnością firmy. Dlatego nie są one wykazywane, na przykład w raportach z krótkiej analizy aktywów
    • Pasywa — pasywami można zarządzać na przykład z dotacji, które zostały wypłacone przez instytucje państwowe dla zakładu
  • Grupa główna środków trwałych — w tym miejscu można wskazać grupę główną środka trwałego jako kryterium wyszukiwania
  • Lokalizacja — lokalizacja oznacza alokację przestrzenną środka trwałego. Może to być na przykład firma, dział, magazyn lub pomieszczenie. Lokalizacja jest obowiązkowa. Po zaksięgowaniu środka trwałego lokalizacja może zostać zmieniona tylko poprzez ponowne zaksięgowanie.
  • Klasyfikacja — w ramach klasyfikacji można definiować i oceniać indywidualne cechy środków trwałych.
  • Wierzyciel — w tym polu można wprowadzić numer wierzyciela. Odpowiada on dostawcy środka trwałego. Wierzyciel może być używany do klasyfikacji, wyboru i sortowania środków trwałych.
  • Data uruchomienia — określenie daty uruchomienia nie jest obowiązkowe. Data uruchomienia może być używana jako domyślna data rozpoczęcia amortyzacji.
  • Metoda amortyzacji — w celu obliczenia amortyzacji należy podać tutaj metodę amortyzacji. Metoda amortyzacji może być domyślna dla grupy środków trwałych.
  • Kod wyszukiwania — oprócz hasła wyszukiwania środka trwałego można tu zarejestrować kod wyszukiwania. Kod wyszukiwania jest oferowany przy wyborze środka trwałego jako kryterium wyboru.
  • Środek niskocenny — za pomocą tego wskaźnika podpisywany jest składnik aktywów o niskiej wartości. Wielkość wartości definiującej środek trwały jako środek trwały o niskiej wartości można zdefiniować w obszarze amortyzacji.
  • Numer maszyny — pole Numer maszyny może być używane na przykład do przechowywania numeru seryjnego maszyny. Zgodnie z tym numerem maszyny, zasoby mogą być wybierane i oceniane.
  • Planowane środki trwałe — w tym polu można przypisać środek trwały do planowanego zestawu. Jeśli zostanie przypisany tutaj planowany środek trwały, status tego planowanego środka trwałego musi mieć wartość W trakcie planowania lub Zakończony.
  • Producent — jeśli dane mają być wyświetlane tylko dla środków trwałych z określonym producentem, należy wprowadzić go w tym miejscu
  • Osoba odpowiedzialna za środek trwały — w tym miejscu można wprowadzić osobę, która jest odpowiedzialna za dany środek trwały
  • Hasło wyszukiwania — oprócz opisu można w tym miejscu wpisać hasło wyszukiwania. Jest oferowane przy wyborze zasobu jako kryterium wyboru.
  • Rok budowy — w tym miejscu można określić rok budowy środka trwałego. Rok może być wykorzystany do klasyfikacji, selekcji i sortowania środków trwałych.

Dalsze pola danych podstawowych aktywów można dodawać / usuwać za pomocą opcji dostosowywanego interfejsu.

Obszar roboczy

Tabela danych jest dostępna w obszarze roboczym, w którym wyświetlane są żądane dane.

Widok Domyślny
  • Obszar amortyzacji — w tym miejscu można wprowadzić unikatowy identyfikator obszaru amortyzacji.
    Środki trwałe pozwalają na zdefiniowanie dowolnej liczby obszarów amortyzacji. Dla każdego obszaru amortyzacji można zastosować własne metody wyceny i amortyzacji. W ten sposób środki trwałe mogą być wyceniane zgodnie z różnymi wymogami prawnymi i biznesowymi.
  • Wartość księgowa na początku okresu obrachunkowego — w tej kolumnie wyświetlona jest bieżąca wartość księgowa dla środka trwałego
  • Przychód — w tej kolumnie wyświetlana jest wartość przychodu dla środka trwałego
  • Likwidacja — w tej kolumnie wyświetlana jest wartość likwidacji
  • Przeksięgowanie — w tej kolumnie wyświetlane są wykonane przeksięgowania dla danego środka trwałego
  • Amortyzacja łączna — w tej kolumnie wyświetlane są całkowite koszty amortyzacji
  • Wartość księgowa — w tej kolumnie wyświetlana jest wartość księgowa wybranego środka trwałego
  • Koszty nabycia skumulowane — w tej kolumnie wyświetlane są koszty nabycia dla wybranej pozycji
  • Amortyzacja skumulowana — w tej kolumnie wyświetlana jest skumulowana amortyzacja dla wybranej pozycji

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Środki trwałe – bilans sumaryczny:

com.sem.ext.app.fin.assetaccounting.obj.AssetAccountingBalanceSum

— wykorzystywana jest przez aplikację Lista: Salda obszarów amortyzacji między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Lista: Salda obszarów amortyzacji nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Organizacje można przyporządkować do różnych widoków. Można to zrobić za pomocą okna dialogowego [Organizacja widoku].

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Lista: Salda obszarów amortyzacji będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Księgowość finansowa

W aplikacjach typu Lista dane, które można przeszukiwać, są kontrolowane na podstawie widoków. Uprawnienia do widoków muszą być przypisane, aby dana osoba mogła wyszukiwać lub przetwarzać dane w aplikacji Lista: Salda obszarów amortyzacji. Dla każdego widoku należy przyporządkować uprawnienia do otwierania powiązanej aplikacji dokumentu i autoryzacji dla powiązanej jednostki biznesowej przy użyciu roli uprawnień.

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Lista: Salda obszarów amortyzacji nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Lista: Salda obszarów amortyzacji nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?