Konfiguracja: Wysyłka

W artykule zawarto opisy funkcji w obszarze Wysyłka. Obejmuje on główną funkcję Wysyłka oraz inne funkcje podrzędne względem tej funkcji, na przykład funkcję Jednostki ładunkowe. Ogólne informacje dotyczące funkcji biznesowych w aplikacji Konfiguracja oraz zestawienie tych dodatkowych funkcji znajdują się w artykule Konfiguracja: Funkcje biznesowe.

Funkcja Wysyłka

Za pomocą funkcji Wysyłka można aktywować lub dezaktywować obszar Wysyłka.

Należy również zapoznać się z opisami innych funkcji podrzędnych tego obszaru:

  • Funkcja: Dokumenty
  • Funkcja: Jednostki ładunkowe
  • Funkcja: Ładunki
  • Funkcja: Schematy numeracji
  • Funkcja: Trasy

Informacje techniczne:

Oznaczenie: Wysyłka
Techniczna nazwa: com.cisag.app.Shipping
Dostępna od: Wersja 4
Wymagana licencja: com.cisag.app.Shipping
Możliwość dezaktywacji: tak
Istotne dla: Organizacja logistyki magazynowej, Firma główna

Ustawienia:
Brak możliwości konfiguracji.

Funkcja Dokumenty

Za pomocą funkcji Dokumenty można określić różne ustawienia dotyczące dokumentów i dokumentów końcowych w obszarze Wysyłka oraz ustawienia dotyczące wydruku dokumentów końcowych.

Oznaczenie: Dokumenty
Techniczna nazwa: com.cisag.app.shipping.DocumentDefaults
Dostępna od: Wersja 4
Wymagana licencja: brak
Możliwość dezaktywacji: tak
Istotne dla: Organizacja logistyki magazynowej, Firmy głównej

Zakładka Ustawienia

Za pomocą funkcji Dokumenty można określić różne ustawienia dotyczące dokumentów i dokumentów końcowych w obszarze Wysyłka oraz sposobu ich wydruku. Między innymi wybierany jest szablon dokumentu końcowego, który określa strukturę dokumentu Lista załadunkowa. Szczegółowe informacje dotyczące ustawień wydruku dokumentów końcowych znajdują się w artykule Wydruk dokumentów końcowych. Opisano tam również, które inne aplikacje, ustawienia systemowe i użytkownika mają wpływ na wydruk oraz kiedy poszczególne ustawienia są stosowane.

Tabela szablonów dokumentów końcowych

W tabeli można zdefiniować ustawienia dotyczące wydruku dokumentów końcowych dla poszczególnych typów dokumentów wysyłkowych. Dla każdego typu dokumentu wyświetlane są jeden lub więcej wierszy zawierających następujące pola:

  • Typ dokumentu – wskazuje typ dokumentu końcowego, dla którego w tym wierszu zapisano ustawienia wydruku. W obszarze Wysyłka dostępne są następujące dokumenty końcowe:

    • Specyfikacja dostawy

    • Lista załadunkowa

  • Medium – wskazuje nośnik, na którym dokument końcowy zostanie wydrukowany zgodnie z wybranym szablonem. 
    Możliwe nośniki:

    • Drukarka (również wydruk do pliku)

    • E-mail

    • Faks

  • Szablon dokumentu – w tym polu należy wskazać szablon dokumentu końcowego dla danego dokumentu, który określa jego strukturę. Każdy szablon przypisany jest dokładnie do jednego z mediów: Drukarka, E-mail lub Faks. Szablon dokumentu końcowego zawiera między innymi ustawienia dotyczące nośnika oraz formatowania dokumentu. Szablon dla nośnika Drukarka może na przykład zawierać informacje o druku jedno- lub dwustronnym oraz liczbie egzemplarzy.

  • Adres odbiorcy – dla szablonów z mediami Faks i E-mail można w tym polu wskazać rodzaj komunikacji, który określa, jaki adres faksu lub e-mail odbiorcy zostanie użyty przy wydruku dokumentu końcowego.

    Rodzaje komunikacji oznaczają różne sposoby kontaktu z partnerem przez dane medium, np. E-mail służbowy lub E-mail prywatny. Konkretne adresy przypisane do tych rodzajów nazywane są połączeniami komunikacyjnymi. Na podstawie wybranego rodzaju komunikacji system automatycznie pobiera z danych partnera odpowiednie połączenie – czyli numer faksu lub adres e-mail – i wykorzystuje je jako adres odbiorcy.

  • Preferowane – jeżeli dla danego typu dokumentu zdefiniowano kilka zestawów ustawień wydruku, jeden z nich należy oznaczyć jako preferowany. Oznaczenie to jest stosowane jako wartość domyślna i powoduje, że preferowane ustawienia są używane przy wydruku, o ile nie zostaną ręcznie zmienione.

Wskazówka
W przypadku zmiany adresu odbiorcy lub oznaczenia szablonu jako Preferowane dla typu dokumentu, dla którego wymagane jest określenie adresu odbiorcy, należy upewnić się, że u odpowiednich partnerów zapisano właściwe dane komunikacyjne.

Tabela Nadawca wiadomości e-mail w obszarze Wysyłka

W tabeli można określić standardowych nadawców wiadomości e-mail dla różnych dokumentów końcowych w obszarze Wysyłka. Dla każdego typu dokumentu widoczny jest jeden wiersz zawierający poniższe pola:

  • Typ dokumentu – wskazuje typ dokumentu końcowego, dla którego określono standardowego nadawcę wiadomości e-mail. Dostępne dokumenty:

    • Specyfikacja dostawy

    • Lista załadunkowa

  • Nadawca – określa źródło, z którego system pobiera adres e-mail nadawcy dla wszystkich dokumentów danego typu.
    Możliwe opcje:

    • Obsługujący – używany jest adres e-mail pracownika przypisanego do dokumentu

    • Aktualny użytkownik – używany jest adres e-mail bieżącego użytkownika bazy danych OLTP zapisany w danych pracownika

    • Konkretny bezpośredni – można określić standardowy adres e-mail nadawcy dla wszystkich dokumentów danego typu

    Adres nadawcy może być zmieniony podczas wydruku, jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia, a szablon dokumentu na to pozwala.

  • Adres e-mail – jeżeli w polu Nadawca wybrano opcję Konkretny adres, można tu wprowadzić standardowy adres e-mail nadawcy dla wszystkich dokumentów końcowych tego typu.
    Adres może zostać zmieniony przy wydruku, jeśli użytkownik posiada wymagane uprawnienia i szablon dokumentu to umożliwia.

Funkcja Jednostki ładunkowe

Za pomocą funkcji Jednostki ładunkowe można aktywować lub dezaktywować użycie jednostek ładunkowych. Jednostki ładunkowe opisują sposób, w jaki artykuły są pakowane do wysyłki.

Oznaczenie: Jednostki ładunkowe
Techniczna nazwa: com.cisag.app.shipping.UnitLoad
Dostępna od: Wersja 4
Wymagana licencja: com.cisag.app.Shipping
Możliwość dezaktywacji: tak
Istotne dla: Organizacja logistyki magazynowej, Firma główna

Zakładka Ustawienia

Dostępne są następujące pola dla ustawień ogólnych:

  • Schemat numeracji – w tym polu należy przypisać istniejący w systemie schemat numeracji typu Jednostki ładunkowe (wewnętrzne). Zakres numeracji określony w tym polu jest używany przez system do automatycznego nadawania wewnętrznych numerów jednostek ładunkowych dla nowych rekordów. Wewnętrzny numer jednostki ładunkowej służy do jej jednoznacznej identyfikacji.

    Uwaga
    Jeśli pole wyboru Zastosuj oddzielny schamt numeracji dla NJW nie jest aktywne, w tym polu należy przypisać istniejący w systemie zakres numeracji typu Jednostki ładunkowe (Serial Shipping Container Code) [Numer jednostki wysyłkowej].
  • Schmat numeracji dla NJW – w tym polu należy przypisać istniejący w systemie zakres numeracji typu Jednostki ładunkowe (Serial Shipping Container Code) [Numer jednostki wysyłkowej].
    Zakres numeracji przypisany w tym polu jest używany przez system do nadawania zewnętrznych numerów jednostek ładunkowych. Zewnętrzny numer jednostki ładunkowej służy do jej jednoznacznej identyfikacji.

    Wskazówka
    To pole jest aktywne tylko wtedy, gdy zaznaczono pole wyboru Zastosuj oddzielny zakres numeracji dla NJW.
  • Zastosuj oddzielny schemat numeracji dla NJW (pole wyboru) – po wybraniu klienta w pasku symboli workflow można za pomocą tego pola aktywować oddzielne nadawanie numerów dla NJW.
    W przypadku wszystkich innych organizacji logistyki magazynowej pole to nie jest edytowalne i zawsze wyświetla ustawienia klienta. Dla tych organizacji pole Schemat numeracji dla NJW pozostaje edytowalne, jeśli zaznaczono pole wyboru Zastosuj oddzielny schemat numeracji dla NJW.

Funkcja Ładunki

Ładunki grupują zlecenia dostawy, które mają zostać dostarczone do miejsca docelowego w ramach jednego procesu. Za pomocą funkcji Ładunki można aktywować lub dezaktywować tę funkcję oraz zdefiniować dodatkowe ustawienia.

Oznaczenie: Ładunki
Techniczna nazwa: com.cisag.app.shipping.ShippingLoad
Dostępna od: Wersja 4
Wymagana licencja: com.cisag.app.Shipping
Możliwość dezaktywacji: tak
Istotne dla: Organizacja logistyki magazynowej, Firma główna

Zakładka Ustawienia

Szczegóły

  • Generuj dokumenty dostawy WZ przy wysyłce (pole wyboru) – pole to ma wpływ na tworzenie dokumentów wydania dla zleceń dostawy zawartych w ładunku w momencie wykonania akcji [Wyślij ładunki].

Funkcja Schematy numeracji

Za pomocą tej funkcji można zdefiniować schematy numeracji wykorzystywane do automatycznego nadawania numerów w obszarze Wysyłka.

Oznaczenie: Schematy numeracji
Techniczna nazwa: com.cisag.app.shipping.NumberRanges
Dostępna od: Wersja 4
Wymagana licencja: brak
Możliwość dezaktywacji: nie
Istotne dla: Organizacja logistyki magazynowej, Firma główna

Zakładka Ustawienia

Pola

  • Schemat numeracji rodzajów załadunku – w tym polu można przypisać istniejący w systemie schemat numeracji typu Rodzaje dokumentów, jeśli dla typów ładunków ma być aktywowane automatyczne nadawanie numerów.  Schemat numeracji przypisany w tym polu jest wykorzystywany przez system do automatycznego nadawania numerów dla nowych typów ładunków.
    Numer typu ładunku służy do jednoznacznej identyfikacji typu ładunku.

    Wskazówka
    Automatycznie nadany numer typu ładunku może zostać zmieniony ręcznie do momentu pierwszego zapisania typu ładunku.

Funkcja Trasy

Za pomocą funkcji Trasy można aktywować lub dezaktywować funkcję planowania tras.

Oznaczenie: Trasy
Techniczna nazwa: com.cisag.app.shipping.Routes
Dostępna od: Wersja 4
Wymagana licencja: com.cisag.app.Shipping
Możliwość dezaktywacji: tak
Istotne dla: Organizacja logistyki magazynowej, Firma główa

Planowanie tras służy przygotowaniu i realizacji wysyłki towarów do miejsca docelowego za pośrednictwem listy sprzedaży oraz/lub listy magazynowej. Oprócz możliwości wyboru według warunków wysyłki i terminu wysyłki, które stanowią podstawę planowania wysyłki, dostępna jest również możliwość przypisywania odbiorców dostaw do tras jako dodatkowe narzędzie planistyczne. Przypisanie do tras wspiera proces grupowania dostaw, które mają być wysłane jednym transportem do odbiorców dostaw.

Karta Ustawienia

Brak możliwości konfiguracji.

Czy ten artykuł był pomocny?