Wprowadzenie: Rezerwacje

Aby zapewnić dostępność żądanej ilości artykułu w określonym czasie, użytkownik może zarezerwować daną ilość artykułu. Rezerwacja zmniejsza ogólną dostępną ilość. W związku z tym, nie jest ona już dostępna do innych celów.

Rezerwacje wpływają na wszystkie procesy, które zmieniają stany magazynowe i dostępność artykułów. W funkcje rezerwacji są wyposażone następujące obszary:

  • Sprzedaż
  • Zakup
  • Logistyka magazynowa
  • Produkcja
  • Planowanie

Niniejsza dokumentacja zawiera przegląd zastrzeżeń i ich wpływu na odpowiednie procesy. Znajdują się tu również informacje na temat możliwych ustawień. Opis odpowiednich pól, działań i procedur dotyczących zastrzeżeń w poszczególnych aplikacjach można znaleźć w odpowiedniej dokumentacji dla aplikacji.

Definicje terminów

  • Zapotrzebowanie — jest to określona ilość artykułu, która jest wymagana przez źródło zapotrzebowania w przykładowym określonym terminie zapotrzebowania lub która musi zostać zamówiona, aby minimalny poziom zapasów nie został przekroczony.
  • Źródło pokrycia zapotrzebowania —  pozwala zaspokoić zapotrzebowania wywołane przez źródło zapotrzebowania. Źródła pokrycia zapotrzebowania obejmują np. zapasy i planowane przyjęcia, wynikające z zamówień zakupu.
  • Termin pokrycia zapotrzebowania — termin ten opisuje datę, w której planowane przyjęcie powinno dostarczyć wymaganą ilość artykułu.
  • Termin zapotrzebowania — termin ten opisuje datę, w której źródło zapotrzebowania wymaga danej ilości artykułu. 
  • Źródło zapotrzebowania — tworzą zapotrzebowanie w terminie zapotrzebowania, które jest spełniane przez źródła pokrycia zapotrzebowania. Źródła zapotrzebowania obejmują np. zamówienia sprzedaży.
  • Zapotrzebowanie bez dowodu — aby móc zarezerwować zapotrzebowanie bez konieczności wcześniejszego wprowadzania dokumentu, dostępny jest pseudo dokument Zapotrzebowanie bez dowoduZapotrzebowanie bez dowodu posiada identyfikator i liczy się jako inicjator zapotrzebowania.
  • Zarządzanie zapasami — jest to aktualizacja bieżących stanów magazynowych. Aktualizacja ta jest dokonywana przez serwer logistyki magazynowej po transakcji magazynowej z przesunięciem ilościowym. Zarządzanie zapasami odbywa się na najniższym poziomie strukturalnym magazynu i artykułu lub specyfikacji. Jeśli artykuł ma kilka równoległych jednostek magazynowych, ilości są przechowywane w przeliczeniu na jednostkę. Ilości zapasów mogą mieć również różne właściwości, tj. podział na różne statusy kontroli jakości.
  • Rezerwacja — jest to gwarancja, że towary będą dostępne w określonym dniu. Rezerwacja stanowi powiązanie między źródłem zapotrzebowania a źródłem pokrycia zapotrzebowania. Rezerwacja jest możliwa tylko wtedy, gdy zarówno artykuł, jak i magazyn są takie same dla źródła zapotrzebowania i źródła pokrycia zapotrzebowania. 
  • Okres rezerwacji — jest to okres bezpośrednio poprzedzający termin zapotrzebowania, w którym rezerwacje są dokonywane automatycznie. Oznacza to, że rezerwację można utworzyć tylko krótko przed terminem zapotrzebowania.
  • Dostępność — jest to przewidywana podaż artykułu w bieżącym lub przyszłym dniu. Dostępność jest obliczana za pomocą reguły dostępności i składa się z:
    • bieżącego stanu magazynowego
    • planowanych przychód
    • planowanych rozchód

      Przy obliczaniu dostępności można również uwzględnić ewentualne zaległości. Jeśli aktywowana została funkcja Rezerwacja, to dostępność składa się z:

        • niezarezerwowanych bieżących stanów magazynowych
        • niezarezerwowanych planowanych przychodów
        • niezarezerwowanych planowanych rozchodów

          Ilości częściowe są również brane pod uwagę w procesie.

Źródło zapotrzebowania i źródło pokrycia zapotrzebowania

Głównymi elementami rezerwacji są źródło zapotrzebowania i źródło pokrycia zapotrzebowania. Źródło zapotrzebowania jest czynnikiem inicjującym rezerwację. Źródło pokrycia zapotrzebowania pokrywa zarezerwowane zapotrzebowanie źródła zapotrzebowania.

Źródłem zapotrzebowania mogą być np. pozycje zamówień sprzedaży. Z drugiej strony, źródłem pokrycia zapotrzebowania mogą być np. pozycje zamówień zakupu. W związku z tym, źródła zapotrzebowania i źródła pokrycia zapotrzebowania są dokumentami.

Dokumenty będące źródłem zapotrzebowania:

  • Zamówienia sprzedaży
  • Kompletacje
  • Zlecenia dostawy
  • Zamówienia zakupu (tylko w przypadku zwrotów)
  • Zlecenia produkcyjne
  • Zlecenia dystrybucji
  • Dyspozycje magazynowa

Dokumenty będące źródłem pokrycia zapotrzebowania:

  • Zamówienia sprzedaży (zwroty, konsygnacja, działalność oddziału)
  • Kompletacje (produkcja, konsygnacja, działalność oddziału)
  • Zlecenia dostawy (konsygnacja, działalność oddziału)
  • Zamówienia zakupu
  • Zlecenia produkcyjne (podstawa, pozycje z produktami ubocznymi)
  • Zlecenie dystrybucji
  • Dyspozycje magazynowe

Rezerwacje mogą być dokonywane dla następujących źródeł zapotrzebowania i źródłem pokrycia zapotrzebowania, mimo że nie stanowią one dokumentów:

  • Rezerwacje dla źródeł zapotrzebowania bez dokumentów
    • Transakcja magazynowa — rezerwacje są tworzone tylko dla ręcznej transakcji magazynowej, która reprezentuje wydanie, jeśli dostępny jest wystarczający zapas, który można zarezerwować. Tylko wtedy możliwe jest wykonanie transakcji magazynowej. 
    • Wpis w pliku błędnych księgowań — rezerwacje są tworzone dla wpisów w pliku błędnych księgowań, które reprezentują wydania, jeżeli jest to możliwe. Jeśli dane dotyczące właściciela zapasów, artykułu i magazynu nie zostały zapisane, wówczas nie można utworzyć rezerwacji.
    • Zapotrzebowanie bez dowodu — zapotrzebowanie bez dowodu są używane do wprowadzania zapotrzebowania bez konieczności wcześniejszego wprowadzania dokumentu.
  • Źródło pokrycia zapotrzebowania bez dokumentów
    • Transakcja magazynowa — ręczna transakcja magazynowa, która reprezentuje przyjęcie, może służyć jako źródło pokrycia zapotrzebowania.
    • Wpis w pliku błędnych księgowań — rezerwacje są również tworzone dla wpisów w pliku błędnych księgowań, które reprezentują przyjęcia, jeżeli jest to możliwe. Jeśli dane właściciela zapasów, artykułu i magazynu nie zostały zapisane, wówczas nie można utworzyć rezerwacji.
    • Stan magazynowy

Wpływ rezerwacji na dostępność zapasów

Rezerwacje wpływają na dostępność zapasów. W tym rozdziale wykorzystano przykład, aby wyjaśnić, w jaki sposób rezerwacje zmniejszają dostępne zapasy o zarezerwowane zapasy.

Dostępność bez rezerwacji

Dostępny zapas to prognozowany zapas artykułu w określonym dniu. Jeśli rezerwacje nie są brane pod uwagę, dostępny zapas w danym dniu składa się z

  • aktualnego stanu magazynowego
  • plus planowane przyjęcia
  • minus planowane wydania.

Pod uwagę brane są również wszelkie zaległości wynikające z niezrealizowanych zleceń. 

Aby umożliwić ustalenie terminów dostaw, użytkownik może użyć aplikacji Zapytanie o dostępność jako źródła informacji. Zapytanie o dostępność jest zawsze oparte na aktualnym statusie zlecenia. W związku z tym, mimo, że można uzgodnić termin dostawy, nie można go zagwarantować, jeśli ilość artykułu nie jest zarezerwowana.

Przykład
Przykład:

Zamówienie sprzedaży 1

W dniu 2 kwietnia klient zamawia 80 sztuk artykułu z dostawą na 12 kwietnia.
Ze względu na to, że transport trwa 2 dni, artykuły muszą zostać wysłane 10 kwietnia.

Zgodnie z zapytaniem o dostępność, dostępnych jest 100 jednostek.

Zamówienie sprzedaży 2

W dniu 3 kwietnia drugi klient zamawia 60 sztuk tego samego artykułu z tego samego magazynu wydań z dostawą na 15 kwietnia. Ze względu na to, że tym razem artykuły są transportowane statkiem, muszą one zostać wysłane tydzień wcześniej, tj. 8 kwietnia.

Zgodnie z zapytaniem o dostępność, dostępnych jest 100 jednostek, ponieważ wysyłka z pierwszego zamówienia sprzedaży planowana jest dopiero za dwa dni.

Wnioski:

Drugie zamówienie zostanie wysłane 8 kwietnia. Po wysyłce tego zamówienia dostępnych będzie tylko 40 sztuk artykułu. Mimo, że zapytanie o dostępność zgłosiło całą ilość jako dostępną w momencie wprowadzania zamówienia, pierwsze zamówienie sprzedaży może zostać dostarczone tylko częściowo.

Dwa zapytania o dostępność w różnym czasie mogą dać różne wyniki, jeśli pozycje zamówienia sprzedaży dla tego samego właściciela zapasów, artykułu i magazynu z wcześniejszą datą wysyłki zostały wprowadzone, zmienione lub usunięte między tymi dwoma zapytaniami. Aby temu zapobiec, ilość artykułu można zarezerwować podczas wprowadzania zamówienia sprzedaży.

Dostępność z aktywną rezerwacją

Jeśli w aplikacji Konfiguracja aktywowano funkcję Rezerwacje, to zaplanowane wydania z ich danymi dostępności są również źródłem zapotrzebowania, a zaplanowane przyjęcia w zakresie zarządzania dostępnością są również źródłem pokrycia zapotrzebowania.

Rezerwacja jest używana do powiązania źródła zapotrzebowania ze źródłem pokrycia zapotrzebowania. Ilości artykułów są rezerwowane dla źródła zapotrzebowania, tak aby nie były już dostępne do innych celów. Rezerwowane mogą być zarówno zapasy, jak i planowane przyjęcia. Jeśli nie wszystkie cechy zapasu są zdefiniowane dla wydania zapasu w dokumencie źródłowym zapotrzebowania, wówczas zapas jest tymczasowo zarezerwowany. W przeciwnym razie, zapas jest zarezerwowany na stałe.

Zarezerwowana ilość zmniejsza ilość dostępną. Dzięki temu, zapytanie o dostępność jest dokładniejsze, a terminy dostaw mogą być lepiej dotrzymywane.

Przykład
Przykład:

Zamówienie sprzedaży 1

W dniu 2 kwietnia klient zamawia 80 sztuk artykułu z dostawą na 12 kwietnia.
Ze względu na to, transport trwa 2 dni, artykuły muszą zostać wysłane 10 kwietnia.

Zgodnie z zapytaniem o dostępność, 100 sztuk jest dostępnych dla daty wysyłki 10 kwietnia.

Po wprowadzeniu pozycji zamówienia sprzedaży, ilość zamówienia zostaje zarezerwowana. Zmniejsza to dostępny zapas do 20 jednostek.

Zamówienie sprzedaży 2

W dniu 3 kwietnia drugi klient zamawia 60 sztuk tego samego towaru z tego samego magazynu wydań z dostawą na 15 kwietnia. Ze względu na to, że tym razem towary są transportowane statkiem, muszą zostać wysłane tydzień wcześniej, tj. 8 kwietnia.

Zgodnie z zapytaniem o dostępność, tylko 20 sztuk jest nadal dostępnych na dzień 8 kwietnia.

Korzystając z rezerwacji, zapytanie o dostępność zgłasza dokładniejszy dostępny zapas (w przykładzie — 20 sztuk). Jeśli wystarczająca ilość dostępnych zapasów jest nieosiągalna, wówczas użytkownik ma kilka opcji podczas wprowadzania pozycji zamówienia sprzedaży. Może on np.:

  • wprowadzić pozycję zamówienia sprzedaży i zamówić brakującą ilość u dostawcy przed datą wysyłki wyprodukować ją lub przesunąć do magazynu wydań za pomocą zlecenia dystrybucji
  • uzgodnić z klientem późniejszą datę dostawy lub szybsze warunki wysyłki
  • uzgodnić z klientem częściową dostawę i zmniejszyć pozycję zamówienia sprzedaży do dostępnej ilości
  • zaoferować produkt zastępczy, który można zarezerwować na datę wysyłki
  • zmienić istniejące rezerwacje i redystrybuować zapasy

Uwaga
Jeśli użytkownik zmieni istniejące rezerwacje, wówczas może on poinformować klienta i obsługującego o zmianie za pomocą powiadomienia Workflow.

Redystrybucje

Jeśli nie wszystkie cechy zapasów są zdefiniowane dla wydania zapasów w dokumencie źródłowym zapotrzebowania, wówczas zapasy są tymczasowo zarezerwowane. Jeśli wszystkie cechy zapasów są zdefiniowane w dokumencie źródłowym zapotrzebowania, wówczas zapasy są rezerwowane na stałe. Jeśli zapas nie może zostać zarezerwowany, to system wykonuje następujące czynności:

System określa tymczasowo zarezerwowane stany magazynowe i usuwa je, aby zarezerwowany stan magazynowy stał się dostępny dla źródła zapotrzebowania. Tymczasowe rezerwacje stanów są określane w ramach oceny cech zapasów w następującej kolejności:

  1. Specyfikacja

Rezerwacje dla źródła zapotrzebowania, dla których nie określono specyfikacji, są rozpatrywane przed rezerwacjami dla źródeł zapotrzebowania, dla których określono konkretną specyfikację.

  1. Kolejność właścicieli zapasów

Jeśli w aplikacji Konfiguracja aktywowano funkcję Wielu właścicieli zapasów, wówczas rezerwacje są rozpatrywane zgodnie z kolejnością właścicieli zapasów.

  1. Obowiązujące jednostki

Rezerwacje są rozpatrywane w następującej kolejności obowiązujących jednostek: Nieobowiązująca, Zawarta w strukturze opakowań i Obowiązująca.

  1. Rozmiar opakowania

Rezerwacje są rozpatrywane w kolejności rosnącej według wielkości opakowania.

  1. Termin zapotrzebowania

Rezerwacje są rozpatrywane w kolejności malejącej według terminu zapotrzebowania.

Uwaga
Tymczasowe zastrzeżenie alternatywnego stanu jest usuwane tylko wtedy, gdy można je przywrócić poprzez zastrzeżenie innych stanów.

Preferowane rezerwacje

W razie potrzeby, rezerwacje można zmienić tak, aby wybrane źródła zapotrzebowania, które początkowo nie mogły zostać zarezerwowane lub zostały zarezerwowane tylko częściowo przez automatyczne rezerwacje, mogły zostać w pełni zarezerwowane. Spowoduje to zmianę rezerwacji innych źródeł zapotrzebowania. Preferowana rezerwacja może zostać dokonana automatycznie lub pod wpływem użytkownika.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji Rezerwacje.

Konfiguracja

Za pomocą funkcji Rezerwacje, dostępnej w aplikacji Konfiguracja, użytkownik może określić, czy i w jaki sposób mają być rezerwowane ilości artykułów. Jeśli funkcja Rezerwacje nie została aktywowana, wówczas nie następują żadne zmiany. Dostępne są tylko rezerwacje specyfikacji i rezerwacje miejsc składowania.

Jeśli funkcja jest aktywna, ma to wpływ na zapytanie o dostępność i procesy, które zmieniają stan magazynowy. Przykładowo, ilości artykułów z pozycji zlecenia mogą być pobierane tylko w ilości, w jakiej zostały zarezerwowane.

Użytkownik może określić, czy i w jaki sposób rezerwacje są dokonywane w różnych aplikacjach. Należy zapoznać się z odpowiednią dokumentacją aplikacji. Więcej informacji można znaleźć w poniższych rozdziałach:

  • Ustawienia rezerwacji w aplikacji Konfiguracja
  • Ustawienia rezerwacji w aplikacji Magazyny
  • Ustawienia rezerwacji w aplikacji Artykuły
  • Ustawienia rezerwacji w aplikacjach typu Dokument

Ustawienia rezerwacji w aplikacji Konfiguracja

W aplikacji Konfiguracja można aktywować funkcję Rezerwacje dla zarówno organizacji głównej, jak i poszczególnych organizacji logistyki magazynowej. Podległe organizacje logistyki magazynowej mogą korzystać z tej funkcji tylko wtedy, gdy aktywowano funkcję Rezerwacje dla organizacji głównej.

Użytkownik może również określić dla organizacji głównej, czy planowane przyjęcia mogą być również rezerwowane. Następnie, może on zwiększyć lub zmniejszyć domyślny zakres rezerwacji, który można ustawić dla wszystkich organizacji logistyki magazynowej.

To ustawienie jest jednak uwzględniane tylko wtedy, gdy w aplikacjach Konfiguracja i Magazyny, zgodnie z danymi magazynu artykułu magazynowego lub zgodnie z samym artykułem magazynowym, zakres rezerwacji został ustawiony na Według ustawień konfiguracji. We wszystkich innych przypadkach, to ustawienie nie jest uwzględniane.

Zakres rezerwacji można wybrać w następujący sposób:

  • Brak rezerwacji — wybrana organizacja logistyki magazynowej pracuje bez rezerwacji
  • Stan — zapasy są zarezerwowane tylko dla wybranej organizacji logistyki magazynowej
  • Stan i planowane przyjęcia — zarówno stany, jak i przyjęcia są zarezerwowane dla wybranej organizacji logistyki magazynowej.

Użytkownik może również ustawić zakres, w jakim źródła zapotrzebowania i źródła pokrycia zapotrzebowania są automatycznie rezerwowane lub rezerwowane później oraz np., czy planowane przyjęcia powinny być automatycznie rezerwowane natychmiast przez źródła pokrycia zapotrzebowania, które nie są w pełni zarezerwowane po zwiększeniu źródła zapotrzebowania.

Użytkownik może użyć pola Granica tolerancji terminu, aby określić sposób wyświetlania dat planowanych przyjęć i wydań oraz sposób generowania rezerwacji przyjęć. W zależności od dodatniego lub ujemnego wpisu powstają następujące sytuacje:

  • Liczba dni jest dodatnia

Planowane przyjęcie jest również zarezerwowane, jeśli termin pokrycia zapotrzebowania jest późniejszy niż termin zapotrzebowania źródła zapotrzebowania. W związku z tym, użytkownik określa maksymalną liczbę dni, w których termin pokrycia zapotrzebowania może przekroczyć termin zapotrzebowania.

  • Liczba dni jest ujemna

Planowane przyjęcie jest zarezerwowane tylko wtedy, gdy termin pokrycia zapotrzebowania jest wcześniejsza niż termin zapotrzebowania źródła zapotrzebowania. W związku z tym, użytkownik określa minimalną liczbę dni, w których termin pokrycia zapotrzebowania musi być krótszy niż termin zapotrzebowania.

  • Liczba dni wynosi zero

Planowane przyjęcie jest zarezerwowane, jeśli termin pokrycia zapotrzebowania jest wcześniejszy lub identyczna z terminem zapotrzebowania.

Granica tolerancji terminu dotyczy zarówno rezerwacji ręcznych, jak i automatycznych.

Użytkownik może również przeciwdziałać nadmiernej rezerwacji. Nadmierna rezerwacja ma miejsce, gdy zarezerwowane stany przekraczają bieżące stany. Jeśli funkcja Automatyczny wybór przy usunięciu rezerwacji została aktywowana, wówczas podejmowana jest automatyczna próba usunięcia rezerwacji w całości lub w części, aż do momentu usunięcia nadmiernej rezerwacji. Określając rezerwacje do usunięcia, system nie bierze pod uwagę żadnych źródeł zapotrzebowania, które wymagają rezerwacji. W szczególności, nie są usuwane rezerwacje ze zleceń dostawy lub zamówień sprzedaży, powiązanych z zakupem lub produkcją.

Przykład
Poniższy przykład pokazuje nadmierną rezerwację wynikającą ze zmniejszenia stanu magazynowego w wyniku inwentaryzacji i jej odwrócenie z automatycznym wyborem danych rezerwacji:

Zapas artykułu 10010 w magazynie 100 wynosi 500 sztuk. Spośród nich, 480 sztuk jest zarezerwowanych.

Podczas inwentaryzacji ustalono, że w magazynie 100 brakuje 8 sztuk środków załadunku po 4 sztuki każdy. Po zakończeniu inwentaryzacji, zaksięgowana zostaje korekta, która powoduje nadrezerwację 12 pozycji:

(500 – 8 * 4) – 480 = -12

Zapasy po inwentaryzacji (468 sztuk) – Rezerwacje (480 sztuk)

Funkcja Automatyczny wybór przy usunięciu rezerwacji określa dwie rezerwacje po 10 sztuk, które mogą zostać usunięte. Pierwsza rezerwacja jest usuwana całkowicie. Druga rezerwacja jest zmniejszana o 2 jednostki.

Więcej informacji na temat poszczególnych opcji ustawień można znaleźć w dokumencie Konfiguracja: Logistyka magazynowa.

Ustawienia rezerwacji w aplikacji Magazyny

W aplikacji Magazyny można użyć funkcji Rezerwacje, aby określić, czy rezerwacje są tworzone dla magazynu. Ustawienie dotyczy wszystkich zapasów w magazynie. Jeśli funkcja nie została aktywowana, wówczas ma ona pierwszeństwo przed ustawieniami w danych podstawowych artykułu. Oznacza to, że nie będą tworzone żadne rezerwacje, nawet jeśli dla danego artykułu ustawiono możliwość rezerwacji.

Więcej informacji na temat tej i innych opcji ustawień można znaleźć w dokumencie Magazyny.

Ustawienia rezerwacji w aplikacji Artykuły

W widoku Logistyka magazynowa aplikacji Artykuły, użytkownik może określić zakres rezerwacji i tryb rezerwacji dla artykułu.

Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Artykuły, widok Logistyka magazynowa.

Zakres rezerwacji

Za pomocą zakresu rezerwacji, użytkownik może określić, czy dany artykuł może zostać zarezerwowany i czy planowane przyjęcia tego artykułu mogą zostać wykorzystane jako źródło pokrycia zapotrzebowania. Jako zakres rezerwacji można ustawić następujące elementy:

  • Zgodnie z ustawieniami w konfiguracji
  • Brak rezerwacji
  • Stan
  • Stan magazynowy i planowane przyjęcia

Dzięki opcji Stan magazynowy i planowane przyjęcia, użytkownik może zarezerwować zarówno stan magazynowy, jak i planowane przyjęcia artykułu. To ustawienie jest możliwe tylko wtedy, gdy w aplikacji Konfiguracja określono dla organizacji głównej, że planowane przyjęcia mogą być rezerwowane.

Tryb rezerwacji

Użytkownik może użyć trybu rezerwacji do określenia sposobu i czasu tworzenia rezerwacji. Dostępne są następujące opcje:

  • Zgodnie z ustawieniami rodzaju dokumentu
  • Ręcznie
  • Automatycznie z okresem rezerwacji
  • Automatycznie bez okresu rezerwacji
Okres rezerwacji

Okres rezerwacji to okres bezpośrednio poprzedzający termin zapotrzebowania, w którym rezerwacje są dokonywane automatycznie. Oznacza to, że rezerwację można utworzyć tylko na krótko przed terminem zapotrzebowania. Pole Okres rezerwacji można edytować tylko wtedy, gdy jako tryb rezerwacji wybrano Automatycznie z okresem rezerwacji. Okres rezerwacji jest określony w dniach roboczych.

Przykład
Poniższy przykład pokazuje skutek okresu rezerwacji wynoszącego 2 dni z ustawionym zakresem rezerwacji Stan.

Zamówienie sprzedaży 1

W dniu 2 kwietnia klient zamawia 80 sztuk artykułu z datą wysyłki (termin zapotrzebowania) 10 kwietnia. Ze względu na to, że okres rezerwacji nie został jeszcze osiągnięty, rezerwacja nie zostaje utworzona.

Zamówienie sprzedaży 2

W dniu 3 kwietnia drugi klient zamawia 60 sztuk tego samego artykułu z tego samego magazynu z datą wysyłki 6 kwietnia. Ze względu na to, że termin rezerwacji nie został jeszcze osiągnięty, rezerwacja nie zostaje utworzona.

Drugie zamówienie sprzedaży jest automatycznie rezerwowane 4 kwietnia, na dwa dni robocze przed terminem zapotrzebowania.

Drugie zamówienie sprzedaży zostało skompletowane i dostarczone 6 kwietnia.

Przyjęcie

W dniu 7 kwietnia z produkcji przyjęto 20 sztuk artykułu.

Zamówienie sprzedaży 1

Pierwsze zamówienie sprzedaży jest automatycznie rezerwowane 8 kwietnia, na dwa dni robocze przed terminem zapotrzebowania.

Pierwsze zamówienie sprzedaży zostało odebrane i dostarczone 10 kwietnia.

Wnioski:

Bez okresu rezerwacji, pierwsze zamówienie sprzedaży zostałoby natychmiast w pełni zarezerwowane. W rezultacie, dla drugiego zamówienia sprzedaży byłaby możliwa tylko częściowa dostawa.

Opóźnienie generowania rezerwacji poprzez wykorzystanie okresów rezerwacji może prowadzić do lepszej rotacji zapasów i poprawy możliwości dostaw. Należy wziąć pod uwagę, że dostępne zapasy są dostępne dla innych źródeł zapotrzebowania do czasu utworzenia rezerwacji. Stwarza to pewien stopień niepewności co do zgodności z uzgodnionymi terminami dostaw.

Ustawienia rezerwacji w aplikacjach typu Dokument

Niektóre typy dokumentów reprezentują początek procesu związanego z rezerwacją, jak np. zamówienie sprzedaży. Typ rezerwacji można ustawić w następujących aplikacjach typu Dokumentu:

  • Rodzaje zamówień zakupu
  • Rodzaje zleceń produkcyjnych
  • Rodzaje zleceń dystrybucji
  • Rodzaje zamówień sprzedaży

Można ustawić następujące typy rezerwacji:

  • Ręcznie — ilości artykułów muszą być rezerwowane ręcznie za pomocą akcji w aplikacji typu Dokument lub aplikacji Rezerwacje.
  • Automatycznie z okresem rezerwacji — rezerwacja jest wykonywana automatycznie, gdy dokument ma status Zwolniony. Użytkownik może również użyć tego typu do określenia okresu rezerwacji: rezerwacja jest wykonywana najwcześniej, gdy czas trwania (obliczony w dniach roboczych) między bieżącą datą a terminem zapotrzebowania jest równy określonemu okresowi rezerwacji lub jest krótszy niż określony okres rezerwacji. W razie potrzeby, więcej informacji można znaleźć w rozdziale Okres rezerwacji.
  • Automatycznie bez okresu rezerwacji — rezerwacja jest od razu automatycznie wykonywana, jeżeli dokument ma status Zwolniony. Nie można określić okresu rezerwacji.
  • Automatycznie podczas uruchamiania procesów logistycznych — rezerwacja jest wykonywana automatycznie po wygenerowaniu kolejnego dokumentu w ramach procesu logistyki magazynowej. Może to być np. kompletacja lub zlecenie dostawy.

W przypadku rodzajów zamówień zakupu, użytkownik może zdefiniować typ rezerwacji tylko dla zwrotów. Zapas powinien zostać od razu zarezerwowany na potrzeby zwrotu towarów. W związku z tym, dostępne są tylko następujące typy rezerwacji:

  • Ręcznie
  • Automatycznie bez okresu rezerwacji

W odniesieniu do dostępnego wyboru typu rezerwacji, w zależności od odpowiedniego typu dokumentu, użytkownik powinien zapoznać się z odpowiednią dokumentacją dla odpowiedniej aplikacji typu Dokument.

Uwaga
Jeśli ustawiono jeden z typów rezerwacji, za pomocą których rezerwacje są dokonywane automatycznie, a zamiast tego użyto akcji [Rezerwuj ilości] w dokumencie, typ rezerwacji dla dokumentu zostanie zmieniony na Ręcznie, a automatyczna rezerwacja dla tego dokumentu zostanie zawieszona. Funkcję automatyczną można przywrócić poprzez zresetowanie typu rezerwacji dla danego dokumentu w aplikacji Rezerwacje, a tym samym ponowne przyjęcie ustawienia z używanego rodzaju dokumentu.

Rezerwacje specyfikacji

Rezerwacje specyfikacji są dokonywane, jeśli w aplikacji Konfiguracja, funkcja Rezerwacje jest nieaktywna lub rezerwacje nie są dokonywane w określonym kontekście.

Rezerwacja specyfikacji służy do rejestrowania ilości planowanych wydań specyfikacji w określonej lokalizacji magazynowej. Rezerwacja specyfikacji oznacza, że określona specyfikacja może zostać skompletowana lub wydana tylko do ilości dostępnej w określonym magazynie. Specyfikacja jest zarezerwowana tylko wtedy, gdy ma to wpływ na wydanie magazynowe. Ani przyjęcie magazynowe, ani przesunięcia międzymagazynowe artykułów, które posiadają specyfikację, nie powodują rezerwacji specyfikacji.

W przeciwieństwie do rezerwacji, rezerwacje specyfikacji nie zawierają żadnych danych dotyczących zapotrzebowania, a tym samym żadnych informacji o źródle rezerwacji. Jest to jedna z najważniejszych różnic w stosunku do rezerwacji. Wyjątkiem są artykuły posiadające numery serii. Jeśli określony numer serii został zarezerwowany, wówczas źródło rezerwacji jest odnotowana bezpośrednio na numerze seryjnym.

Więcej informacji na temat rezerwacji specyfikacji można znaleźć w dokumentacji Rezerwacje specyfikacji.

Rezerwacje miejsc składowania

Miejsca składowania mogą być zarezerwowane dla przyszłych przyjęć i wydań. Zapasy w nieustrukturyzowanych strefach magazynowych (z wyjątkiem strefy różnic inwentaryzacyjnych) są również rezerwowane dla przyszłych przyjęć i wydań. Jeśli miejsce składowania zawiera więcej niż jeden środek załadunku, wówczas rezerwacja miejsca składowania jest dokonywana dla tego miejsca składowania. Rezerwacje miejsc składowania są tworzone np. podczas tworzenia zleceń magazynowych lub jeśli miejsce składowania lub nieustrukturyzowana strefa magazynowa zostały wyraźnie określone w dyspozycji magazynowej. Zapobiega to sytuacji, w której suma rzeczywistego stanu magazynowego i wszystkich otwartych rezerwacji staje się ujemna.

Więcej informacji na temat rezerwacji miejsc składowania można znaleźć w dokumentacji Rezerwacje miejsc składowania.

Status rezerwacji

Status rezerwacji zawiera między innymi następujące informacje:

  • Czy źródło zapotrzebowania musi być zastrzeżone?
  • W jakim stopniu spełnione zostało zapotrzebowanie?
  • Czy planowane przyjęcie jest wykorzystywane do spełnienia zapotrzebowania?
  • Czy źródło zapotrzebowania zostało rezerwowane ręcznie?
  • Czy źródło zapotrzebowania zostało wykluczone z automatycznej rezerwacji ze względu na swój status?

Status rezerwacji jest zarządzany zarówno dla inicjatorów, jak i odbiorców popytu.

Poniższe ikony reprezentują status źródła zapotrzebowania i źródła pokrycia zapotrzebowania:

Ikona Objaśnienie
[brak ikony] Rezerwacja nie jest wymagana lub nie ma otwartego zapotrzebowania/nie ma otwartego pokrycia zapotrzebowania
Niezarezerwowane
Częściowo zarezerwowany
W całości zarezerwowane

Poniższa ikona jest wyświetlana, jeśli zapotrzebowanie obejmuje również planowane przyjęcia:

Ikona Objaśnienie
Co najmniej jeden z zarezerwowanych źródeł pokrycia zapotrzebowania jest planowanym przyjęciem (tylko dla źródeł zapotrzebowania).

Poniższa ikona jest wyświetlana, jeśli automatyczna rezerwacja dla źródła zapotrzebowania lub źródła pokrycia zapotrzebowania jest wyłączona:

Ikona Objaśnienie
Źródło zapotrzebowania lub źródło pokrycia zapotrzebowania, nie może być automatycznie zarezerwowana ze względu na swój status. W odpowiednim rodzaju dokumentu pole Wykluczenie rezerwacji służy do definiowania wartości statusu, dla których automatyczne rezerwacje nie są dokonywane.

Poniższa ikona jest wyświetlana, jeśli zapotrzebowanie nie może być objęte automatycznie wygenerowanymi rezerwacjami:

Ikona Objaśnienie

Rezerwacja nie zostanie zmieniona automatycznie. Możliwe przyczyny to:

  • Typ rezerwacji dla źródła zapotrzebowania jest ustawiony na Ręcznie
  • Rezerwacja została wprowadzona ręcznie dla źródła zapotrzebowania
  • Automatycznie wygenerowana rezerwacja została zmieniona.(Tylko dla źródeł zapotrzebowania)

Skutkuje to np. następującymi statusami rezerwacji:

Ikona Objaśnienie
Zapotrzebowanie jest w pełni zarezerwowane. Co najmniej jedna z zarezerwowanych pokryw zapotrzebowania jest planowanym dostępem.
Zapotrzebowanie nie jest zarezerwowane. Niepokryte zapotrzebowanie musi zostać zarezerwowane ręcznie.
Zapotrzebowanie jest częściowo zarezerwowane. Rezerwowane są tylko zapasy, a nie planowane przyjęcia. Niepokryte zapotrzebowanie musi zostać zarezerwowane ręcznie.
Zapotrzebowanie jest całkowicie zarezerwowane przez zapasy. Przykładowo, jeśli zapotrzebowanie wzrośnie, nie zostanie ono automatycznie zarezerwowane, a status zmieni się na Częściowo zarezerwowane.
Zapotrzebowanie jest częściowo zarezerwowane. Co najmniej jedno z zarezerwowanych źródeł pokrycia zapotrzebowania jest planowanym przyjęciem. Niepokryte zapotrzebowanie musi zostać zarezerwowane ręcznie.

Poniższa dodatkowa ikona jest wyświetlana dla źródeł zapotrzebowania, jeśli dany zapas jest nadrezerwowany:

Ikona Objaśnienie
! Zapasy są nadrezerwowane.

Jeśli rezerwacja jest przenoszona z jednego dokumentu do kolejnego dokumentu w łańcuchu dokumentów powiązanych, wówczas tworzona jest nowa rezerwacja, a starej rezerwacji przypisywany jest status Zakończony. Status ten nie jest reprezentowany przez ikonę, ponieważ nie jest wymagana dalsza rezerwacja. Przykładowo, ikona statusu rezerwacji nie jest wyświetlana dla w pełni skompletowanych pozycji zamówienia sprzedaży.

Wyświetlanie informacji o rezerwacji

Poniższe sekcje zawierają przykłady aplikacji, w których wyświetlane są informacje o rezerwacjach.

  • Aplikacja Rezerwacje
  • Aplikacje typu Dokument
  • Aplikacje typu Lista

Aplikacja Rezerwacje

Za pomocą aplikacji Rezerwacje, użytkownik może wyszukiwać, wprowadzać i edytować rezerwacje. Jeśli coś ma być zarezerwowane bez dokumentu, wówczas użytkownik może wprowadzić i zarezerwować Zapotrzebowanie bez dowodu.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji Rezerwacje.

Aplikacje typu Dokument

Status rezerwacji i zarezerwowana ilość są zwykle wyświetlane w widoku pozycji odpowiedniej aplikacji dokumentu dla źródeł zapotrzebowania lub źródeł pokrycia zapotrzebowania. Przykładowo, następujące aplikacje typu Dokument dostarczają tych informacji:

  • Oferty sprzedaży
  • Zamówienia sprzedaży
  • Kompletacje
  • Zamówienia zakupu (tylko w przypadku zwrotów)
  • Zlecenia produkcyjne
  • Zlecenia dystrybucji
  • Dyspozycje magazynowe
Zlecenia dostawy i transakcje magazynowe

W aplikacji Zlecenia dostawy, status rezerwacji nie jest wyświetlany, ponieważ utworzenie zlecenia dostawy jest możliwe tylko wtedy, gdy zapotrzebowanie jest pokryte zapasem, a rezerwacje nie mogą zostać usunięte. Z tego samego powodu status rezerwacji nie jest wyświetlany dla transakcji magazynowych.

Kompletacje

W przypadku braku automatycznego przyporządkowywania specyfikacji lub jeśli się ono nie powiodło, specyfikacje dla artykułów posiadających specyfikację muszą zostać przypisane ręcznie poprzez potwierdzenie kompletacji. Rezerwacje są generowane automatycznie dla przyporządkowanych specyfikacji. Jeśli stan nie zawiera wystarczającej ilości specyfikacji, wówczas maksymalna ilość, która może zostać potwierdzona, to ilość zarezerwowana. Aby ułatwić potwierdzenie, zarezerwowana ilość jest wyświetlana zarówno w widoku Zlecenie dostawy, jak i Kompletacja. Status rezerwacji nie jest wyświetlany.

Aplikacje typu Lista

Informacje o rezerwacji mogą być wyszukiwane i wyświetlane w odpowiednich aplikacjach. Poniżej znajduje się lista aplikacji z informacjami o rezerwacjach:

  • Zamówienia zakupu
    • Lista: Zamówienia zakupu/Pozycje
  • Logistyka magazynowa
    • Lista: Stany magazynowe
    • Lista: Stany/Artykuły
    • Lista: Stany/Specyfikacje
    • Lista: Planowane przyjęcia i wydania
    • Lista: Dyspozycje magazynowe/Pozycje
    • Zapytanie o dostępność
    • Edytuj jednostki logistyczne
  • Produkcja
    • Lista: Zlecenia produkcji/Pozycje materiałowe
  • Sprzedaż
    • Lista: Oferty sprzedaży/Pozycje
    • Lista: Zamówienia sprzedaży/Pozycje
    • Lista: Zlecenia dystrybucji/Pozycje

Więcej informacji można znaleźć w odpowiedniej dokumentacji aplikacji.

Zastosowanie Workflow Management

Rezerwacje mogą być zmieniane, usuwane lub unieważniane ręcznie lub automatycznie. Workflow Management i dostępne w tym celu zdarzenia mogą być wykorzystywane np. do informowania Obsługującego źródło zapotrzebowania o zmianach.

Przykład
Zapotrzebowanie spowodowane przez pozycję zamówienia sprzedaży jest całkowicie pokryte przez pozycję zamówienia zakupu. Pozycja zamówienia zakupu zostaje zmieniona w taki sposób, że ilość zakupu nie jest wystarczająca do pokrycia zapotrzebowania. Wynikająca z tego zmiana rezerwacji wyzwala zdarzenie Workflow Management, po którym tworzone jest działanie za pośrednictwem definicji działania.

Obsługujący jest powiadamiany o zmianie za pomocą zadania. Następnie może użyć aplikacji Rezerwacje, aby przypisać pozycję zamówienia sprzedaży do innej pozycji zamówienia zakupu.

Odpowiednie zdarzenia i parametry opisano poniżej.

Więcej informacji na temat Workflow Management można znaleźć w dokumentacji Wprowadzenie: Workflow Management.

Zdarzenia Workflow Management dla typów dokumentów

Zdarzenia Workflow Management są dostępne dla następujących typów rezerwacji, które mogą być używane do informowania, kiedy rezerwacje mogą być już niewystarczające. Może to nastąpić np. poprzez zmniejszenie planowanych ilości przyjęć, które są zarezerwowane jako pokrywające zapotrzebowania lub poprzez preferencyjne rezerwowanie wybranych źródeł zapotrzebowania:

  • Zamówienia sprzedaży
  • Zamówienia zakupu (zwroty towarów)
  • Zlecenia produkcyjne
  • Zlecenia dystrybucji
  • Dyspozycje magazynowe

W przypadku wszystkich innych typów źródeł zapotrzebowania, istniejące rezerwacje nie mogą być zmieniane przez wpływy zewnętrzne. W związku z tym, nie ma odpowiednich zdarzeń Workflow. Dotyczy to np. kompletacji i zlecenia dostawy, których zapotrzebowania z definicji muszą być całkowicie pokryte zapasami. Usunięcie takiej rezerwacji doprowadziłoby do niedozwolonego statusu.

Dla każdego z wyżej wymienionych typów dokumentów dostępne są trzy zdarzenia Workflow dla zmienionych, usuniętych i nieważnych rezerwacji. Nazwy techniczne zdarzeń Workflow pochodzą od typów dokumentów i akcji wyzwalającej.

  • Zamówienie sprzedaży:
    • SalesOrderReservationChanged
    • SalesOrderReservationDeleted
    • SalesOrderReservationInvalidated
  • Zlecenie produkcji:
    • ProductionOrderReservationChanged
    • ProductionOrderReservationDeleted
    • ProductionOrderReservationInvalidated
  • Zamówienie zakupu:
    • PurchaseOrderReservationChanged
    • PurchaseOrderReservationDeleted
    • PurchaseOrderReservationInvalidated
  • Zlecenie dystrybucji:
    • DistributionOrderReservationChanged
    • DistributionOrderReservationDeleted
    • DistributionOrderReservationInvalidated
  • Dyspozycja magazynowa:
    • WarehouseOrderReservationChanged
    • WarehouseOrderReservationDeleted
    • WarehouseOrderReservationInvalidated

Każde zdarzenie Workflow posiada następujące parametry typu Obiekt biznesowy:

Parametr Objaśnienie
order Powiązanie z dokumentem źródłowym zapotrzebowania
orderDetail Powiązanie z pozycją dokumentu źródłowego zapotrzebowania
demandOrigin Powiązanie ze zmienionym, usuniętym lub unieważnionym źródle zapotrzebowania

Dozwolone wartości parametrów order i orderDetail zależą od odpowiednich typów dokumentów. Przykładowo, instancja obiektu biznesowego SalesOrder jest prawidłową wartością dla parametru order zdarzenia Workflow SalesOrderReservationChanged.

Zdarzenia Workflow Management dla nadrezerwacji

Istnienie rezerwacji nie gwarantuje dostępności artykułów w następujących wyjątkowych sytuacjach:

  • w przypadku nadrezerwacji
  • jeśli status kontroli jakości częściowego zapasu pogorszył się po utworzeniu rezerwacji

Te stany są możliwe, jeśli po rezerwacji zapas został zarezerwowany, zablokowany lub umieszczony w stanie objętym kwarantanną.

Ze względu na to, że użytkownicy powinni być świadomi takich sytuacji, zdarzenie Workflow Management jest wyzwalane, gdy tylko wystąpi nadmierna rezerwacja dla artykułu.

Istotne są następujące procesy:

  1. Transakcje inwentaryzacji
  2. Ręczne transakcje magazynowe (odpisy, przeniesienia)
  3. Przeniesienie do stanów objętych kwarantanną
  4. Przeniesienie do stanów zablokowanych
  5. Zmiana statusu kontroli jakości specyfikacji, strefy magazynowej lub magazynu

Należy rozróżnić następujące zdarzenia:

  1. Jeśli w procesach od 1 do 4 wystąpi nadmierna rezerwacja artykułu bez specyfikacji, to zdarzenie to zostanie wyzwolone:

com.cisag.app.inventory.reservation.OnhandOverreservation

Następujące parametry są przekazywane dla tego zdarzenia przepływu pracy:

  • quantity = Ilość artykułu na stanie
  • quantityReserved = Zarezerwowana ilość artykułu
  • inventoryOnhandRes = Instancja obiektu biznesowego cisag.app.inventory.obj.InventoryOnhandReservation
  • transaction = Instancja obiektu biznesowego

cisag.app.inventory.obj.InventoryTransaction

  1. Jeśli wystąpi nadmierna rezerwacja artykułu ze specyfikacją w procesach od 1 do 4, to zdarzenie to zostanie wyzwolone:

com.cisag.app.inventory.reservation.OnhandOverreservationIdentifier

Dla tego zdarzenia Workflow przekazywane są te same parametry, co dla zdarzenia com.cisag.app.inventory.reservation.OnhandOverreservation, plus ten parametr:

  • identifier = Instancja obiektu biznesowego

cisag.app.inventory.obj.InventoryIdentifier

  1. Jeśli w wyniku zmiany statusu kontroli jakości strefy magazynowej lub magazynu w procesie 5 wystąpi nadrezerwacja artykułu bez specyfikacji, to zdarzenie to zostanie wyzwolone:

com.cisag.app.inventory.reservation.QcUpdateOnhandOverreservation

Następujące parametry są przekazywane dla tego zdarzenia przepływu pracy:

  • quantity = Ilość artykułów na stanie
  • quantityReserved = Zarezerwowana ilość artykułu
  • inventoryOnhandRes = Instancja obiektu biznesowego cisag.app.inventory.obj.InventoryOnhandReservation
  1. Jeśli nadrezerwacja artykułu ze specyfikacją wystąpi w wyniku zmiany statusu kontroli jakości specyfikacji, strefy magazynowej lub magazynu, to zdarzenie to zostanie wyzwolone:

com.cisag.app.inventory.reservation.QcUpdateOnhandOverreservationIdentifier

Dla tego zdarzenia Workflow przekazywane są te same parametry, co dla zdarzenia com.cisag.app.inventory.reservation.QcUpdateOnhandOverreservation, plus ten parametr:

  • identifier = Instancja obiektu biznesowego

cisag.app.inventory.obj.InventoryIdentifier

Przykładowo, jeśli użytkownik chce wysłać wiadomość e-mail do Obsługującego, gdy pozycja jest nadmiernie zarezerwowana, w tym celu może on utworzyć definicję działania. Wiadomość e-mail z następującym tekstem można wygenerować za pomocą następującego skryptu.

„Wystąpiła nadrezerwacja dla artykułu {item} i cechy {identyfikator} w magazynie {storageArea} (właściciel zapasu {owner}) z powodu zmian w zapasach (transakcja magazynowa {transakcja}). Zapas {ilość} {uom} – Rezerwacje {quantityReserved} {uom}. Sprawdź np. zamówienia sprzedaży itp. pod kątem ich zdolności do realizacji.”

Skrypt:

var item as CisObject(com.cisag.app.general.obj.Item);

var inventoryOnhandRes as CisObject(com.cisag.app.inventory.obj.InventoryOnhandReservation);

var transaction as CisObject(com.cisag.app.inventory.obj.InventoryTransaction);

var identifier as CisObject(com.cisag.app.inventory.obj.InventoryIdentifier);

var quantity as Number;

var quantityReserved as Number;

var warehouseUomIndex as Number;

var uom as String;

transaction:=parameters.transaction;

item:=parameters.inventoryOnhandRes ->Item;

warehouseUomIndex:=item:warehouseUomIndex;

inventoryOnhandRes :=parameters.inventoryOnhandRes;

identyfikator := parametry.identifier;

quantity := parameters.quantity:amount;

quantityReserved := parameters.quantityReserved:amount;

uom:=loadUom(parameters.quantity:uom):code;

formatDescription(„item”, item:number);

formatDescription(„storageArea”, inventoryOnhandRes->StorageArea:code);

formatDescription(„quantity”, round(quantity, loadUom(parameters.quantity:uom):scale));

formatDescription(„quantityReserved”, round(quantityReserved, loadUom(parameters.quantityReserved:uom):scale));

formatDescription(„uom”, uom);

formatDescription(„transaction”, transaction:number);

formatDescription(„owner”, transaction->Owner:number);

formatDescription(„identifier”, identifier:number);

Uwaga
Skrypt musi być zapisany w aplikacji Definicje działań w zakładce Deklaracje.

Zdarzenia Workflow Management dla zmiany ustawień rezerwacji i zakresu rezerwacji

Zmiana funkcji Rezerwacje w aplikacji Konfiguracja, zmiana zakresu rezerwacji w aplikacji Konfiguracja lub w danych podstawowych artykułu, a także zmiana funkcji Rezerwacje w aplikacji Magazyny może spowodować, że dane dotyczące zapotrzebowania przestaną być aktualne. W niektórych sytuacjach zaleca się jednak upewnienie się, że dane zapotrzebowania odpowiadają wspomnianym ustawieniom. Aby zaktualizować dane zapotrzebowania, dostępna jest działająca w tle aplikacja Aktualizacja danych zapotrzebowania, którą można wywołać po zmianie ustawień. Dostępne są zdarzenia Workflow Management, reagujące na wspomniane zmiany, które opisano w kolejnych rozdziałach:

  • Zdarzenie Workflow Management dla zmiany funkcji Rezerwacje w aplikacji Konfiguracja
  • Zdarzenie Workflow Management dla zmiany zakresu rezerwacji w aplikacji Konfiguracja
  • Zdarzenie Workflow Management dla zmiany ustawienia rezerwacji w aplikacji Magazyny
  • Zdarzenie Workflow Management dla zmiany zakresu rezerwacji w aplikacji Artykuły w danych logistyki magazynowej
  • Zdarzenie Workflow Management dla zmiany zakresu rezerwacji w aplikacji Artykuły w danych magazynu dla artykułu
Zdarzenie Workflow Management dla zmiany funkcji Rezerwacje w aplikacji Konfiguracja

Jeśli funkcja Rezerwacje zostanie aktywowana lub dezaktywowana w aplikacji Konfiguracja dla określonej organizacji logistyki magazynowej lub dla organizacji głównej, zdarzenie to zostanie wyzwolone:

com.cisag.app.inventory.reservation.CustomizingReservationFunctionChanged

Zdarzenie ma następujący parametr typu Obiekt biznesowy

Parametr Objaśnienie
organization Partner powiązany z organizacją logistyki magazynowej (com.cisag.app.general.obj.Partner), dla którego funkcja została aktywowana lub dezaktywowana.
Zdarzenie Workflow Management dla zmiany zakresu rezerwacji w aplikacji Konfiguracja

Jeśli zakres rezerwacji zostanie zmieniony w funkcji Rezerwacje w aplikacji Konfiguracja, zdarzenie to zostanie wywołane:

com.cisag.app.inventory.reservation.CustomizingReservationSupportLevelChanged

To zdarzenie ma ten sam parametr, co zdarzenie wyzwalane po zmianie funkcji Rezerwacje w aplikacji Konfiguracja. Zobacz parametr organization.

Zdarzenie Workflow Management dla zmiany ustawienia rezerwacji w aplikacji Magazyny

Jeśli funkcja Rezerwacje zostanie aktywowana lub dezaktywowana w aplikacji Magazyny, to zdarzenie to zostanie wywołane:

com.cisag.app.inventory.reservation.WarehouseReservationsChanged

Zdarzenie ma następujący parametr typu Obiekt biznesowy:

Parametr Objaśnienie
warehouse Magazyn (com.cisag.app.inventory.obj.StorageArea), w którym dokonano zmiany.
Zdarzenie Workflow Management dla zmiany zakresu rezerwacji w aplikacji Artykuły w danych logistyki magazynowej

Jeśli zakres rezerwacji zostanie zmieniony w aplikacji Artykuły w danych logistyki magazynowej artykułu, zdarzenie to zostanie wywołane:

com.cisag.app.inventory.reservation.ItemReservationSupportLevelChanged

Zdarzenie ma następujące parametry typu Obiekt biznesowy

Parametr Objaśnienie
item Artykuł (com.cisag.app.general.obj.Item), dla którego wprowadzono zmiany.
organization Partner powiązany z organizacją logistyki magazynowej (com.cisag.app.general.obj.Partner), która zarządza danymi logistyki magazynowej.
Zdarzenie Workflow Management dla zmiany zakresu rezerwacji w aplikacji Artykuły w danych magazynu dla artykułu

Jeśli zakres rezerwacji zostanie zmieniony w aplikacji Artykuły w danych magazynu artykułu, zdarzenie to zostanie wywołane:

com.cisag.app.inventory.reservation.ItemWarehouseReservationSupportLevelChanged

Zdarzenie ma następujące parametry typu Obiekt biznesowy

Parametr Objaśnienie
item Artykuł (com.cisag.app.general.obj.Item), dla którego wprowadzono zmiany.
warehouse Magazyn (com.cisag.app.inventory.obj.StorageArea), dla którego zmieniono dane magazynu artykułu.

Wywołanie aplikacji Rezerwacje poprzez zadanie Workflow Management

Jeśli aplikacja Rezerwacje ma być powiązana z działaniem Workflow Management, to prawidłowe wartości parametrów aplikacji muszą być zapisane w definicji działania. Aplikacja Rezerwacje posiada następujące parametry, które są istotne dla Workflow Management:

Parametr Objaśnienie
CustomerProposal Oferta sprzedaży
CustomerProposalDetail Pozycja oferty sprzedaży
DistributionOrder Zlecenie dystrybucji
DistributionOrderDetail Pozycja zlecenia dystrybucji
InventoryIdentifier Specyfikacja
Item Artykuł
Partner Właściciel zapasów
ProductionOrder Zlecenie produkcyjne
ProductionOrderDetail Pozycja zlecenia produkcyjnego
PurchaseOrder Zamówienie zakupu
PurchaseOrderDetail Pozycja zamówienia zakupu
SalesOrder Zamówienie sprzedaży
SalesOrderDetail Pozycja zamówienia sprzedaży
StorageArea Magazyn
View Widok aplikacji Rezerwacje:

1 (Wydanie)

2 (Zapas)

3 (Przyjęcia i zapasy)

WarehouseOrder Dyspozycja magazynowa
WarehouseOrderDetail Pozycja dyspozycji magazynowej

Parametr View określa widok, w którym aplikacja jest otwierana. Pozostałe parametry reprezentują cechy wyszukiwania dla aplikacji. Maksymalnie jeden z tych parametrów może zostać przekazany do aplikacji. Przykładowo, parametry View i SalesOrderDetail mogą zostać przekazane dla zdarzenia Workflow SalesOrderReservationChanged.

Czy ten artykuł był pomocny?