Do interaktywnej pracy z Comarch ERP Enterprise możliwe jest również wykorzystanie przeglądarki Safari na iPadzie. W tym artykule przedstawiono ogólne informacje oraz wskazówki dotyczące niezbędnej Konfiguracji iPada oraz przeglądarki Safari.
Grupa docelowa
-
administratorzy systemu
-
konsultanci techniczni
Wymagania wstępne
Jako system operacyjny wymagany jest iOS w najnowszej wersji. W okresie przejściowym lub w przypadku problemów możliwe jest również korzystanie z wersji poprzedniej. Zaleca się zapoznanie się także z artykułem Wymagania systemowe, aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące wymagań systemowych.
Dostęp do Comarch ERP Enterprise
Przeglądarka Safari na iPadzie jest jednym z możliwych klientów umożliwiających interaktywny dostęp do systemu ERP. Safari jest przeglądarką internetową realizującą dostęp do treści udostępnianych przez serwer WWW. Comarch ERP Enterprise udostępnia między innymi własny serwer WWW w postaci serwera aplikacyjnego systemu ERP (SAS). Dostęp do serwera SAS odbywa się przy użyciu protokołu https (secure hypertext transfer protocol).
Bezpieczeństwo i aktualizacje
Dostęp do treści internetowych należy traktować jako potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa dla całej sieci, ponieważ może powodować niepożądane skutki uboczne, takie jak instalacja niechcianego oprogramowania, wirusów, trojanów, robaków lub usunięcie danych.
Firma Apple zazwyczaj nie udostępnia oddzielnych aktualizacji dla przeglądarki Safari, lecz publikuje aktualizacje systemu iOS, które mogą zawierać również aktualizacje Safari. Ze względów bezpieczeństwa mniejsze aktualizacje, w szczególności usuwające luki bezpieczeństwa, powinny być instalowane możliwie szybko. W takich przypadkach problemy z kompatybilnością są mało prawdopodobne. W przypadku większych aktualizacji, na przykład z wersji 6.1.x do 7.0, nie można jednak wykluczyć problemów z kompatybilnością, których rozwiązanie może wymagać dostosowań w Comarch ERP Enterprise. Z tego względu zaleca się oczekiwanie na oficjalną informację o dopuszczeniu danej wersji do pracy z Comarch ERP Enterprise.
Podczas instalacji aktualizacji dotychczasowe ustawienia są w dużej mierze zachowywane. Jeżeli ustawienia były wcześniej dostosowane do pracy z Comarch ERP Enterprise, powinny one nadal działać poprawnie. Zaleca się jednak ich sprawdzenie w celu uniknięcia problemów podczas pracy z systemem. W przypadku nowej instalacji lub przywrócenia ustawień domyślnych ustawienia należy skontrolować oraz w razie potrzeby dostosować.
Ustawienia
Aby w pełni korzystać z funkcjonalności Comarch ERP Enterprise, należy skonfigurować poniższe ustawienia na iPadzie. Podczas konfiguracji należy zachować równowagę pomiędzy komfortem użytkowania a bezpieczeństwem.
W celu edycji ustawień na iPadzie należy uruchomić aplikację Ustawienia.
Widok Safari
-
Prywatność –
-
Prywatne przeglądanie – Dezaktywowane –
-
Zezwalaj na pliki cookie – Z odwiedzanych witryn – Comarch ERP Enterprise wymaga plików cookie do prawidłowego przypisywania żądań przeglądarki do odpowiedniej sesji po stronie serwera.
-
-
Bezpieczeństwo –
-
JavaScript – Aktywne – Comarch ERP Enterprise wymaga obsługi JavaScript.
-
Blokowanie wyskakujących okien – Dezaktywowane – Comarch ERP Enterprise wykorzystuje okna typu pop-up do wyświetlania pomocy online, załączników oraz generowanych dokumentów PDF lub Excel.
-
Web-App
Alternatywnie do Safari możliwe jest uruchamianie Comarch ERP Enterprise jako tak zwanej Web-App bezpośrednio z ekranu początkowego.
Instrukcje
-
Otworzyć Comarch ERP Enterprise w Safari.
-
Wybrać ikonę udostępniania, a następnie opcję Do ekranu początkowego.
-
Dostosować tekst wyświetlany (tytuł) zgodnie z potrzebami.
-
Wybrać opcję Dodaj.
W porównaniu z Safari dostęp przez Web-App zapewnia następujące korzyści:
-
bezpośrednie uruchamianie z ekranu początkowego,
-
możliwość wykorzystania całej powierzchni ekranu (elementy sterujące Safari nie są wyświetlane).
W przypadku korzystania z systemu jako Web-App występują następujące ograniczenia:
-
dane logowania nie są zapisywane i muszą być wprowadzane ponownie przy każdym uruchomieniu,
-
po przełączeniu do innych aplikacji Web-App zostaje zamknięta, a przy następnym otwarciu konieczne jest ponowne rozpoczęcie logowania,
-
z poziomu Web-App nie można otwierać odnośników, na przykład w celu wyświetlenia plików PDF lub innych dokumentów.
Dostęp do Knowledge Store
Standardowo iPad nie posiada aplikacji (klienta WebDAV) umożliwiającej dostęp do Knowledge Store. Alternatywnie możliwy jest dostęp tylko do odczytu za pomocą przeglądarki Safari: podczas podawania adresu URL należy dodatkowo dopisać sufiks /kstore. Po przejściu na przykładowy adres https://support.comarch.com/kstore wyświetlane są foldery w Knowledge Store, do których przyznano uprawnienia dostępu.
Należy pamiętać, że w ten sposób możliwy jest jedynie odczyt zawartości Knowledge Store, bez możliwości jej edycji.
Znane ograniczenia
Zarządzanie sesją
Safari wykorzystuje te same informacje o sesji dla wszystkich otwartych okien i kart. Z tego względu nie jest możliwe jednoczesne wielokrotne logowanie do serwera aplikacyjnego. Jednoczesne logowanie do różnych serwerów aplikacyjnych (również w ramach tego samego systemu) jest jednak możliwe.
Integracja z Microsoft Office
Dokumenty Microsoft Office mogą być otwierane z poziomu Safari wyłącznie w trybie tylko do odczytu. Safari wykorzystuje w tym celu wewnętrzny Viewer, który wyświetla dokumenty pakietu Office wyłącznie z uproszczonym formatowaniem. Specjalne aplikacje do wyświetlania i edycji dokumentów Microsoft Office nie były testowane.
Funkcja korespondencji seryjnej nie jest dostępna.
Pozostałe ograniczenia
-
brak drukowania po stronie klienta,
-
brak trybu HTA,
-
brak dostępu do schowka,
-
okna dialogowe otwierane w oknie głównym oraz niemodalne okna dialogowe zachowują się jak okna modalne,
-
w edytorze tekstu tabulatory nie są wyświetlane z rzeczywistą szerokością,
-
efekty typu mouse over, na przykład podpowiedzi narzędziowe lub danych, nie są obsługiwane,
-
funkcja drag and drop nie jest w pełni obsługiwana,
-
w oknie pomocy (zintegrowany przeglądarka PDF) nie są obsługiwane odnośniki ani przewijanie.
Znane problemy i rozwiązania
Przed zastosowaniem możliwych problemów i rozwiązań opisanych w tym rozdziale należy najpierw sprawdzić, czy ustawienia Safari oraz iOS wskazane w tym artykule zostały skonfigurowane.
Czyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki
Po aktualizacji systemu mogą wystąpić konflikty pomiędzy nowymi zasobami serwera a starszymi zasobami zapisanymi w pamięci podręcznej przeglądarki. Skutkiem takich konfliktów może być na przykład błąd skryptu w przeglądarce. W celu upewnienia się, że pamięć podręczna przeglądarki nie zawiera nieaktualnych danych, możliwe jest jej wyczyszczenie.
Instrukcje
-
Zamknąć Safari.
-
Otworzyć aplikację Ustawienia i w sekcji ustawień wybrać Safari.
-
Wybrać opcję Usuń pliki cookie i dane.
-
W oknie potwierdzenia wybrać opcję Usuń.
-
Zamknąć Ustawienia i ponownie uruchomić Safari.



