Poniżej opisano aplikację Lista: Konto opakowań zwrotnych. Aplikacja ta służy przede wszystkim do tworzenia zestawień dostaw i zwrotów pustych opakowań w celu określenia salda. Warunkiem wstępnym jest aktywacja zarządzania kontem artykułów w danych podstawowych odpowiedniego artykułu (typ materiału: Środek załadunku).
Ponadto z poziomu aplikacji możliwe jest wygenerowanie sald dla okresów, które nie zostały jeszcze zamknięte.
Opis aplikacji
Za pomocą aplikacji Lista: Konto opakowań zwrotnych można uzyskać przegląd wszystkich lub wybranych okresowych sald opakowań zwrotnych wraz z powiązanymi dostawami i zwrotami. Możliwe jest również tworzenie lub aktualizowanie sald dla otwartych okresów.
Nagłówek
Pola wyszukiwania są przechowywane w nagłówku. Z reguły najważniejsze pola są już dostępne, jednak ich liczba i rozmieszczenie mogą się różnić w zależności od konfiguracji.
Nagłówek jest wspólny dla wszystkich widoków obszaru roboczego. Użytkownik może określić, które pola będą wyświetlane.
Poniżej opisano główne pola zapytań:
-
Klient – pozwala wprowadzić partnera z rolą Klient jako kryterium wyszukiwania
-
Środek załadunku – pozwala wprowadzić jeden lub więcej środek załadunku
-
Rok obrachunkowy – ogranicza wyszukiwania sald do wybranych lat obrotowych
-
Okres – ogranicza wyszukiwanie sald do konkretnych okresów obrachunkowych
-
Lokalizacje – pozwala użyć lokalizacji jako dodatkowego filtru
Obszar roboczy
W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są salda opakowań zwrotnych. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje mają być prezentowane dla danego salda. Możliwe jest tworzenie wielu widoków, umożliwiających różne sposoby prezentacji danych z użyciem wybranych atrybutów.
Widok Standardowy
Poniżej opisano wszystkie kolumny tabeli dostępne w tym widoku:
-
Klient – prezentuje identyfikator klienta, którego konto opakowań zwrotnych jest sprawdzane
-
Nazwa klienta – nazwa klienta, którego konto opakowań zwrotnych jest sprawdzane
-
Lokalizacja – identyfikator partnera lokalizacji
-
Nazwa lokalizacji – nazwa lokalizacji
-
Firma – identyfikator partnera firmy, dla której sprawdzane jest konto opakowań zwrotnych
-
Nazwa firmy – nazwa firmy, dla której sprawdzane jest konto opakowań zwrotnych
-
Rok podatkowy – rok obrotowy
-
Okres – okres, dla którego można określić saldo opakowań zwrotnych. Saldo jest określane zgodnie z określonym rokiem obrotowym.
-
Status okresu – status danego okresu obrachunkowego
-
Środki załadunku – wyświetla środki załadunku, które zostały dostarczone do klienta lub przez niego zwrócone
-
Opis środków załadunku – wyświetla nazwę środka załadunku dostarczonego lub zwróconego przez klienta
-
Saldo z poprzedniego okresu – pokazuje saldo z poprzedniego okresu rozliczeniowego
-
Dostarczona ilość – pokazuje ilość opakowań zwrotnych dostarczonych do klienta, wyrażoną w podstawowej jednostce miary
-
Zwrócona ilość – przedstawia ilość opakowań zwróconych przez klienta. Ilość jest wyświetlana w podstawowej jednostce miary.
-
Saldo – pokazuje saldo wynikające z salda z poprzedniego okresu oraz różnicy między ilością dostarczonych i zwróconych pustych opakowań.
Przycisk [Informacje o dostawie]
Po aktywowaniu przycisku wyświetlane są również odpowiednie dostawy opakowań zwrotnych, jeśli są dostępne.
Dodane zostają następujące kolumny:
-
Rodzaj zlecenia dostawy – prezentuje rodzaj zlecenia dostawy. Jest on używany razem z numerem zlecenia do jego identyfikacji.
-
Numer zlecenia dostawy – numer zlecenia dostawy. W połączeniu z rodzajem zlecenia pozwala jednoznacznie zidentyfikować dokument dostawy.
-
Numer pozycji – numer pozycji zlecenia dotyczącej opakowań zwrotnych. Numer pozycji jest używany wraz z rodzajem i numerem zlecenia dostawy do jednoznacznej identyfikacji pozycji.
-
Data dokumentu – zawiera datę dokumentu zamówienia dostawy
-
Dostarczona ilość – pokazuje ilość opakowań dostarczonych do klienta, wyświetlaną w podstawowej jednostce miary
-
Status – wyświetla status zlecenia dostawy
-
Możl. zafakturowania – informuje o tym, czy dostawy opakowań były płatne. Płatne dostawy są uwzględniane przy generowaniu faktur dla zamówień sprzedaży.
Przycisk [Faktury z transakcją magazynową]
Po aktywowaniu przycisku wyświetlane są faktury sprzedaży powiązane ze zleceniem dostawy, które mają odliczone transakcje magazynowe i zawierają pozycje puste.
Dodane zostają następujące kolumny:
-
Rodzaj faktury sprzedaży – pokazuje rodzaj faktury sprzedaży. Jest on używany razem z numerem faktury do jej identyfikacji.
-
Numer faktury sprzedaży – zawiera numer faktury sprzedaży. Numer jest używany w połączeniu z rodzajem faktury do jej jednoznacznej identyfikacji.
-
Numer pozycji – zawiera numer pozycji faktury sprzedaży zawierającej opakowania. Numer pozycji jest wykorzystywany do identyfikacji tej pozycji.
-
Data dokumentu – zawiera datę wystawienia faktury
-
Ilość dostarczona – pokazuje ilość pustych opakowań dostarczonych do klienta. Ilość jest wyświetlana w podstawowej jednostce miary.
-
Status – wyświetla status faktury sprzedaży
Przycisk [Informacja o zwrocie od klienta]
Po aktywowaniu przycisku wyświetlane są również powiązane zwroty pustych opakowań, jeśli są dostępne.
Dodane zostają następujące kolumny:
-
Rodzaj przyjęcia towaru – rodzaj dokumentu przyjęcia towaru. Jest on używany wraz z numerem przyjęcia towaru do jego identyfikacji.
-
Numer przyjęcia towaru – numer przyjęcia, używany razem z rodzajem do jednoznacznej identyfikacji
-
Numer pozycji – numer pozycji dokumentu przyjęcia towaru, która zawiera puste opakowania
-
Data dokumentu – data przyjęcia towaru
-
Zwrócona ilość – ilość pustych opakowań zwróconych przez klienta. Ilość jest wyświetlana w podstawowej jednostce miary.
-
Status – status przyjęcia towaru
-
Możl. zafakturowania – podlegające rozliczeniu zwroty pustych opakowań są uwzględniane przy generowaniu faktur dla zamówień sprzedaży.
Akcje związane z aplikacją: Utworzenie sald
Akcja służy do generowania sald wpłat i wydań dla aktualnie wybranej firmy i wszystkich otwartych okresów księgowych.
e
).
Salda są obliczane wyłącznie dla środków załadunku, dla których w widoku Sprzedaż aplikacji Artykuły aktywowano parametr Prowadź konto pustych opakowań.
Konfiguracja
Aplikacja Lista: Konto opakowań zwrotnych jest dostępna tylko wtedy, gdy w aplikacji Konfiguracja aktywowano funkcję Kaucje i opakowania zwrotne.
Jednostki biznesowe
Dla aplikacji Lista: Konto opakowań zwrotnych istotne jest następująca jednostka biznesowa: com.cisag.app.general.obj.EmptiesPeriodBalance, która może być używana m.in. do:
-
przypisywania uprawnień,
-
definiowania działań,
-
importu i eksportu danych.
Uprawnienia
Uprawnienia można nadawać zarówno za pomocą ról autoryzacji, jak i poprzez przypisanie do organizacji. Szczegółowe informacje znajdują się w artykule Uprawnienia.
Uprawnienia specjalne
Dla aplikacji Lista: Konto opakowań zwrotnych nie przewidziano specjalnych uprawnień.
Przypisania organizacyjne
Struktury organizacyjne określają, które dane są widoczne, możliwe do edycji i wykorzystywane. W tym celu należy aktywować funkcję Uprawnienia do treści w aplikacji Konfiguracja.
Aby aplikacja Lista: Konto opakowań zwrotnych była widoczna w menu użytkownika, użytkownik musi być przypisany do organizacji powiązanej z jedną z poniższych struktur organizacyjnych:
-
Sprzedaż
Funkcje specjalne
Aplikacja Lista: Konto opakowań zwrotnych nie zawiera funkcji specjalnych.
Uprawnienia dla partnerów biznesowych
Aplikacja Lista: Konto opakowań zwrotnych nie jest dostępna dla partnerów biznesowych.