Z pomocą aplikacji do reorganizacji Reorganizacja danych dostępności i zapotrzebowania służy do reorganizacji danych dostępności i powiązanych danych zapotrzebowania (danych rezerwacji). Poniżej znajdują się m. in. instrukcje korzystania z aplikacji do reorganizacji i jej parametrów. Użytkownik znajdzie również informacje o skutkach reorganizacji.
Zlecenia reorganizacji są wykonywane przez aplikację Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji Zlecenia reorganizacji. Zawiera ona również instrukcję uruchamiania aplikacji reorganizacji.
Różne działania dotyczące reorganizacji są dodawane do listy w aplikacji Zlecenia reorganizacji, w celu ich stopniowej realizacji za pomocą zlecenia reorganizacji. Aby reorganizacja faktycznie miała miejsce, często należy przestrzegać określonej kolejności na liście. Jest to jedyny sposób na rozwiązanie przypadków użycia. Kolejność tę można znaleźć w dokumentacji Kolejność reorganizacji.
Definicje terminów
- Aplikacja działająca w tle — jest to aplikacja, która działa bez interakcji z użytkownikiem. Może zostać otwarta przez zadanie przetwarzania, przez wywołanie CORBA lub przez inną aplikację.
- Reorganizacja — reorganizacja danych skutkuje ich fizycznym usunięciem z bazy danych. Usunięcie wymaga serii pomyślnie zakończonych kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od usuwanych danych.
- Aplikacja reorganizacyjna — jest to aplikacja działające w tle o specjalnym zastosowaniu Reorganizacja. Aplikacja reorganizacyjna służy do reorganizacji danych podstawowych i danych transakcji zgodnie z określonymi kryteriami.
- Zlecenie reorganizacji — jest to żądanie przetwarzania, które wywołuje tylko jedną lub więcej aplikacji reorganizacyjnych. Aplikacje reorganizacyjne są wywoływane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, która uwzględnia zależności kolejności.
Opis aplikacji
Dzięki aplikacji Reorganizacja danych dostępności i zapotrzebowania można użyć do reorganizacji danych dostępności i zapotrzebowania, które mają znacznik usuwania, wygasły i mają zerowe ilości. Powiązane dane zapotrzebowania są również reorganizowane.
Wszystkie rekordy danych dostępności, które spełniają jeden z poniższych warunków, są wykorzystywane do reorganizacji:
- Rekord danych dostępności ma znacznik usuwania lub jest tymczasowy i już wygasł.
Parametry wprowadzone w polach okna dialogowego nie są brane pod uwagę.
- Rekord danych dostępności nie ma znacznika usuwania i jest aktywnym wpisem, odpowiadającym typowi jednego z wariantów przyjęcia lub wydania. Sam rekord danych ma zerową dostępność, a wszystkie inne rekordy danych dostępności, które należą do tego samego źródła (zlecenie, pozycja, typ zapotrzebowania i typ dostępności są takie same), również muszą mieć zerową dostępność. Jeśli istnieją powiązane dane zapotrzebowania (zamówienie i pozycja są takie same), muszą one mieć status Zakończone.
Parametry wprowadzone w polach okna dialogowego są uwzględniane dla tych rekordów danych.
Parametry
Aplikacja Reorganizacja danych dostępności i zapotrzebowania posiada następujące parametry:
- Maksymalny czas działania — maksymalny czas działania aplikacji reorganizacyjnej to przedział czasu, po którym aplikacja reorganizacyjna zostanie najpóźniej zakończona
- Tylko nieprawidłowe dane — należy użyć tej funkcji, aby określić, czy trwale usuwane są tylko te rekordy danych dostępności, które mają znacznik usuwania lub są tymczasowe i wygasły.Dane dostępności wygasły, jeśli ich źródła już nie istnieją. Ponadto, dane dostępności partii z datą przydatności są nieważne, jeśli ilość w jednostce logistyki magazynowej wynosi zero.
Po aktywowaniu pola wyboru trwale usuwane są tylko te rekordy danych dostępności, które mają znacznik usuwania lub są tymczasowe i wygasły. Pozostałe pola w oknie dialogowym nie są dostępne do wprowadzenia, a wprowadzone wartości nie są brane pod uwagę. Ten typ reorganizacji jest bardziej wydajny niż pełna reorganizacja, ale obejmuje tylko część zerowych danych dostępności.
Jeśli pole wyboru nie zostanie aktywowane, uwzględniane będą zarówno nieprawidłowe rekordy dostępności, jak i rekordy zerowe z uzupełnionymi danymi zapotrzebowania. Pozostałe pola w oknie dialogowym są dostępne do wprowadzenia, a parametry są brane pod uwagę podczas reorganizacji.
- Źródło — użytkownik wybiera źródło danych dostępności i zapotrzebowania, które mają zostać uwzględnione w reorganizacji. Dostępne są następujące opcje:
- Oferta sprzedaży
- Zamówienie sprzedaży
- Zlecenie dostawy
- Kompletacja
- Zlecenie dystrybucji
- Zlecenie produkcyjne
- Zamówienie zakupu
- Dyspozycja magazynowa
- Przyjęcia towarów
- Dane starsze niż — za pomocą tego pola można określić czas trwania, który jest używany do obliczania daty w przeszłości i daty bieżącej. Podczas reorganizacji reorganizowane są tylko dane utworzone przed tą datą.
- Lokalizacja — użytkownik wprowadza lokalizację, której dane dotyczące dostępności i zapotrzebowania mają zostać zreorganizowane
- Właściciel zapasów — użytkownik wprowadza identyfikator partnera właściciela zapasów, którego dane dotyczące dostępności i zapotrzebowania mają zostać zreorganizowane
- Artykuł — użytkownik wprowadza artykuł magazynowy, którego dane dotyczące dostępności i zapotrzebowania mają zostać zreorganizowane
- Klasyfikacja 1 — użytkownik wprowadza klasyfikację artykułów magazynowych 1 jako cechę wyboru dla artykułów, których dane dotyczące dostępności i zapotrzebowania mają zostać zreorganizowane
- Magazyn — użytkownik wprowadza lokalizację magazynu, której dane dotyczące dostępności i zapotrzebowania mają zostać zreorganizowane
Obiekty biznesowe, których to dotyczy
Reorganizacja dotyczy następujących obiektów biznesowych.
Zreorganizowane obiekty biznesowe
- Oznaczenie: Zmiana dostępności
com.cisag.app.inventory.obj.AvailabilityDetail
- Oznaczenie: Możliwe do rezerwacji źródła pokrycia zapotrzebowania
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandCoverage
- Oznaczenie: Pozycja źródła pokrycia zapotrzebowania możliwa do rezerwacji
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandCoverageDetail
- Oznaczenie: Zapotrzebowanie do rezerwacji
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandOrigin
- Oznaczenie: Pozycja zapotrzebowania
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.DemandOriginDetail
- Oznaczenie: Stała rezerwacja
com.cisag.app.inventory.reservation.obj.FixedReservation
Aktualizacja obiektów biznesowych
- Oznaczenie: Pozycja oferty sprzedaży
com.cisag.app.sales.obj.CustomerProposalDetail
- Oznaczenie: Pozycja zamówienia sprzedaży
com.cisag.app.sales.obj.SalesOrderDetail
- Oznaczenie: Pozycja szczegółowa zlecenia dostawy
com.cisag.app.sales.obj.ShippingOrderDetail
- Oznaczenie: Pozycja szczegółowa kompletacji
com.cisag.app.sales.obj.PickingOrderDetail
- Oznaczenie: Pozycja zlecenia dystrybucji
com.cisag.app.multiorg.obj.DistributionOrderDetail
- Oznaczenie: Pozycja szczegółowa zlecenia produkcyjnego
com.cisag.app.production.obj.ProductionOrderDetail
- Oznaczenie: Pozycja zamówienia zakupu
com.cisag.app.purchasing.obj.PurchaseOrderDetail
- Oznaczenie: Pozycja szczegółowa dyspozycji magazynowej
com.cisag.app.inventory.obj.WarehouseOrderDetail
- Oznaczenie: Pozycja przyjęcia towaru
com.cisag.app.purchasing.obj.ReceiptOfGoodsDetail