Użycie typów informacji

Przegląd tematów

Business Intelligence (BI) wspiera kierownictwo w zorientowanym na sukces sterowaniu firmą za pomocą informacji. Kryteria oceny i odpowiednie transakcje biznesowe mogą być elastycznie definiowane. W tym celu dostępne są typy informacji.

W celu przeniesienia do Business Intelligence, istniejące dane transakcyjne muszą zostać przetworzone i wzbogacone o dodatkowe dane. Dodatkowe informacje, które mają być przygotowane z dokumentów źródłowych, są definiowane w aplikacji Użycie typów informacji .

Użycia typu informacji są przetwarzane w różnych organizacjach.

Opis aplikacji

Aplikacja Użycie typów informacji służy do definiowania, które typy informacji z różnych obszarów firmy w ramach Business Intelligence mają być używane do eksportowania danych analizy biznesowej.

W aplikacji dostępny jest widok dla każdej struktury. Aplikacja nie jest podzielona na nagłówek i obszar roboczy. Każdy widok ma obszar roboczy z tabelą, w której wprowadza się typy informacji, które mają być używane.

Typy informacji można dodawać ręcznie jeden po drugim lub użyć akcji związanej z aplikacją [Dodaj wszystkie dostępne typy informacji]. Więcej informacji można znaleźć w rozdziale Akcja [Dodaj wszystkie dostępne typy informacji].

W tabeli dostępne są następujące kolumny:

  • Typ informacji — w tej kolumnie wyświetlane są używane typy informacji. Można dodać nowy wiersz dla każdego typu informacji, który ma zostać wykorzystany i wybrać żądany typ informacji w polu wyboru.
  • Indeks — każdy typ informacji jest automatycznie przypisywany do indeksu, który jednoznacznie identyfikuje wpis

Widoki i typy informacji

Szczegółowy opis widoków i możliwych typów informacji:

  • Sprzedaż — w tym widoku można wprowadzać i edytować typy informacji związane ze sprzedażą.
    Dla dokumentu źródłowego Faktura sprzedaży dostępne są następujące typy informacji:

    • Skumulowane rabaty międzypozycyjne
    • Koszt własny
    • Skumulowane rabaty pozycji
    • Rabaty naturalne
    • Skumulowane rabaty z faktur (netto)
    • Bezpłatna dostawa
    • Koszty dodatkowe
    • Skumulowane rabaty nagłówka
    • Skumulowane rabaty wartości zlecenia
    • Obrót

      Dla dokumentu źródłowego Zamówienie sprzedaży dostępne są następujące typy informacji:
    • Skumulowane rabaty międzypozycyjne – ilość ogółem
    • Koszt własny ogółem
    • Skumulowane rabaty pozycji – ilość ogółem
    • Rabaty naturalne ogółem
    • Skumulowane rabaty z faktur – ilość ogółem netto
    • Bezpłatna dostawa ogółem
    • Koszty dodatkowe ogółem
    • Skumulowane rabaty nagłówka – ilość ogółem
    • Skumulowane rabaty od wartości zlecenia – ilość ogółem
    • Obrót ogółem
    • Kwota całkowita netto
      Kwoty są przesyłane w walucie lokalnej 1, walucie dokumentu, a ilości w jednostce bazowej.
  • Zakup — w tym widoku można wprowadzać i edytować typy informacji związane z zakupem.
    Dla dokumentu źródłowego Faktura zakupu dostępne są następujące typy informacji:

    • Pozycja dokumentu: Bezpłatna ilość
    • Pozycja odniesienia: Wartość bezpłatnego przyjęcia
    • Koszty odniesienia / dodatkowe na sprawcę
    • Koszty zakupu / Koszty dodatkowe
    • Pozycja dokumentu: Obrót
    • Pozycja dokumentu: Odchylenie od ceny netto
    • Koszty dystrybucji

      Dla dokumentu źródłowego Zamówienie zakupu dostępne są następujące typy informacji:
    • Kwota brutto
    • Cena brutto
    • Cena netto
    • Cena nabycia
    • Ilość ogółem
    • Stornowana ilość
    • Potwierdzona ilość
    • Dostarczona ilość
    • Zafakturowana ilość
      Kwoty są przesyłane w walucie lokalnej 1, walucie dokumentu, a ilości w jednostce bazowej.
  • Produkcja — w tym widoku można wprowadzać i edytować typy informacji związane z produkcją.
    Dla dokumentu źródłowego Zlecenie produkcyjne dostępne są następujące typy informacji:

    • Rzeczywista długość cyklu produkcji
    • Ilość rzeczywista i wartość rzeczywista
    • Punktualność
    • Ilość i wartość odpadu
    • Oczekiwana długość cyklu produkcji
    • Ilość oczekiwana i wartość oczekiwana
    • Ilość rzeczywista (czynnik)
    • Ilość Wn (czynnik)

      Dla dokumentu źródłowego Operacja dostępne są następujące typy informacji:
    • Ilość rzeczywista i wartość rzeczywista
    • Odpad (czynnik)
    • Ilość oczekiwana i wartość oczekiwana
    • Zużycie (ilość i wartość)
    • Czas opracowania (czas i wartość)
    • Czas uzbrojenia (czas i wartość)
      Kwoty są przesyłane w walucie lokalnej 1, a ilości w jednostce bazowej.
      Uwaga
      W celu obliczenia wartości dla typów informacji oznaczonych jako Czynnik, używana jest wartość pola zdefiniowanego w polu Multiplier w ramach funkcji Business Intelligence w aplikacji Konfiguracja. Wartość z dokumentu źródłowego jest mnożona przez współczynnik określony w tym polu.
  • Logistyka magazynowa — w tym widoku można wprowadzać i edytować typy informacji związane z logistyką magazynową.
    Następujące typy informacji są dostępne dla dokumentu źródłowego Księgowanie materiałów:

    • Stan magazynu (ilość i wartość)

      Następujące typy informacji są dostępne dla dokumentu źródłowego Transakcje magazynowe:
    • Liczba transakcji magazynowych zamieniających stan
    • Ruch magazynowy (ilość i wartość)
      Typ informacji Stan magazynu (ilość i wartość) jest dostępny dla wartości zapasów w okresie.
  • Zarządzanie relacjami — w tym widoku można wprowadzać i edytować typy informacji dla struktury Zarządzanie relacjami.
    Następujące typy informacji są dostępne dla dokumentu źródłowego Kampania:

    • Cel obrotu
    • Docelowa marża pokrycia
    • Koszty dodatkowe

      Następujące typy informacji są dostępne dla dokumentu źródłowego Perspektywa sprzedaży:
    • Prawdopodobieństwo
    • Marża pokrycia
    • Przychód

Akcja [Dodaj wszystkie dostępne typy informacji]

Ta akcja umożliwia dodanie do tabeli wszystkich dostępnych typów informacji, które nie są jeszcze w niej zawarte. Akcja jest dostępna tylko wtedy, gdy aplikacja jest w trybie Wyświetlanie.

Konfiguracja

Aplikacja Użycie typów informacji nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Jednostka biznesowa Użycie typów informacji — com.sem.ext.app.bi.obj.MeasureUsage — wykorzystywana jest przez aplikację Użycie typów informacji między innymi w celu:

  • Przyporządkowywania uprawnień
  • Definiowania działań
  • Importu i eksportu danych

Uprawnienia

Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.

Uprawnienia specjalne

Dla aplikacji Użycie typów informacji nie ma dostępnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacji

Jeśli w aplikacji Konfiguracja, dla funkcji Podstawowe, aktywowano parametr Uprawnienia do treści, aplikacja Użycie typów informacji będzie dostępna dla użytkownika wyłącznie w przypadku, gdy w danych podstawowych partnera przyporządkowano organizację powiązaną z co najmniej jedną z następujących struktur organizacyjnych:

  • Księgowość

Funkcje specjalne

Dla aplikacji Użycie typów informacji nie są dostępne funkcje specjalne.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Użycie typów informacji nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?