Panel System: Typ Grupa użytkowników

Wprowadzenie

Artykuł zawiera informacje na temat aplikacji Panel System dla typu Grupa użytkowników.

Obszar roboczy

Aplikacja Panel System z wybranym typem grupa użytkowników pozwala na dodanie do niej użytkownika o typie Użytkownik. Dane są zapisywane w bazie konfiguracyjnej. Grupy mogą być używane do przypisywania uprawnień wielu użytkownikom jednocześnie. Ponieważ grupy użytkowników są definiowane między systemami, takie grupowanie może być następnie używane w kilku systemach. W tym celu należy zdefiniować grupę użytkowników, przypisać do niej użytkowników i użyć jej w aplikacji Role uprawnień w odpowiednim systemie. Jeśli tworzony jest nowy użytkownik, wszystkie niezbędne dane (użytkownik, przypisania do systemów, przypisania do grup użytkowników) można wprowadzić w aplikacji Panel System bez konieczności logowania się do innych systemów. 

Po utworzeniu nowej grupy użytkowników, będzie ona mogła być używana we wszystkich systemach bez konieczności ponownego uruchamiania systemu lub serwera aplikacji. 

Zakładka Edytor składa się z kilku podzakładek:

Podzakładka Ogólne

Zakładka pozwala na wprowadzenie/wyświetlenie podstawowych informacji o grupie.

GUID grupy użytkowników – identyfikator GUID grupy użytkowników.

W sekcji Zapytanie o użytkownika dostępne są opcje filtrowania:

Użytkownik – pozwala na wprowadzenie identyfikatora użytkownika, dzięki czemu lista w sekcji Uczestnicy zostanie ograniczona do wskazanego operatora.

Użytkownik nieaktywny – pozwala na filtrowanie listy wg użytkowników aktywnych lub dezaktywowanych w systemie.

Aby lista została odfiltrowana należy wybrać przycisk [Enter] na klawiaturze lub przycisk [Aktualizuj] w sekcji Uczestnicy.

Sekcja Uczestnicy prezentuje listę użytkowników należących do grupy wskazanej w nagłówku aplikacji w polu Nazwa. Sekcja składa się z następujących przycisków:

[Dodaj] – pozwala na dodanie nowego użytkownika do grupy użytkowników.

[Wyszukaj i dodaj wielu użytkowników] – pozwala na dodanie jednego lub więcej użytkowników do grupy użytkowników.

[Aktualizuj] – pozwala na przefiltrowanie tabeli Uczestnicy w oparciu o kryteria wyszukiwania w polach zapytania w sekcji Zapytanie o użytkowników.

[Wstaw/Usuń znacznik usuwania] – pozwala odpowiednio wstawić lub usunąć znak usuwania dla wybranych wierszy.

W tabeli dostępne są poniższe kolumny:

Użytkownik – identyfikator użytkownika przypisanego do grupy użytkowników.

Pełna nazwa – wyświetla pełną nazwę użytkownika.

Nazwa użytkownika – wyświetla nazwę użytkownika.

Użytkownik nieaktywny – w przypadku gdy parametr jest oznaczony użytkownik jest nieaktywny. Dezaktywowani użytkownicy nie mogą zalogować się do systemu ERP.

Podzakładka Przyporządkowania roli uprawnień

Na podzakładce wyświetlane są role uprawnień, do których przypisana jest aktualnie wyświetlona grupa użytkowników w systemie.

Sekcja Zapytanie o role uprawnień

W tej sekcji znajdują się informacje oraz pola zapytań dla tabeli Przypisania w systemie <nazwa systemu>. <nazwa systemu> to symbol zastępczy, który jest zastępowany nazwą systemu, do którego należy serwer aplikacji, na którym została otwarta aplikacja Panel System.

Rola uprawnień – pozwala na wprowadzenie identyfikatora roli uprawnień, dzięki czemu lista w sekcji Przyporządkowania w systemie <nazwa systemu> zostanie ograniczona do wskazanej roli.

Oznaczenie – pozwala na wprowadzenie opisu roli uprawnień, dzięki czemu lista w sekcji Przyporządkowania w systemie <nazwa systemu> zostanie ograniczona do roli z odpowiednim opisem.

Aby lista została odfiltrowana należy wybrać przycisk [Enter] na klawiaturze lub przycisk [Aktualizuj] w sekcji Przyporządkowania w systemie <nazwa systemu>.

W sekcji Przyporządkowania w systemie <nazwa systemu> dostępna jest tabela wyświetlająca role uprawnień do których przypisana jest aktualnie otwarta grupa. Dostępne przyciski:

[Sortuj] – pozwala na sortowanie listy roli uprawnień.

[Wyszukaj i dodaj wiele ról uprawnień] – pozwala na dodanie jednego lub więcej roli uprawnień do grupy użytkowników.

[Aktualizuj] – pozwala na przefiltrowanie tabeli Przyporządkowania w systemie <nazwa systemu> w oparciu o kryteria wyszukiwania w polach zapytania w sekcji Zapytanie o role uprawnień.

[Wstaw/Usuń znacznik usuwania] – pozwala odpowiednio wstawić lub usunąć znak usuwania dla wybranych wierszy.

Tabela składa się z poniższych kolumn:

Rola uprawnień – wyświetla identyfikator roli uprawnień przypisanej do otwartej grupy użytkowników.

Oznaczenie – wyświetla opis roli uprawnień przypisanej do otwartej grupy użytkowników.

Weryfikuj wszystkie

Przycisku należy użyć, aby sprawdzić wszystkie obiekty wybranego typu. Jeśli otwarto i zmieniono obiekt, w pierwszej kolejności należy zapisać zmiany. Po naciśnięciu przycisku zostanie otwarty pierwszy obiekt, dla którego kontrola generuje ostrzeżenia lub błędy. Są one wyświetlane w oknie Komunikaty w obszarze nawigacji. Aby sprawdzić wszystkie obiekty wszystkich typów, należy użyć polecenia chkcnf.

 

Czy ten artykuł był pomocny?