Raport: Informacje o dostępności

Aplikacja Raport: Informacje o dostępności pozwala przeglądać dostępne stany magazynowe artykułu w określonym momencie jako dokument raportu. W oparciu o wybraną regułę dostępności i określoną datę, ustalone dostępne ilości są grupowane według artykułu, właściciela zapasów i magazynu.

Niniejszy dokument zawiera informacje na temat parametrów aplikacji, za pomocą których można określić, co zawiera dokument raportu, który ma zostać wydrukowany. Znajdują się tu również informacje na temat wyniku wydruku. Możliwe ustawienia wyjściowe w tej aplikacji odpowiadają opcjom ustawień w oknie dialogowym dla dowolnego wyjścia. Opis możliwych ustawień wyjściowych znajduje się w instrukcji obsługi.

Instrukcję korzystania z aplikacji można znaleźć w dokumentacji Instrukcje: Wydanie dokumentów raportu.

Definicje terminów

  • Dokument raportu — wyjście raportu do urządzenia wyjściowego, takiego jak drukarka, lub do pliku, tworzy dokument raportu lub dokument końcowy. Dokument raportu zawiera listę obiektów, np. listę adresów. Dokument końcowy zawsze zawiera obiekt, np. zamówienie sprzedaży. Dokumenty mogą być archiwizowane lub wysyłane do partnera, np. pocztą elektroniczną
  • Stan magazynowy — jest to ilość towaru w wyświetlonej jednostce magazynowej, która jest obecnie dostępna w magazynie.
  • Dostępność — jest to przewidywana podaż artykułu w bieżącym lub przyszłym dniu. Dostępność jest obliczana za pomocą reguły dostępności i składa się z:
    • bieżącego stanu magazynowego
    • planowanych przychód
    • planowanych rozchód

Przy obliczaniu dostępności można również uwzględnić ewentualne zaległości. Jeśli aktywowana została funkcja Rezerwacja, to dostępność składa się z:

    • niezarezerwowanych bieżących stanów magazynowych
    • niezarezerwowanych planowanych przychodów
    • niezarezerwowanych planowanych rozchodów

Ilości częściowe są również brane pod uwagę w procesie.

Opis aplikacji

Aplikacja Raport: Informacje o dostępności pozwala przeglądać dane w formie dokumentu raportu, który można również wykorzystać w aplikacji Zapytanie o dostępność, w widoku Artykuł.

Wystawiony dokument raportu może być wykorzystany do udzielenia odpowiedzi na pytanie, jaka ilość określonego towaru jest dostępna w określonym magazynie (lub kilku, jak również wszystkich magazynach) i w określonym dniu.

Określone dostępne stany magazynowe są grupowane w raporcie według magazynu, ewentualnie — właściciela zapasów i artykułu.

Sekcja Parametr

Za pomocą parametrów można określić cechy wyszukiwania, a w rezultacie wynik końcowy. Parametry są zatem używane do wybierania danych.

Poniżej znajduje się opis parametrów w aplikacji Raport: Informacje o dostępności:

  • Tytuł raportu —  ten parametr zawiera tytuł dokumentu raportu. Nazwa raportu bazowego jest zwykle określana jako wartość domyślna. Tytuł można zdefiniować indywidualnie. Użytkownik wprowadza żądany tytuł lub zmienia wartość domyślną.
  • Artykuł — za pomocą tego parametru, użytkownik może zdefiniować wybór artykułów, do których powinno odnosić się określenie dostępnego stanu artykułu i które powinny zostać wyświetlone w dokumencie raportu. W tym celu należy wprowadzić wymagane identyfikatory artykułów.
  • Typ materiału — za pomocą tego parametru, użytkownik może określić wybór typu materiału, do którego powinno odnosić się określenie dostępnego stanu artykułu. Należy zdefiniować co najmniej jeden typ materiału spośród następujących pozycji:
    • Artykuł magazynowy
    • Zestaw
    • Środki załadunku
    • Wariant artykułu
  • Właściciel zapasów — za pomocą tego parametru, użytkownik może zdefiniować wybór właściciela zapasów, do którego powinno odnosić się określenie dostępnego stanu artykułu i który powinien zostać wyświetlony w dokumencie raportu. W tym celu należy wprowadzić identyfikatory partnerów pożądanych właścicieli zapasów.
  • Magazyn — za pomocą tego parametru, użytkownik może można określić wybór magazynu, do którego powinno odnosić się określenie dostępnego stanu artykułu i które powinno zostać wyświetlone w dokumencie raportu. W tym celu należy wprowadzić identyfikatory magazynów.
  • Reguła dostępności — za pomocą tego parametru, użytkownik może określić regułę dostępności, zgodnie z którą ma być określana dostępność stanów artykułów pozycji i wyświetlana w dokumencie raportu. Reguła dostępności określa procedury dochodzeniowe. W tym celu należy wprowadzić identyfikator reguły dostępności.
  • Wg daty — za pomocą tego parametru, użytkownik może określić datę, od której ma być określana dostępność stanów artykułu. Dostępność stanu artykułu jest określana na podstawie aktualnego stanu magazynowego powiększonego o planowane przychody i pomniejszonego o planowane rozchody do określonej daty. Uwzględniane są również wszelkie zaległości. Zarezerwowane stany nie są brane pod uwagę przy określaniu dostępności. Do obliczeń wykorzystywane są tylko niezarezerwowane ilości. W tym celu, użytkownik wprowadza datę, dla której chce określić odpowiednie dostępne stany artykułów.
  • Wydruk dla grupy właścicieli zapasów — za pomocą tego parametru, użytkownik może określić, czy dane wydruku dotyczące dostępności są grupowane według właściciela zapasów, czy jako całość dla grupy właścicieli zapasów w magazynie. W przypadku aktywacji tej funkcji, pole Właściciel zapasów nie jest dostępne do wprowadzenia danych, a w polach Artykuł magazynowy i Magazyn należy wprowadzić identyfikatory dokładnie jednego artykułu i magazynu. W takim przypadku dane dotyczące dostępności nie są grupowane według właścicieli zapasów w wyniku końcowym, ale są wyświetlane łącznie dla grupy właścicieli zapasów, określonej dla magazynu. Dostępne ilości tych właścicieli zapasów, którzy nie są przypisani do grupy, nie są wyświetlane.
  • Jednostka opakowaniowa — za pomocą tego parametru, użytkownik może zdefiniować jednostkę opakowaniową, do której odnosi się określenie dostępnego stanu artykułu i która ma zostać wyświetlona w dokumencie raportu. Jeśli to możliwe, w tej jednostce wyświetlane są ilości artykułów. Niemniej jednak, jest to możliwe tylko w przypadku artykułów, dla których jedna z jednostek artykułu lub jednostka opakowaniowa odpowiada wybranej jednostce. Jeśli tak nie jest, to ilości są wyświetlane w pierwszej jednostce artykułu. Jeśli nie zostanie wybrana jednostka opakowaniowa, wówczas ilości zostaną wyprowadzone w pierwszej jednostce artykułu.

Wynik końcowy

W dokumencie raportu, dane są wyświetlane w sposób podobny do widoku Artykuł w aplikacji Zapytanie o dostępność na podstawie zdefiniowanych parametrów.

Poniżej znajduje się szczegółowy opis kolumn, znajdujących się na dokumencie raportu:

  • Artykuł/Właściciel zapasów/Magazyn — w zależności od grupowania, wyświetlany jest bieżący artykuł, bieżący właściciel zapasów lub bieżący magazyn. Za każdym razem, gdy zmienia się artykuł lub właściciel zapasów, wyświetlany jest odpowiedni wiersz sumy.
  • Zarezerwowany — ta kolumna zawiera zarezerwowaną ilość towarów
  • Udostępniony — ta kolumna zawiera ilość zwolnionych stanów. Zwolnione stany to bieżące stany pomniejszone o stany objęte kwarantanną i zablokowane stany. Ilość zależy od ustawienia wybranej reguły dostępności.
  • Nieudostępniony — ta kolumna zawiera skumulowane ilości zablokowanych i poddanych kwarantannie stanów. Zablokowany stan to stan o statusie kontroli jakości Zablokowany. Status Zablokowany jest zwykle przypisywany przez użytkownika poprzez zablokowanie specyfikacji, magazynu lub strefy magazynowej. Status ten może jednak zostać przypisany automatycznie podczas przyporządkowywania specyfikacji.Stan objęty kwarantanną to bieżący stan ze statusem kontroli jakości W kwarantannie. Artykuły te są zwykle ponownie sprawdzane, a następnie blokowane lub zwalniane w razie potrzeby. Status W kwarantannie jest zwykle przypisywany przez użytkownika. Niemniej jednak, status ten jest również przypisywany przez system, jeśli artykuł zostanie umieszczony w magazynie objętym kwarantanną, jak również magazynie lub strefie magazynowej, w której znajduje się artykuł, zostanie poddana kwarantannie. Status W kwarantannie może również zostać przyporządkowany automatycznie po przypisaniu specyfikacji.
  • Razem — ta kolumna zawiera informacje o ilości całego stanu. Wyświetlana ilość jest sumą zwolnionych i niezwolnionych stanów.
  • Dostępny — ta kolumna zawiera ilość dostępnych stanów. Ilość ta jest sumą zwolnionych stanów oraz planowanych przychodów i rozchodów. Ilości zarezerwowane są wyłączone. Dostępny stan zależy od ustawienia wybranej reguły dostępności.

Konfiguracja

Dla aplikacji Raport: Informacje o dostępności nie trzeba definiować żadnych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Raport

Dla aplikacji Raport: Informacje o dostępności istotny jest następujący raport:

Dostępność

com.cisag.app.inventory.rpt.Availability

Uprawnienia

Uprawnienia można przyporządkowywać zarówno przy użyciu ról autoryzacji, jak i poprzez przyporządkowanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia.

Umiejętności specjalne

Aplikacja Raport: Informacje o dostępności nie posiada żadnych uprawnień specjalnych.

Przyporządkowania organizacyjne

Przyporządkowania organizacyjne pozwalają kontrolować, które dane są widoczne, użyteczne lub edytowalne. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.

Jeśli owa funkcja została aktywowana, wówczas aplikacja Raport: Informacje o dostępności jest dostępna dla użytkownikowa tylko wtedy, gdy przypisano mu organizację w danych podstawowych partnera, która jest zawarta w co najmniej jednej z następujących struktur organizacyjnych:

  • Logistyka magazynowa

Funkcje specjalne

Aplikacja Raport: Informacje o dostępności nie posiada żadnych funkcji specjalnych.

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Raport: Informacje o dostępności jest dostępna dla następujących typów partnerów biznesowych:

  • Klienci
  • Dostawcy
  • Przedstawiciel

Widoczność danych jest ograniczona dla różnych typów partnerów biznesowych przez uprawnienia. Ograniczenia te opisano poniżej.

Klient

W przypadku klientów, wyświetlane są tylko dane dotyczące tych magazynów, dla których mają oni uprawnienia.

Uprawnienia klienta dla magazynu zależą od następujących ustawień:

  • Przyporządkowanie odpowiedniej organizacji sprzedaży dla klienta w aplikacji Uprawnienia logowania klienta.
  • Przyporządkowanie odpowiedniej organizacji sprzedaży do magazynu w aplikacji Magazyny (zakładka Uprawnienia).

Jeśli pole wyboru organizacji jest widoczne na pasku narzędzi Workflow, a użytkownik jest zalogowany do systemu jako klient, wszystkie organizacje, które są przypisane do użytkownika jako klienta, są wyświetlane w tym polu w aplikacji Zapytanie o dostępność.

Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia logowania klienta.

Dostawca

W przypadku dostawców, wyświetlane są tylko dane dotyczące tych magazynów, dla których mają oni uprawnienia.

Uprawnienia dostawcy do magazynu zależą od następujących ustawień:

  • Przyporządkowanie odpowiedniej organizacji zakupu dla dostawcy w aplikacji Uprawnienia dostawcy do logowania.
  • Przyporządkowanie odpowiedniej organizacji zakupu do magazynu w aplikacji Magazyny (zakładka Uprawnienia).

Jeśli pole wyboru organizacji jest widoczne na pasku narzędzi Workflow, a użytkownik jest zalogowany do systemu jako dostawca, wszystkie organizacje, które zostały przypisane do użytkownika, są wyświetlane w tym polu w aplikacji Zapytanie o dostępność.

Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia dostawcy do logowania.

Przedstawiciel

W przypadku przedstawicieli, wyświetlane są tylko dane tych magazynów, do których mają oni uprawnienia.

Uprawnienia przedstawiciela dla magazynu zależą od następujących ustawień:

  • Przyporządkowanie odpowiedniej organizacji sprzedaży dla przedstawiciela w aplikacji Uprawnienia do logowania przedstawiciela.
  • Przyporządkowanie odpowiedniej organizacji sprzedaży do magazynu w aplikacji Magazyny (zakładka Uprawnienia).

Jeśli pole wyboru organizacji jest widoczne na pasku narzędzi Workflow, a użytkownik jest zalogowany do systemu jako klient, wszystkie organizacje, które są przypisane do użytkownika jako klienta, są wyświetlane w tym polu w aplikacji Zapytanie o dostępność.

Jeśli pole wyboru organizacji jest widoczne na pasku narzędzi Workflow, a użytkownik jest zalogowany do systemu jako przedstawiciel, wszystkie organizacje, które zostały przypisane do użytkownika jako przedstawiciela, są wyświetlane w tym polu w aplikacji Zapytanie o dostępność.

Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Uprawnienia do logowania przedstawiciela.

Czy ten artykuł był pomocny?