Konfiguracja: Funkcje biznesowe

Wprowadzenie

Uruchomienie nowego systemu wiąże się z dostosowaniem systemu do indywidualnych potrzeb firmy. W tym celu koniecznym jest wykonanie odpowiedniej konfiguracji w aplikacji Konfiguracja, w której między innymi przechowywane są dane niezbędne do dalszego użytkowania lub aktywowane są funkcje.

Funkcje są podstawą do definiowania tych ustawień. Funkcja opisuje jedno lub więcej możliwych lub obowiązkowych ustawień. Rozróżnia się funkcje:

  • dla ustawień ogólnosystemowych
  • dla ustawień dla całej bazy danych OLTP
  • ustawienia, które odnoszą się do bazy danych OLTP w połączeniu z organizacją w środowisku wielofirmowym

Opis funkcji systemowych można znaleźć w artykule Konfiguracja: Funkcje systemowe.

Opis struktury aplikacji, nagłówka oraz zakładki Informacje w obszarze roboczym i karty Funkcje w obszarze nawigacji można znaleźć w dokumentacji Konfiguracja.

Uwaga
Poszczególne funkcje są udostępniane w zależności od licencji. Można korzystać tylko z licencjonowanych funkcji.

Funkcje

Aplikacja Konfiguracja służy do definiowania ustawień specyficznych dla firmy, dla systemu i zawartych w nim baz danych OLTP. Oprócz nagłówka i obszaru roboczego, aplikacja Konfiguracja posiada również zakładkę Funkcje w obszarze nawigacji, w której wyświetlane są wszystkie dostępne funkcje.

Zalecenia dotyczące konfiguracji systemu

Ustawienia specyficzne dla firmy, definiowane w aplikacji Konfiguracja podczas uruchamiania nowego systemu lub nowej bazy danych OLTP, nie powinny być zmieniane w trakcie pracy systemu. Zmiana tych ustawień może powodować konsekwencje w całym systemie, prowadząc do niespójności danych. Szczególną uwagę należy zwrócić na warunki, w których dopuszcza się modyfikację ustawień po ich zdefiniowaniu, nawet w trakcie działania systemu.

W zależności od wybranej funkcji w obszarze nawigacji, na zakładce Funkcja w obszarze roboczym prezentowana jest odpowiednia zawartość. Dane wyświetlane w obszarze roboczym są technicznymi parametrami funkcji określonej w obszarze identyfikacji.

Każda funkcja jest zdefiniowana w bazie repozytorium, a dane funkcji zapisywane są w odpowiedniej bazie danych OLTP.

Struktura funkcji w aplikacji Konfiguracja

Funkcje w aplikacji Konfiguracja posiadają hierarchiczną strukturę obejmującą funkcje główne oraz funkcje podrzędne. Opis funkcji zawiera między innymi następujące informacje:

  • Nazwa funkcji

  • Nazwa techniczna funkcji

  • Wymagania posiadania licencji dla danej funkcji

  • Możliwość dezaktywacji funkcji

  • Pola dostępne w obszarze roboczym dla poszczególnych opcji ustawień

Funkcje biznesowe zostały opisane tutaj.

Czy ten artykuł był pomocny?