Reorganizacja zleceń dostawy

Aplikacja reorganizacyjna Reorganizacja zleceń dostawy służy do reorganizacji zleceń dostawy. Poniżej znajdują się m.in. instrukcje korzystania z aplikacji reorganizacyjnej i jej parametrów. Użytkownik znajdzie również informacje o skutkach reorganizacji.

Zlecenia reorganizacji są wykonywane przez aplikację Zlecenia reorganizacji. Opis tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji Zlecenia reorganizacji. Zawiera ona również instrukcję uruchamiania aplikacji reorganizacji.

Różne działania dotyczące reorganizacji są dodawane do listy w aplikacji Zlecenia reorganizacji, w celu ich stopniowej realizacji za pomocą zlecenia reorganizacji. Aby reorganizacja faktycznie miała miejsce, często należy przestrzegać określonej kolejności na liście. Jest to jedyny sposób na rozwiązanie przypadków użycia. Kolejność tę można znaleźć w dokumentacji Kolejność reorganizacji.

Definicje terminów

  • Aplikacja działająca w tle —  jest to aplikacja, która działa bez interakcji z użytkownikiem. Może zostać otwarta przez zadanie przetwarzania, przez wywołanie CORBA lub przez inną aplikację.
  • Reorganizacja — reorganizacja danych skutkuje ich fizycznym usunięciem z bazy danych. Usunięcie wymaga serii pomyślnie zakończonych kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od usuwanych danych.
  • Aplikacja reorganizacyjna — jest to aplikacja działające w tle o specjalnym zastosowaniu Reorganizacja. Aplikacja reorganizacyjna służy do reorganizacji danych podstawowych i danych transakcji zgodnie z określonymi kryteriami.
  • Zlecenie reorganizacji — jest to żądanie przetwarzania, które wywołuje tylko jedną lub więcej aplikacji reorganizacyjnych. Aplikacje reorganizacyjne są wywoływane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, która uwzględnia zależności kolejności.
  • Zlecenie dostawy — zlecenie dostawy zawiera listę przedmiotów, które mają zostać dostarczone z lokalizacji do odbiorcy dostawy. Zlecenie dostawy określa zakres usług, warunki dostawy i warunki wysyłki dla dostawy artykułów. W szczególności, zlecenie dostawy określa ilości artykułów i trasę transportu, którą artykuły mają zostać dostarczone. Zlecenie dostawy i jego pozycje mogą również służyć jako podstawa do określenia kosztów dostawy. Ponadto, zlecenie dostawy stanowi kryterium pakowania pozycji w jednostki ładunkowe. Zlecenie dostawy może być również używane jako pozycja dla określonych ładunków.

Opis

Aplikacja reorganizacji Reorganizacja zleceń dostawy służy do reorganizacji zleceń dostawy. Wykorzystywane są zlecenia dostawy, które zostały oznaczone znaczniki usuwania. To, czy dane zlecenie dostawy zostanie faktycznie zreorganizowane, zależy od relacji z następującym łańcuchem dokumentów powiązanych i warunków wstępnych.

Łańcuch dokumentów powiązanych

W systemie zlecenie dostawy jest powiązane z następującymi innymi dokumentami, za pośrednictwem łańcucha dokumentów powiązanych:

  • Zamówienie zakupu
  • Zamówienie sprzedaży
  • Zlecenie dystrybucji
  • Kompletacja
  • Anulowane zlecenie dostawy
  • Zlecenie magazynowe
  • Faktura sprzedaży
  • Ładunek
  • Przyjęcie towaru

Anulowane zlecenie dostawy, zlecenie magazynowe, faktura sprzedaży, ładunek i przyjęcie towaru są kolejnymi dokumentami. Wszystkie pozostałe dokumenty są dokumentami poprzedzającymi. Mimo, że kompletacja jest kolejnym dokumentem, zgodnie z łańcuchem dokumentów powiązanych, najpierw należy zreorganizować kompletacje, a następnie zlecenia dostawy.

Wymagania wstępne

Dokumenty zlecenia dostawy mogą być reorganizowane tylko pod pewnymi warunkami. Aby to ustalić, należy przeprowadzić następujące kontrole i uwzględnić istniejące zależności.

Kontrola znacznika usuwania
  • Zlecenie dostawy musi mieć status Anulowane lub Zafakturowane, jeśli poprzedni dokument jest zamówieniem sprzedaży lub zleceniem dystrybucji ze zmianą właściciela.
  • Zlecenie dostawy musi mieć status Anulowane lub Dostarczone, jeśli poprzedni dokument nie jest zamówieniem sprzedaży lub zleceniem dystrybucji ze zmianą właściciela.
Kontrola pod kątem reorganizacji
  • Znacznik usuwania musi być ustawiony.
  • Powiązane kompletacje muszą być już zreorganizowane. Mimo, że kompletacja jest dokumentem poprzedzającym zgodnie z łańcuchem dokumentów powiązanych, najpierw należy zreorganizować kompletacje, a następnie zlecenia dostawy.
  • Zlecenia dostawy z dystrybucji: powiązane przyjęcie towarów musi być już zreorganizowane.
  • Zlecenie dostawy nie może być zawarte w żadnym ładunku lub powiązany ładunek musi być już zreorganizowany.
  • Zlecenia dostawy nie może mieć zlecenia magazynowego jako dokumentu uzupełniającego lub powiązane zlecenia magazynowe muszą być już zreorganizowane.
  • Zlecenie dostawy nie może mieć otwartej dyspozycji utworzenia zlecenia magazynowego.
  • Powiązana faktura sprzedaży, która nie została jeszcze przesłana do Intrastat, uniemożliwia reorganizację zlecenia dostawy.
Inne zależności i zastosowania
  • Dane dostępności, dane rezerwacji muszą zostać wyczyszczone poprzez utworzenie danych dostępności i aplikację Reorganizacja rezerwacji.
  • Teksty można usuwać za pomocą aplikacji Reorganizacja tekstów.
  • Jeśli zlecenia dostawy są zależne od jednostek ładunkowych, wówczas należy je usunąć.

Skutki

Jeśli wymagania dotyczące reorganizacji zostały spełnione, wówczas zlecenie dostawy jest reorganizowane. Następujące dane zlecenia dostawy, które ma zostać zreorganizowane, zostaną fizycznie usunięte:

  • Podstawa zlecenia dostawy
  • Wszystkie pozycje zlecenia dostawy
  • Wszystkie informacje podatkowe dotyczące zlecenia dostawy
  • Wszystkie przyporządkowania specyfikacji należące do zlecenia dostawy
  • Wszystkie rezerwacje i dostępności powiązane ze zleceniem dostawy
  • Wszystkie odniesienia między jednostką ładunkową a pozycją zlecenia należącą do zlecenia dostawy
  • Wszystkie wpisy należące do zlecenia dostawy w jednostkach biznesowych dla uprawnień
  • Wszystkie informacje dotyczące dokumentów związanych ze zleceniem dostawy
  • Wszystkie dane dowodu dostawy należące do zlecenia dostawy ze zlecenia źródłowego
  • Dodatkowe dane dowodu dostawy należące do zlecenia dostawy Włochy
  • Wszystkie koszty transportu dokumentów związane ze zleceniem dostawy

Faktury sprzedaży powiązane ze zreorganizowanym zleceniem dostawy są oznaczane. Dzięki temu, dokumenty te są świadome specjalnego statusu brakującego zlecenia dostawy.

Identyfikator (rodzaj i numer) zreorganizowanego zlecenia dostawy jest zapisywana wraz z identyfikatorem GUID w jednostce biznesowej Dane reorganizacji dokumentu.

Zlecenie reorganizacji jest wykonywane za pośrednictwem aplikacji Zlecenia reorganizacji. Więcej informacji na temat tej aplikacji można znaleźć w dokumentacji Zlecenia reorganizacji.

Parametry

Aplikacja reorganizacji Reorganizacja zleceń dostawy posiada następujące parametry:

  • Maksymalny czas działania — maksymalny czas działania aplikacji reorganizacyjnej to przedział czasu, po którym aplikacja reorganizacyjna zostanie najpóźniej zakończona. Domyślną wartością jest dziesięć minut.
  • Tryb eksportu — informację o tym, co jest eksportowane do archiwizacji, można ustawić za pomocą trybu eksportu. Można wybrać następujące tryby eksportu:
    • Brak eksportu
    • Eksport wszystkich atrybutów
    • Filtr eksportu

Ten tryb jest dostępny tylko wtedy, gdy eksport jest możliwy w aplikacji Eksport danych. Tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja reorganizacji zezwala na archiwizację danych.

  • Filtr eksportu — w tym polu użytkownik może określić filtr eksportu dla trybu eksportu Filtr eksportu, który jest używany do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.

Obiekty biznesowe, których to dotyczy

Reorganizacja ma wpływ na następujące obiekty biznesowe. Wymienione Zaktualizowane obiekty biznesowe są tylko zaktualizowane.

Zreorganizowane obiekty biznesowe
  • Oznaczenie: Zlecenie dostawy

com.cisag.app.sales.obj.ShippingOrder

  • Oznaczenie: Pozycja szczegółowa zlecenia dostawy

com.cisag.app.sales.obj.ShippingOrderDetail

  • Oznaczenie: Informacja podatkowe

com.cisag.app.sales.obj.ShippingOrderTaxInfo

  • Oznaczenie: Specyfikacja

com.cisag.app.sales.obj.IdentifierAssignment

  • Oznaczenie: Zmiana dostępności

com.cisag.app.inventory.obj.AvailabilityDetail

  • Oznaczenie: Powiązanie jednostki ładunkowej z pozycją zamówienia

com.cisag.app.shipping.obj.UnitLoadReference

  • Oznaczenie: Informacja o rabacie dokumentu (sprzedaż)

com.cisag.app.sales.obj.SalesDocumentDiscount

  • Oznaczenie: Dane dowodu dostawy ze zlecenia źródłowego

com.cisag.app.sales.obj.ShippingOrderSalesOrderInfo

  • Oznaczenie: Dodatkowe dane dowodu dostawy Włochy

com.cisag.app.sales.it.obj.ShippingOrderAdditions

  • Oznaczenie: Koszty transportu z dokumentu

com.cisag.app.sales.obj.DocumentFreightCost

Aktualizacja Business Objects
  • Oznaczenie: Faktura sprzedaży

com.cisag.app.sales.obj.CustomerInvoice

Czy ten artykuł był pomocny?