Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej

Dane są stale przetwarzane i przechowywane w ramach obszaru Księgowość finansowa. W rezultacie znaczne ilości danych gromadzą się w czasie w różnych obiektach biznesowych w księgowości finansowej. Mogą one znacznie spowolnić szybkość systemu, co ma negatywny wpływ na wydajność dostępu, zwłaszcza w przypadku przetwarzania okien dialogowych. Aby temu przeciwdziałać, użytkownik może skorzystać z reorganizacji, aby szybko usunąć dane z obiektów biznesowych księgowości finansowej, które mają zostać zreorganizowane.

Niniejszy artykuł opisuje aplikację w tle Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej. Oprócz parametrów, opis zawiera instrukcję obsługi aplikacji. Użytkownik zostanie również poinformowany o możliwych wymaganiach i skutkach reorganizacji.

Ogólne informacje na temat reorganizacji danych w ramach obszaru Księgowość finansowa można znaleźć w artykule Wprowadzenie: Reorganizacja księgowości finansowej.

Definicje terminów

Aplikacja w tle — aplikacja, która działa bez interakcji z użytkownikiem. Może zostać uruchomiona poprzez zlecenie przetwarzania, wywołanie lub inną aplikację.

Reorganizacja — reorganizacja danych powoduje ich fizyczne usunięcie z bazy danych. Usunięcie wymaga serii pomyślnie zakończonych kontroli. Wraz z reorganizacją usuwane są również wszelkie obiekty biznesowe, które mogą zależeć od usuwanych danych.

Opis aplikacji

Księgowania są usuwane za pośrednictwem aplikacji w tle Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej. Uwzględniane są tylko księgowania ze znacznikiem usuwania i bez połączenia z zewnętrznym interfejsem księgowości finansowej (ExternalInterface).

Reorganizacja ma wpływ na następujące obiekty biznesowe:

  • Nagłówek wprowadzenia
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.EntryHeader
  • Wiersz wejściowy
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.EntryItem
  • Wprowadzona pozycja potrącenia
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.EntryItemDeduction
  • Wprowadzone przez użytkownika
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.EntryItemUserInput
  • Podatek u źródła
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.EntryItemWithholding

W zależności od ustawienia trybu eksportu, zreorganizowane rekordy danych mogą być eksportowane do archiwizacji.

Wymagania wstępne

Obiekt biznesowy EntryHeader jest decydujący dla reorganizacji usuniętych zapisów. Odpowiednie rekordy danych są usuwane z innych obiektów biznesowych tylko wtedy, gdy można w nich zreorganizować wpisy.

Instrukcje: Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji w tle Reorganizacja utworzonych zapisów księgowości finansowej.
  • Otworzy się okno dialogowe.
  1. Oprócz informacji o reorganizacji i ustawień wyświetlanych w celach informacyjnych dostępne są następujące pola:
  • Maksymalny czas działania — maksymalny okres, po którym aplikacja reorganizacyjna zostanie zakończona. Wartość domyślna: 1 godzina.
  • Tryb eksportu — tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja do reorganizacji umożliwia archiwizację danych. W trybie eksportu można ustawić, czy dane mają być eksportowane do archiwizacji i jakie dane mają być eksportowane. Dostępne są następujące tryby eksportu:
    • Nie eksportuj
    • Eksportuj wszystkie atrybuty
    • Eksportuj z filtrem
Wskazówka
Tryb Eksportuj z filtrem jest dostępny tylko wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych.
  • Folder docelowy — folder docelowy służy do archiwizacji zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze o nazwie bazy danych OLTP. W tym folderze dla każdej jednostki biznesowej tworzony jest kolejny folder, w którym zapisywane są rzeczywiste pliki archiwum. Wartością domyślną jest podfolder usr/archive w ścieżce serwera plików dla serwera aplikacji systemu ERP.
  • Filtr eksportu — w przypadku trybu eksportu Eksportuj z filtrem w tym polu można określić filtr eksportu, który zostanie użyty do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pomocą aplikacji Eksport danych.
  • Podmiot — w tym polu wyświetlana jest organizacja załadowana w momencie wywołania. Reorganizacji podlegają wyłącznie dane tej organizacji.
  1. W razie potrzeby użytkownik zmienia ustawienia przetwarzania w tle.
  2. W oknie dialogowym należy wybrać przycisk [W tle], aby rozpocząć reorganizację.
Uwaga
Podczas pierwszego przebiegu reorganizacji może się zdarzyć, że poszczególne wpisy nie zostaną usunięte, ponieważ dokument, do którego się odwołano (storno), nadal istnieje.

Podczas drugiego uruchomienia reorganizacji nie ma już tego dokumentu, a posty są ostatecznie usuwane.

Konfiguracja

Aplikacja Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej nie wymaga żadnych konkretnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Nagłówek wprowadzeniacom.sem.ext.app.fin.financialaccounting.obj.EntryHeader
— wykorzystywana jest przez aplikację Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej między innymi w celu:
  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Konfigurowania definicji działań
  • Importu i eksportu danych

Jednostka biznesowa należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.OrderData

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień, jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej istnieją następujące uprawnienia specjalne, które odnoszą się do działań aplikacji. Użytkownik może przyznać uprawnienia do tych umiejętności w aplikacji Role uprawnień.

  • Zdolność do reorganizacji danych operacji w księgowości finans.
com.sem.ext.app.fin.financialaccounting.Reorganisation

Jeśli użytkownik posiada te uprawnienia, wówczas może wywołać aplikację w tle w celu reorganizacji danych.

Przyporządkowania organizacyjne

Przyporządkowania organizacyjne służą do kontrolowania, które dane mogą być przeglądane, używane lub edytowane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Aby aplikacja Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej była wyświetlana dla danego użytkownika w menu użytkownika, musi on być przypisany do organizacji, która jest połączona z jednym z następujących obszarów organizacyjnych:

  • Rachunkowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Reorganizacja usuniętych zapisów księgowości finansowej nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.

Czy ten artykuł był pomocny?