Instrukcje: Projekty

Utworzenie projektu

Artykuł opisuje instrukcje korzystania z aplikacji Projekty. Instrukcje zawierają informacje między innymi o tym, jak utworzyć i edytować projekt. Dostarczają także informacji o możliwych wymaganiach wstępnych i efektach.

Opis aplikacji Projekty, który zawiera również opisy pól i działań, można znaleźć w artykule Projekty

Aby utworzyć nowy projekt, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Wprowadzić istniejący rodzaj projektu w pierwszej części pola Projekt.
  3. Nacisnąć przycisk [Nowy].
    →Aplikacja przełączy się w tryb Nowy, a kursor skupi się na polu Klient.
  4. Należy wprowadzić klienta projektu, nazwę projektu i wszystkie inne wymagane dane w zakładkach nagłówka.
  5. Kliknąć [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    →Projekt zostanie zapisany. Projekt można powiązać z dokumentami w aplikacji Dokumenty projektu.

Duplikacja projektu

Aby zduplikować projekt, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt przeznaczony do duplikacji.
  3. Wybrać przycisk [Duplikuj nagłówek] na standardowym pasku przycisków w menu [Nowy].
    →Otworzy się okno dialogowe.
  4. Na zakładce Kontrolling należy określić, w jaki sposób należy rozumieć planowany początek i koniec nowego projektu. Można przyjąć planowane daty zduplikowanego projektu, określić inną datę rozpoczęcia lub inną datę zakończenia. Planowany czas trwania zduplikowanego projektu jest zawsze przyjmowany.
  5. Nacisnąć przycisk [OK].
    →Aplikacja przełączy się w tryb Nowy i przeniesione zostaną podstawowe dane zduplikowanego projektu. Kroki projektu, pozycje rozliczeniowe, notatki i powiązane dokumenty zduplikowanego projektu nie są przenoszone. 
  6. W razie potrzeby można edytować zduplikowane dane.
  7. Kliknąć [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    →Projekt zostanie zapisany.

Tworzenie projektu za pomocą szablonu

Aby utworzyć projekt z pomocą szablonu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Wybrać opcję [Utwórz z szablonu] na standardowym pasku przycisków w menu [Nowy].
    →Otworzy się okno dialogowe.
  3. Następnie, należy wprowadzić identyfikator projektu typu Szablon.
    →Pola Klient i Odbiorca faktury są wypełniane wartościami domyślnymi z szablonu projektu. Jeśli wartości nie są określone w szablonie, pola pozostają puste.
  4. W razie potrzeby można zmienić wartości w polach Klient i Odbiorca faktury.
  5. Na zakładce Kontrolling należy określić planowany początek i koniec nowego projektu. Można przyjąć planowane daty zduplikowanego projektu, określić inną datę rozpoczęcia lub inną datę zakończenia. Planowany czas trwania zduplikowanego projektu jest zawsze przyjmowany.
  6. Nacisnąć [OK].
    →Nowy projekt zostanie zapisany, a podstawowe dane i kroki projektu szablonu projektu zostaną przeniesione do nowego projektu. Pozycje rozliczeniowe i notatki nie są przenoszone. Jeśli jednostka kosztowa jest określona ręcznie w rodzaju projektu, nie jest ona przenoszona.

Utworzenie etapu projektu

Aby utworzyć etap projektu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, dla którego ma zostać utworzony krok projektu.
  3. Kliknąć przycisk [Utwórz nowy krok projektu] na pasku przycisków edytora pozycji.
Wskazówka
Jeśli potrzeba utworzyć podrzędny krok projektu, należy wybrać istniejący krok projektu i kliknąć [Utwórz nowy podrzędny krok projektu] na pasku przycisków edytora pozycji.

→Pierwsze pole edytora pozycji jest podświetlone.

  1. Należy wprowadzić wymagane dane dla etapu projektu.
  2. Kliknąć przycisk [Zastosuj] na pasku przycisków edytora pozycji.
    →Nowy wiersz z zarejestrowanymi danymi zostanie dodany do listy pozycji.
  3. Jeśli etap projektu został przypisany do rodzaju, w razie potrzeby można wybrać krok etapu projektu.
  4. Kliknąć [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    →Projekt i krok projektu zostaną zapisane.

Duplikacja kroku projektu

Aby zduplikować krok projektu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, którego krok ma zostać skopiowany.
  3. Otworzyć krok projektu, który ma zostać skopiowany.
  4. Kliknąć [Duplikuj] na pasku przycisków edytora pozycji.
    →Przygotowywany jest nowy element. Element znajduje się na tym samym poziomie struktury projektu, co zduplikowany krok projektu.
  5. W razie potrzeby można edytować dane zduplikowanego etapu projektu.
  6. Kliknąć przycisk [Zastosuj] na pasku przycisków edytora pozycji.
    →Nowy wiersz z zarejestrowanymi danymi zostanie dodany do listy pozycji.
  7. Kliknąć [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    →Projekt i kroki projektu zostaną zapisane.

Dodanie kroku do projektu

Aby dodać krok do istniejącego projektu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, dla którego mają zostać dodane kroki projektu.
  3. Kliknąć [Dodaj kroki projektu] na pasku przycisków listy w menu [Akcje].
    →Otworzy się okno dialogowe wyszukiwania.
  4. Można użyć kryteriów wyszukiwania, aby znaleźć projekt, do którego ma zostać dodany kolejny krok i wybrać krok projektu za pomocą pola wyboru. Można również dodać kilka etapów projektu jednocześnie.
  5. Nacisnąć przycisk [Zastosuj].
    →Otworzy się okno dialogowe.
  6. Wybrać sposób określania planowanego początku i planowanego końca dodanego etapu projektu.
  7. W razie potrzeby należy wprowadzić datę planowanego rozpoczęcia lub zakończenia etapu projektu.
  8. Nacisnąć przycisk [Dodaj kroki projektu].
    →Nowy wiersz zostanie dodany do listy elementów. Dane etapu projektu zostaną przeniesione. Notatki dotyczące działań projektu nie są przenoszone.
  9. W razie potrzeby można edytować dane kroku projektu.
  10. Kliknąć [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    →Projekt i kroki projektu zostaną zapisane. 

Zmiana danych planowania etapu projektu

Aby zmienić dane kontrollingu projektu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, w którym mają zostać zmienione dane.
  3. Z listy elementów należy wybrać etap projektu, którego planowany początek lub planowany koniec zostanie zmieniony.
  4. Na pasku narzędzi listy w menu [Akcje] należy nacisnąć przycisk [Zmień dane planowania].
  • →Otworzy się okno dialogowe.
  1. Należy wybrać sposób określania nowego planowanego początku i nowego planowanego końca etapu projektu.
  2. W razie potrzeby można wprowadzić datę planowanego rozpoczęcia lub zakończenia etapu projektu.
  3. Nacisnąć przycisk [Zastosuj].
    →Zmienione dane zostały przyjęte.
  4. Kliknąć [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    →Otworzy się okno dialogowe.
  5. Należy wprowadzić osobę odpowiedzialną i powód zmiany.
  6. Nacisnąć przycisk [Zamknij].
    →Zmienione dane zostaną zapisane.

 Generowanie dokumentów dla etapu projektu

Aby wygenerować dokumenty dla etapów projektu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, dla którego etapów mają zostać wygenerowane dokumenty.
  3. Z listy elementów wybrać etap projektu, dla którego mają zostać utworzone dokumenty.
  4. Na pasku narzędzi listy w menu [Akcje] kliknąć (na przykład) opcję [Utwórz ofertę sprzedaży].
    →Otworzy się okno dialogowe.
  5. Należy w nim wprowadzić dane wymagane do utworzenia dokumentu.
  6. Nacisnąć przycisk [Zastosuj].
    →Nagłówek dokumentów jest generowany i łączony z etapem projektu.

 Rozliczanie projektu lub etapu projektu

Aby rozliczyć projekt lub jego etap, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, który ma zostać rozliczony.
  3. Należy otworzyć zakładkę Rozliczenie projektu.
  4. Kliknąć [Rejestruj nową pozycję rozliczeniową] na zakładce na pasku narzędzi listy.
    →Do listy dodawany jest nowy wiersz.
  5. Należy wprowadzić datę lub etap projektu i poziom postępu.
  6. Wprowadzić cenę brutto do rozliczenia, artykuł dla pozycji zamówienia sprzedaży i rodzaj zamówienia sprzedaży.
  7. Kliknąć [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    →Pozycja rozliczeniowa zostanie dodana.
  8. Wybrać linię z pozycją, za którą ma zostać wystawiony rachunek.
  9. W menu [Akcje] na karcie Rozliczenie projektu kliknąć opcję [Rozlicz pozycję].
    →Otworzy się okno dialogowe.
  10. Należy wybrać przycisk wykonywania akcji w tle.
    →Generowane jest zamówienie sprzedaży zawierające pozycję z określonym artykułem i ceną brutto. Zamówienie sprzedaży jest generowane nawet wtedy, gdy warunki określone w pozycji rozliczeniowej (data i postęp) nie są spełnione.

W zależności od tego, czy określono datę czy etap projektu, zamówienie sprzedaży jest powiązane z nagłówkiem projektu lub etapem projektu.

Wskazówka
Aby rozliczyć wszystkie zarejestrowane pozycje, należy użyć akcji związanej z aplikacją [Rozlicz projekt]. Ta akcja generuje zamówienia sprzedaży tylko wtedy, gdy spełnione są warunki określone w pozycji rozliczeniowej (data i postęp).

 Usuń pozycję rozliczeniową przed rozliczeniem

Aby usunąć pozycję rozliczeniową przed rozliczeniem, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, w którym ma zostać usunięta pozycja rozliczeniowa.
  3. Otworzyć zakładkę Rozliczenie projektu.
  4. Wybrać wiersz z pozycją rozliczeniową, która ma zostać usunięta.
  5. Kliknąć [Usuń pozycję rozliczeniową] na pasku narzędzi listy.
    →Pozycja otrzymuje znacznik usuwania.
  6. Kliknąć [Zapisz] na standardowym pasku przycisków.
    →Linia zostanie usunięta, a projekt zostanie zapisany. 

Usunięcie łącza do zamówienia sprzedaży utworzonego przez rozliczenie

Aby usunąć link do zamówieni sprzedaży utworzonego przez rozliczenie, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, w którym link ma zostać usunięty..
  3. Otworzyć zakładkę Rozliczenie projektu.
  4. Wybrać wiersz z zamówieniem sprzedaży, którego link ma zostać usunięty.
  5. W menu [Akcje ]na pasku przycisków listy należy wybrać przycisk [Usuń link].
    →Łącze zostaje usunięte.

 Przenieś zarejestrowane czasy do projektu

Aby przenieść zarejestrowany czas do projektu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, do którego ma zostać przeniesiony zarejestrowany czas.
  3. Nacisnąć [Oblicz] w menu [Akcje] na standardowym pasku przycisków.
    →Otworzy się okno dialogowe.
  4. W zależności od tego, które godziny mają zostać przeniesione, należy aktywować jedno, kilka lub wszystkie pola wyboru Przenieś zwolnione godziny, Zarejestrowane czasy transferu i Naliczone czasy transferu.
  5. Aktywować w tle przenoszenie czasu.
    →Czasy są przenoszone do etapów projektu i nagłówka projektu. Wartości w polach Rzeczywisty czas trwania w nagłówku projektu i etapach projektu są aktualizowane.

Aktualizacja danych planowania projektu

Aby zaktualizować dane planowania projektu:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, w którym mają zostać zaktualizowane dane planowania nagłówka projektu.
  3. Nacisnąć [Oblicz] w menu [Akcje] na standardowym pasku przycisków.
    →Otworzy się okno dialogowe.
  4. W zależności od tego, które dane planowania mają zostać zaktualizowane, należy zaznaczyć jedno, kilka lub wszystkie pola wyboru Łączne planowane koszty, Całkowity planowany przychód i Całkowity planowany czas trwania.
  5. Następnie, należy wykonać akcję w tle.
    →W zależności od dokonanego wyboru aktualizowane są wartości w polach podstawy projektu Całkowite koszty, Całkowite przychody i Planowany czas trwania.

Wstawienie znacznika usuwania projektu

Nie można usuwać projektów, ale można dla nich wstawić znacznik usuwania. Podczas reorganizacji obiekty ze znacznikiem usuwania są trwale usuwane, jeśli nie są już używane. Obiekty ze znacznikiem usuwania nie mogą być już ponownie przypisane do innych obiektów,

Na przykład, nie można tworzyć szablonów czasu projektu dla projektów ze znacznikiem usuwania. Przypisania, które już istnieją w momencie ustawienia znacznika usuwania, mogą być nadal używane.

 Instrukcje

Aby wstawić znacznik usuwania do projektu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, dla którego ma zostać wstawiony znacznik usuwania.
  3. Kliknąć [Wstaw znacznik usuwania] na standardowym pasku przycisków.
    →Projekt otrzymuje wskaźnik usunięcia.

Usuń znacznik usuwania z projektu

Aby usunąć istniejący znacznik usuwania z projektu, należy:

  1. Otworzyć aplikację Projekty.
  2. Otworzyć projekt, którego znacznik usuwania ma zostać usunięty.
  3. Na standardowym pasku przycisków należy wybrać przycisk [Usuń znacznik usuwania].
    →Znacznik usuwania zostanie usunięty.

Czy ten artykuł był pomocny?