Podczas działania systemu Comarch ERP Enterprise powiązane bazy danych są stale wypełniane danymi. Większość tych danych z czasem staje się nieaktualna. Można je usunąć z bazy danych, aby zaoszczędzić miejsce i poprawić szybkość dostępu do danych.
Grupa docelowa
- Administratorzy
- Konsultanci
Definicje
- Aplikacja działająca w tle — aplikacja, która jest wykonywana w ramach zlecenia przetwarzania w kolejce przetwarzania
- Reorganizacja — reorganizacja danych powoduje ich fizyczne usunięcie z bazy danych. Usunięcie wymaga serii pomyślnie zakończonych kontroli. Reorganizacja usuwa również wszelkie obiekty biznesowe, które są zależne od usuwanych danych.
- Aplikacje reorganizacji — aplikacje działające w tle o specjalnym zastosowaniu Reorganizacja. Aplikacje te służą do reorganizacji danych podstawowych i danych transakcji zgodnie z określonymi kryteriami.
- Zlecenie reorganizacji — zlecenie przetwarzania, które wywołuje jedną lub więcej aplikacji reorganizacji. Aplikacje reorganizacji są wywoływane w indywidualnie zdefiniowanej kolejności, która uwzględnia zależności sekwencji.
Opis aplikacji
Aplikacja Zlecenia reorganizacji służy do wprowadzania i konfigurowania zleceń reorganizacji. Zlecenie reorganizacji obejmuje reorganizację obiektów biznesowych na podstawie aplikacji reorganizacji w określonej kolejności. Sekwencja może zostać zdefiniowana przez użytkownika.
Zlecenie reorganizacji jest wprowadzane w aplikacji Zlecenia reorganizacji. Zlecenie przetwarzania jest tworzone w celu wykonania zlecenia reorganizacji przez aplikację działającą w tle, która może być wykonywana w sposób kontrolowany czasowo.
Aplikacja Zlecenia reorganizacji składa się z obszaru nagłówka i obszaru roboczego.
Obszar nagłówka
Obszar nagłówka zawiera pola, które mają zastosowanie do wszystkich wniosków o reorganizację. Szczegółowe opis pól:
- Zlecenie reorganizacji — W tym polu przypisujesz identyfikator dla zlecenia reorganizacji. Ten sam identyfikator jest również używany dla zlecenia przetwarzania.
- Status — status zlecenia przetwarzania, które zostało utworzone dla zlecenia reorganizacji. Status jest wyświetlany jako ikona obok pola Zlecenie reorganizacji. Jeśli dla zlecenia reorganizacji nie utworzono żadnego zlecenia przetwarzania, ikona nie jest widoczna. Klikając na ikonę można przełączyć się do aplikacji Zlecenia przetwarzania.
- Maksymalny czas działania — pole pokazuje sumę wszystkich maksymalnych czasów działania aplikacji reorganizacji, które zostały dodane do zlecenia reorganizacji. Można sumować tylko maksymalne czasy działania tych aplikacji reorganizacji, dla których zdefiniowano limit czasu działania.
- Folder docelowy — służy do archiwizacji zreorganizowanych danych. Archiwizacja odbywa się w podfolderze o nazwie bazy danych OLTP. W ramach tego folderu tworzony jest kolejny folder dla każdej jednostki biznesowej, w którym przechowywane są rzeczywiste pliki archiwum. Wartością domyślną jest podfolder usr/archive w ścieżce serwera plików serwera aplikacji Comarch ERP Enterprise.
- Baza danych OLTP — jeśli w zleceniu reorganizacji znajdują się aplikacje wymagające bazy danych OLTP, w tym polu należy wprowadzić żądaną bazę danych OLTP. Wartością domyślną jest baza danych OLTP, do której zalogowany jest użytkownik.
Obszar roboczy
Obszar roboczy jest podzielony na tabelę typu lista i edytor parametrów danej aplikacji do reorganizacji.
Tabela
Tabela przedstawia listę aplikacji reorganizacji w kolejności ich wykonywania. Lista zawiera dwie kolumny:
- Aplikacja reorganizacji — kolumna zawiera w pełną nazwę aplikacji reorganizacji, która jest wywoływana przez zlecenie reorganizacji
- Oznaczenie — kolumna zawiera nazwę aplikacji reorganizacji
Edytor parametrów
Edytor jest podzielony na zakładki:
- Zakładka Parametry
- Zakładka Informacje
Zakładka Parametry
Edytor zawiera parametry danej aplikacji do reorganizacji. Z reguły aplikacja reorganizacji zawiera co najmniej następujące parametry:
- Maksymalny czas działania — przedział czasu, po którym aplikacja reorganizacji zostanie najpóźniej zakończona. Wartość domyślna to dziesięć minut.
- Tryb eksportu — pozwala określić co ma być eksportowane do archiwizacji. Można wybrać następujące tryby eksportu:
- Brak eksporu
- Eksport wszystkich atrybutów
- Filtr eksportu
Tryb eksportu jest dostępny tylko wtedy, gdy aplikacja do reorganizacji umożliwia archiwizację danych.
- Filtr eksportu — w przypadku trybu eksportu Filtr eksportu można w tym polu określić filtr eksportu, który będzie używany do archiwizacji. Filtr eksportu można utworzyć w aplikacji Eksport danych. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy eksport obiektów biznesowych, które mają zostać zreorganizowane, jest również możliwy za pośrednictwem aplikacji Eksport danych.
Zakładka Informacje
Na zakładce Informacje wyświetlane są informacje o wybranej aplikacji do reorganizacji. Dostępne są następujące pola:
- Aplikacja reorganizacji — nazwa wybranej aplikacji reorganizacji
- Oznaczenie — nazwa wybranej aplikacji reorganizacji
- Pomoc kontekstowa — bezpośrednia pomoc dla wybranej aplikacji do reorganizacji
Konfiguracja
Aplikacja Zlecenia reorganizacji nie wymaga dodatkowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.
Uprawnienia
Uprawnienia mogą zostać przypisane za pomocą ról uprawnień jak również poprzez przyporządkowanie organizacji. Szczegółowe informacje można znaleźć w artykule Uprawnienia.
W przypadku definiowania uprawnień dla aplikacji Zlecenia reorganizacji obowiązują te same uprawnienia, co w przypadku zleceń przetwarzania. Użytkownik, w imieniu którego wykonywane jest zlecenie przetwarzania, musi mieć możliwość otwierania wszystkich wniosków o reorganizację zawartych w zleceniu reorganizacji.
Instrukcje
Poniżej opisano sposoby pracy z aplikacją Zlecenia reorganizacji:
Wprowadzanie nowego zlecenia reorganizacji
Warunki wstępne:
- Aplikacja Zlecenia reorganizacji jest otwarta
Instrukcje:
- Należy nacisnąć przycisk [Dodaj] na standardowym pasku narzędzi.
- Należy wprowadzić nazwę zlecenia reorganizacji.
- Należy dodać wnioski o reorganizację do listy.
- Należy zaplanować zlecenie reorganizacji.
Sprawdzenie kolejności reorganizacji i aktualizacja statusu
Warunki wstępne
- Aplikacja Zlecenia reorganizacji jest otwarta
Instrukcje
- Należy wyszukać zlecenie reorganizacji w polu Zlecenie reorganizacji, korzystając z pomocy wyszukiwania.
- Zlecenie reorganizacji zostanie otwarte.
Aby zaktualizować status, należy kliknąć przycisk [Aktualizuj] na standardowym pasku narzędzi.
Powielanie zlecenia reorganizacji
Warunki wstępne
- Aplikacja Zlecenia reorganizacji i odpowiednie zlecenie reorganizacji są otwarte
Instrukcje
- Należy nacisnąć przycisk [Duplikuj] na standardowym pasku narzędzi.
- Należy wprowadzić identyfikator zlecenia reorganizacji w polu Zlecenie reorganizacji.
- Należy dodać wnioski o reorganizację do listy.
- Należy zaplanować zlecenie reorganizacji.
Wyszukiwanie i dodawanie wniosku o reorganizację
Warunki wstępne
- Aplikacja Zlecenia reorganizacji i edytowalne zlecenie reorganizacji są otwarte
Instrukcje dotyczące przycisku Wyszukaj i dodaj aplikacje reorganizacji
- Należy nacisnąć przycisk [Wyszukaj i dodaj aplikacje reorganizacji] na pasku narzędzi listy.
- Należy rozpocząć wyszukiwanie.
- Należy wybrać wnioski o reorganizację, które mają zostać dodane.
- Należy nacisnąć przycisk [Zastosuj].
- Do listy dodano wiersz dla każdego wniosku o reorganizację.
Instrukcje wyszukiwania za pomocą obszaru nawigacji
- Należy wybrać zakładkę Wyszukiwanie w obszarze nawigacji.
- Należy wybrać wyszukiwanie Zlecenia reorganizacji.
- Należy rozpocząć wyszukiwanie.
- Należy użyć myszy (przeciągnij i upuść), aby przeciągnąć dane zlecenie reorganizacji na listę.
- Aplikacja do reorganizacji została dodana do listy.
Definiowanie parametrów wniosku o reorganizację
Warunki wstępne
- Aplikacja Zlecenia reorganizacji i edytowalne zlecenie reorganizacji są otwarte
Instrukcje
- Należy wyświetlić parametry wniosku o reorganizację w edytorze, wybierając odpowiedni zlecenie reorganizacji z listy i wykonując jedną z następujących czynności:
- Należy kliknąć dwukrotnie podświetlone zlecenie reorganizacji, lub
- Należy nacisnąć przycisk Edytuj pozycję, lub
- Należy nacisnąć klawisz [Enter].
2. Należy edytować parametry w edytorze.
Sortowanie wniosków o reorganizację
Warunki wstępne
- Aplikacja Zlecenia reorganizacji i edytowalne zlecenie reorganizacji są otwarte
Instrukcje
- Należy wybrać z listy zlecenie reorganizacji, którego pozycja ma zostać zmieniona.
- Należy przesunąć zlecenie reorganizacji, naciskając przyciski strzałek na pasku narzędzi listy. Dostępne są następujące zmiany pozycji:
- przesunięcie aplikacji reorganizacji na pierwszą pozycję
- przesunięcie aplikacji reorganizacji w górę
- przesunięcie aplikacji reorganizacji w dół
- przesunięcie aplikacji do reorganizacji na ostatnią pozycję
Wyświetlanie kolejności przetwarzania zlecenia reorganizacji
Warunki wstępne
- Aplikacja Zlecenia reorganizacji i edytowalne zlecenie reorganizacji są otwarte
Instrukcje
- Należy otworzyć aplikację Zlecenia przetwarzania, klikając dwukrotnie ikonę statusu znajdującą się za polem Zlecenie reorganizacji.
Planowanie zlecenia reorganizacji
Warunki wstępne
- Aplikacja Zlecenia reorganizacji i zlecenie reorganizacji, które zostało już przetworzone, są otwarte
Instrukcje
- Należy nacisnąć przycisk [Zaplanuj zlecenie reorganizacji] na standardowym pasku narzędzi.
- Otworzy się okno dialogowe Zaplanuj zlecenie reorganizacji.
2. Należy dostosować ustawienia aplikacji w tle.
3. Należy potwierdzić proces, naciskając przycisk [W tle].
Planowanie kolejności reorganizacji
Należy użyć akcji Zaplanuj zlecenie reorganizacji, aby określić, kiedy lub w jakich odstępach czasu ma być wykonywane zlecenie reorganizacji. Zlecenie reorganizacji jest wykonywane jako zlecenie przetwarzania. Status zlecenia przetwarzania można sprawdzić w dowolnym momencie w aplikacji Zlecenia przetwarzania. Można przełączyć się z aplikacji Zlecenia przetwarzania do aplikacji Rejestr komunikatów. Udzielana jest informacja o następujących punktach w rejestrze komunikatów:
- Wykonana aplikacja reorganizacji
- Baza danych
- Liczba odczytanych danych
- Liczba zarchiwizowanych danych
- Liczba usuniętych danych
- Wynik reorganizacji



