Przyporządkowanie konta do księgowości finansowej i controlingu jest przygotowywane z przyporządkowań kont i rodzajów kosztów.
W procesie przyporządkowania kont środków trwałych oraz rodzajów kosztów, przyporządkowanie konta lub rodzaju kosztu jest rejestrowane lub zmieniane w systemie.
Prace przygotowawcze
Ponieważ obszary amortyzacji, grupy środków trwałych, środki trwałe i konta księgi głównej mogą lub muszą być przyporządkowane do przyporządkowania kont oraz przyporządkowania rodzajów kosztów, te dane podstawowe muszą być dostępne.
Konfiguracja
Nie ma wymaganych ustawień konfiguracyjnych przed rozpoczęciem procesu.
Opis procesu
Przyporządkowanie konta i przyporządkowanie rodzaju kosztu można wprowadzić tylko ręcznie za pomocą istniejących programów.
Wprowadzenie nowego przyporządkowania konta
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Przyporządkowania kont środków trwałych.
- Następnie należy wybrać przycisk [Nowy].
Należy wypełnić wszystkie pola obowiązkowe dla masowej zmiany danych:- Typ kwoty
- Konto Wn
Należy określić, czy to przyporządkowanie konta powinno być ważne tylko dla określonego obszaru amortyzacji, grupy środków trwałych, konta zapasów czy środków trwałych. Konto kredytowe jest wymagane dla niektórych typów kwot, np. odsetek. W przypadku księgowania pośredniego można przechowywać konto wyceny na koncie kredytowym dla amortyzacji. Jeśli nie ma innych informacji, konto magazynowe jest zawsze używane jako konto przeciwstawne do księgowania. Jeśli ważność przyporządkowania powinna być ograniczona w czasie, należy to dostosować w razie potrzeby.
- Następnie należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych i poprawić wszelkie nieprawidłowe wpisy.
- Aby zapisać przyporządkowanie konta należy wybrać przycisk [Zapisz].
- Można kontynuować w tej samej kolejności wprowadzanie kolejnego ubezpieczenia (krok 2) lub zduplikować podobny rekord danych, aby uniknąć ponownego wprowadzania danych.
Zmiana przyporządkowania konta
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Przyporządkowania kont środków trwałych.
- Należy wybrać przyporządkowanie konta, które ma zostać zmienione i zmienić je bezpośrednio w tabeli.
- Następnie należy postępować zgodnie z punktami od 3 do 4 opisanymi w rozdziale Wprowadzenie nowego przyporządkowania konta.
Wprowadzenie nowego przyporządkowania rodzaju kosztów
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Przyporządkowania rodzajów kosztów środków trwałych.
- Następnie należy wybrać przycisk [Nowy].
Należy wypełnić wszystkie pola obowiązkowe dla masowej zmiany danych:- Typ kwoty
- Konto Wn
Należy określić, czy to przyporządkowanie rodzaju kosztów powinno być ważne tylko dla określonego obszaru amortyzacji, grupy środków trwałych, konta zapasów lub środków trwałych. Jeśli ważność przyporządkowania powinna być ograniczona w czasie, możliwe jest wyznaczenie okresu obowiązywania.
- Następnie należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych i poprawić wszelkie nieprawidłowe wpisy.
- Aby zapisać przyporządkowanie rodzaju kosztów należy wybrać przycisk [Zapisz].
- Można kontynuować w tej samej kolejności wprowadzanie kolejnego ubezpieczenia (krok 2) lub zduplikować podobny rekord danych, aby uniknąć ponownego wprowadzania danych.
Zmiana przyporządkowania rodzaju kosztów
- Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Przyporządkowania rodzajów kosztów środków trwałych.
- Należy wybrać przyporządkowanie konta, które ma zostać zmienione i zmienić je bezpośrednio w tabeli.
- Następnie należy postępować zgodnie z punktami od 3 do 4 opisanymi w rozdziale Wprowadzenie nowego przyporządkowania rodzaju kosztów.
Treść i wynik procesu
Proces wprowadzania tworzy nowe przyporządkowanie konta lub przyporządkowanie rodzaju kosztów w systemie. Można je usunąć z systemu za pomocą przycisku [Usuń].
Opis działań
Do edycji przyporządkowań kont oraz rodzajów kosztów dostępne są standardowe akcje. Opisy działań dla trybu pracy i procedury są szczegółowo opisane w dokumentacji online Instrukcja obsługi.
Działania następcze / kontrola
Przed wysłaniem i / lub przeprowadzeniem wyceny itp. należy szczegółowo sprawdzić (odradza się pobieżna sprawdzenie przy użyciu jednej lub dwóch losowych prób), czy zarejestrowane dane są prawidłowe, ponieważ może się zdarzyć, że dane nie będą już mogły zostać poprawione lub będą kosztowne po wysłaniu. Jeśli konieczne są nowe wpisy lub zmiany, należy postępować zgodnie z powyższym opisem.