Instrukcje: Inwentaryzacje

Niniejsza dokumentacja opisuje instrukcję obsługi aplikacji Inwentaryzacje. Instrukcja zawierają procedury, np. jak wprowadzić lub edytować inwentaryzację. Użytkownik może również znaleźć informacje o możliwych wymaganiach wstępnych i efektach.

Opis aplikacji Inwentaryzacje, który zawiera również opisy pól i akcji, można znaleźć w dokumentacji Inwentaryzacje.

Generowanie inwentaryzacji

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. Użytkownik wprowadza rodzaj inwentaryzacji w polu Inwentaryzacja.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Nowy], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Tworzona jest nowa inwentaryzacja — pola są wypełniane odpowiednimi wartościami lub ustawieniami z wybranego rodzaju inwentaryzacji
  1. Użytkownik wprowadza inne niezbędne dane, np. Oznaczenie.
  2. Na zakończenie należy wybrać przycisk [Zapisz], znajdujący się na standardowym pasku narzędzi.
  • Nowa inwentaryzacja zostanie zapisana.

Rozpoczynanie inwentaryzacji

Warunek wstępny

Inwentaryzacja posiada status Utworzona.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji, którą chciałby otworzyć.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  1. Należy wybrać akcję [Rozpocznij inwentaryzację],znajdującą się na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Wybierz akcję].
  • Data otwarcia jest wyświetlana wraz z bieżącą datą.
    • Inwentaryzacja otrzymuje status Otwarta

Weryfikacja pozycji arkusza inwentaryzacyjnego

Użytkownik może wybrać akcję [Weryfikacja pozycji arkusza inwentaryzacyjnego], aby sprawdzić wszystkie pozycje ze znacznikami weryfikacji na wszystkich arkuszach inwentaryzacyjnych inwentaryzacji.

Wymagania wstępne

Inwentaryzacja zawiera arkusze inwentaryzacyjne i ich pozycje są oznaczone do weryfikacji

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji z arkuszami inwentaryzacyjnymi, którą chciałby otworzyć.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków
    • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  4. Na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Wybierz akcję] należy wybrać akcję [Weryfikacja pozycji arkusza inwentaryzacyjnego].
  • Otwarte zostanie okno dialogowe
  1. Użytkownik określa, czy pozycje, które mają już status Zakończone powinny być również weryfikowane i odpowiednio aktywuje lub dezaktywuje funkcję Weryfikuj zamknięte pozycje.
  2. Jeśli funkcja Weryfikuj zamknięte pozycje została aktywowana, można również określić, czy mają być generowane pozycje informacyjne. Użytkownik może odpowiednio aktywować lub dezaktywować funkcję Utwórz pozycje informacyjne.
  3. Jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia, wówczas może on zmienić ustawienia działania w tle i wydruku zgodnie z wymaganiami.
  4. Następnie należy wybrać jeden z następujących przycisków:
  • [W tle] — akcja jest wykonywana zgodnie z ustawieniami działania w tle
  • [Natychmiast] — akcja jest wykonywana natychmiast
  • Okno dialogowe zostanie zamknięte, a system wykona następujące czynności:
    • W przypadku wszystkich pozycji artykułu o statusie Zaraportowane, poprzednie zgłoszenia są oznaczane jako nieważne
    • Pozycje, których to dotyczy, są otwierane dla nowego spisu z natury
    • Nowe pozycje są tworzone na nowym arkuszu inwentaryzacyjnym dla pozycji, które zostały już ukończone. Pozycje te mają status Utworzone.
    • Zgłaszana ilość i, jeśli odpowiednio ustawiona, ilość docelowa do zgłoszenia są aktualizowane
    • Na koniec system usuwa wszystkie znaczniki weryfikacji z odpowiednich pozycji arkusza inwentaryzacyjnego, które zostały zresetowane do statusu Otwarte
Uwaga
W przypadku pozycji o statusie Otwarte, zapasy muszą zostać ponownie fizycznie zarejestrowane, a wyniki weryfikacji zaraportowane. Jeśli co najmniej jedna pozycja arkusza inwentaryzacyjnego została ponownie otwarta w wyniku akcja, to akcja może również spowodować przeniesienie danego arkusza inwentaryzacyjnego do nowego statusu.

Zamknięcie inwentaryzacji

Warunek wstępny

Inwentaryzacja posiada status Utworzone.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji, którą chciałby otworzyć.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  1. Użytkownik wybiera akcję [Zamknij inwentaryzację], znajdującą się na standardowym pasku przycisków pod przyciskiem [Wybierz akcję].
  • Data zakończenia jest wyświetlana wraz z bieżącą datą
    • Inwentaryzacja otrzymuje status Zakończone
Uwaga
Jeśli dla tej inwentaryzacji istnieją kompletne, ale jeszcze nie wypełnione arkusze inwentaryzacyjne, są one również wypełniane.

Jeśli istnieją arkusze inwentaryzacyjne, które nie zostały ukończone i nie zostały jeszcze w pełni zaraportowane, akcja nie powiedzie się i zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat o błędzie.

Usuwanie inwentaryzacji

Warunek wstępny

Inwentaryzacja jest otwarta jeśli posiada status Utworzone lub Otwarty, która nie zawiera żadnych lub zawiera tylko otwarte arkusze inwentaryzacyjne

Instrukcje

Uwaga
Zarówno inwentaryzacja, jak i wszystkie powiązane arkusze inwentaryzacyjne z ich pozycjami są usuwane. Wszelkie blokady inwentaryzacji są usuwane.
  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji, którą chciałby otworzyć.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  1. Użytkownik wybiera przycisk [Usuń], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Inwentaryzacja i wszystkie powiązane arkusze inwentaryzacyjne są usuwane. Odpowiednie blokady inwentaryzacji są usuwane.

Akcje związane z arkuszami inwentaryzacyjnymi

Poniższe sekcje opisują akcje i instrukcje, które mają wpływ na arkusze inwentaryzacyjne wybrane w tabeli pozycji:

  • Generowanie arkusza inwentaryzacyjnego dla artykułów lub miejsc składowania
  • Generowanie listy różnic inwentaryzacyjnych
  • Otwieranie arkusza inwentaryzacyjnego
  • Zamykanie arkusza inwentaryzacyjnego
  • Weryfikacja pozycji arkusza inwentaryzacyjnego
  • Usuwanie arkusza inwentaryzacyjnego
  • Wydruk arkusza inwentaryzacyjnego

Generowanie arkusza inwentaryzacyjnego dla artykułów lub miejsc składowania

Warunek wstępny

Inwentaryzacja, która nie została zakończona, jest otwarta

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji, dla której chciałby wygenerować arkusz inwetaryzacyjnych dla artykułów lub miejsc składowania.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  1. Na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Nowy], użytkownik wybiera akcję [Utwórz arkusze inwentaryzacyjne artykułów] lub alternatywnie [Utwórz arkusze inwentaryzacyjne dla miejsc składowania].
  • Otwarte zostanie okno dialogowe.
  1. W oknie dialogowym użytkownik wprowadza żądane kryteria wyszukiwania i sortowania dla artykułów, które mają zostać uwzględnione na arkuszu inwentaryzacyjnym dla artykułów. W przypadku arkuszy inwentaryzacyjnych dla miejsc składowania należy odpowiednio wprowadzić kryteria dla miejsc składowania, które mają zostać uwzględnione.
  2. Należy wybrać przycisk [Ok].
  • Zostanie otwarte okno dialogowe przetwarzania danych
  1. W zakładce Parametry należy określić, czy ostrzeżenia mają być automatycznie potwierdzane podczas przetwarzania danych, aktywując lub dezaktywując odpowiednią funkcję.
    • Jeśli funkcja jest aktywna, akcja jest wykonywana pomyślnie nawet w przypadku wystąpienia ostrzeżeń. Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
  2. W oknie dialogowym przetwarzania danych należy wybrać przycisk przetwarzania w tle lub przycisk natychmiastowego przetwarzania. W przypadku przetwarzania w tle należy wcześniej wybrać kolejkę przetwarzania.
  • Arkusze inwentaryzacyjne są generowane zgodnie z kryteriami wyszukiwania i sortowania
  • Otwarte okna dialogowe są zamykane w zależności od wybranej akcji:
    • Jeśli wybrano akcję [Natychmiast], okna dialogowe zostaną zamknięte po wygenerowaniu arkuszy inwentaryzacyjnych. Ponadto, otwarta inwentaryzacyjna jest aktualizowana, aby wygenerowane arkusze inwetaryzacyjne były wyświetlane w tabeli arkusza inwentaryzacyjnego.
    • Po wybraniu akcji [W tle] okna dialogowe zostaną natychmiast zamknięte. Arkusze inwentaryzacyjne są generowane w tle. Wygenerowane arkusze inwentaryzacyjne pojawiają się w tabeli arkuszy inwentaryzacyjnych dopiero po zaktualizowaniu inwentaryzacji.
  • Jeśli ustawione kryterium wyszukiwania oznacza, że nie są generowane żadne pozycje spisu, wówczas nie są generowane żadne arkusze inwentaryzacyjne i generowany jest odpowiedni komunikat informacyjny

Generowanie listy różnic inwentaryzacyjnych

Warunek wstępny

Niezakończona inwentaryzacja jest otwarta. Listę różnic inwentaryzacyjnych można wygenerować tylko dla magazynów strukturalnych

Uwaga
Akcja ta jest widoczna tylko wtedy, gdy funkcja Zarządzanie miejscami składowania została aktywowana w aplikacji Konfiguracja.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji, dla której chciałby wygenerować listę różnic inwetaryzacyjnych.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
  4. Inwentaryzacja zostanie otwarta
  5. Na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Nowy], użytkownik wybiera akcję [Generuj listy różnic inwentaryzacyjnych].
    • Otwarte zostanie okno dialogowe
  6. W oknie dialogowym użytkownik wprowadza żądane kryteria wyszukiwania i sortowania dla artykułów, które mają zostać uwzględnione na liście różnic inwentaryzacyjnych. Należy wybrać przycisk [Ok]. Otwarte zostanie okno dialogowe przetwarzania danych
  1. W zakładce Parametry należy określić, czy ostrzeżenia mają być automatycznie potwierdzane podczas przetwarzania danych, aktywując lub dezaktywując odpowiednią funkcję.
    • Jeśli funkcja jest aktywna, akcja jest wykonywana pomyślnie nawet w przypadku wystąpienia ostrzeżeń. Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
  2. W oknie dialogowym przetwarzania danych należy wybrać przycisk przetwarzania w tle lub przycisk natychmiastowego przetwarzania. W przypadku przetwarzania w tle należy wcześniej wybrać kolejkę przetwarzania.
  • Arkusze inwentaryzacyjne są generowane zgodnie z kryteriami wyszukiwania i sortowania.
  • Otwarte okna dialogowe są zamykane w zależności od wybranej akcji:
    • Jeśli wybrano akcję [Natychmiast], okna dialogowe zostaną zamknięte po wygenerowaniu arkuszy inwentaryzacyjnych. Ponadto, otwarta inwentaryzacyjna jest aktualizowana, aby wygenerowane arkusze inwetaryzacyjne były wyświetlane w tabeli arkusza inwentaryzacyjnego.
    • Po wybraniu akcji [W tle] okna dialogowe zostaną natychmiast zamknięte. Arkusze inwentaryzacyjne są generowane w tle. Wygenerowane arkusze inwentaryzacyjne pojawiają się w tabeli arkuszy inwentaryzacyjnych dopiero po zaktualizowaniu inwentaryzacji.
  • Jeśli ustawione kryterium wyszukiwania oznacza, że nie są generowane żadne pozycje spisu, wówczas nie są generowane żadne arkusze inwentaryzacyjne i generowany jest odpowiedni komunikat informacyjny

Otwieranie arkusza inwentaryzacyjnego

Aby otworzyć wybrane arkusze inwentaryzacyjne, należy wybrać akcję [Wyślij akcję otwierania arkuszy inwentaryzacyjnych do serwera logistyki magazynowej] pod przyciskiem [Wybierz akcję], znajdującą się na pasku narzędzi przycisków. Akcja zostanie automatycznie przetworzona przez odpowiedni serwer logistyki magazynowej.

Wymagania wstępne

  • Serwery logistyki magazynowej wszystkich lokalizacji magazynowych, których dotyczą wybrane listy wyboru zapasów, są aktywne
  • Wybrane arkusze inwentaryzacyjne mają status Utworzone lub Otwarcie nie powiodło się
  • Wybrane arkusze inwentaryzacyjne zawierają pozycje, dla których można wprowadzać raportowanie. Jeśli arkusz inwentaryzacyjny nie zawiera żadnych pozycji lub zawiera tylko pozycje informacyjne, nie można go otworzyć.
Uwaga
Status Otwarcie nie powiodło się może wystąpić, jeśli np. określenie ilości docelowych nie powiedzie się z powodu przekroczenia limitu czasu zapytania. W przypadku arkusza inwentaryzacyjnego ze statusem Otwarcie nie powiodło się można ponownie wykonać akcję [Wyślij akcję otwierania arkuszy inwentaryzacyjnych do serwera logistyki magazynowej]. Ponadto, w przypadku magazynów strukturalnych, wszystkie otwarte procesy logistyki magazynowej z rezerwacjami miejsc składowania powinny zostać zakończone przed otwarciem arkusza inwentaryzacyjnego. Są to otwarte zlecenia magazynowe, niedokończone dyspozycje magazynowe i otwarte przyporządkowania miejsc składowania.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji, którą chciałby otworzyć.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  4. Użytkownik może użyć pól wyboru w tabeli, aby wybrać arkusze inwentaryzacyjne, które chciałby otworzyć.
  5. Następnie należy wybrać akcję [Wyślij akcję otwierania arkuszy inwentaryzacyjnych do serwera logistyki magazynowej], znajdującą się na pasku przycisków tabeli pod przyciskiem [Wybierz akcję].
    • System określa docelowe ilości poszczególnych pozycji listy zliczania w wybranych listach zliczania zapasów. Ponadto tworzone są bloki zapasów dla odpowiednich ilości pozycji lub pojemników magazynowych. Na koniec dana lista inwentaryzacyjna otrzymuje status „Utworzona”.
Uwaga
Ta akcja może otwierać tylko te arkusze inwentaryzacyjne, które nie są aktualnie przetwarzane — jeśli dodano pozycję do arkusza inwentaryzacyjnego zawierającej tylko pozycje informacyjne, dla których można wprowadzić weryfikacje, należy najpierw zapisać arkusz inwentaryzacyjny. Czynności otwierania są wówczas dostępne w aplikacji Arkusze inwentaryzacyjne. Alternatywnie, należy ponownie wykonać akcję [Wyślij akcję otwierania arkuszy inwentaryzacyjnych do serwera logistyki magazynowej] w aplikacji Inwentaryzacja dla danego arkusza inwentaryzacyjnego.
Uwaga
W pewnych okolicznościach pozycja jednostki ładunkowej może być już nieważna. Jeśli jednostka ładunkowa została zmieniona w okresie między utworzeniem a otwarciem arkusza inwentaryzacyjnego, np. dlatego, że towary zostały usunięte, a status jednostki ładunkowej to Zawartość nieznana, wówczas takiej pozycji arkusza inwentaryzacyjnego nie można otworzyć. W kolejnych procesach taka pozycja jest technicznie traktowana jako pozycja informacyjna, dla której nie można dokonać raportowania.

Zamykanie arkusza inwentaryzacyjnego

Warunek wstępny

Inwentaryzacja jest otwarta, jeśli zawiera co najmniej jeden arkusz inwentaryzacyjny ze statusem Całkowicie zaraportowane.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji, którą chciałby zamknąć.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Inwentaryzacja zostanie otwarta.
  4. W tabeli Arkusze inwentaryzacyjne należy aktywować odpowiednie pole wyboru dla każdego arkusza inwentaryzacyjnego, który posiada status Całkowicie zaraportowane.
  5. Na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wybierz akcję] należy wybrać akcję [Zamknij arkusze inwentaryzacyjne]
    • Arkusze inwentaryzacyjne, których to dotyczy, otrzymują status Zakończone.

Weryfikacja pozycji arkusza inwentaryzacyjnego

Użytkownik może użyć akcji [Weryfikuj pozycje arkuszy inwentaryzacyjnych], aby sprawdzić wszystkie pozycje ze znacznikami weryfikacji na wybranych arkuszach inwentaryzacyjnych inwentaryzacji.

Wymagania wstępne

Wybrana lista wyboru zapasów zawiera element, który jest oznaczony do sprawdzenia.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja, użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji z arkuszami inwentaryzacji, której pozycje chciałby zweryfikować.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  4. Należy użyć pól wyboru w tabeli, aby wybrać arkusze inwentaryzacyjne, których pozycje mają zostać zaznaczone.
  5. Na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wybierz akcję] należy wybrać akcję [Weryfikuj pozycje arkuszy inwentaryzacyjnych].
  • Zostanie otwarte okno dialogowe
  1. Użytkownik określa, czy pozycje, które mają już status Zakończone powinny być również sprawdzane i odpowiednio aktywuje lub dezaktywuje funkcję Weryfikuj zakończone pozycje.
  2. Jeśli aktywowano funkcję Weryfikuj zakończone pozycje, użytkownik może również określić, czy mają być generowane pozycje informacyjne. Odpowiednio należy aktywować lub dezaktywować funkcję Utwórz pozycje informacyjne.
  3. Jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia, wówczas może on zmienić ustawienia działania w tle i wydruku zgodnie z wymaganiami.
  4. Należy wybrać jeden z następujących przycisków:
  • [W tle] — akcja jest wykonywana zgodnie z ustawieniami działania w tle
  • [Natychmiast] — akcja jest wykonywana natychmiast.
  • Okno dialogowe zostanie zamknięte, a system wykona następujące czynności:
    • W przypadku wszystkich pozycji artykułu o statusie Zaraportowane poprzednie zgłoszenia są oznaczane jako nieważne
    • Pozycje, których to dotyczy, są otwierane dla nowego spisu z natury
    • Nowe pozycje są tworzone na nowym arkuszu inwentaryzacyjnym dla pozycji, które zostały już ukończone. Pozycje te mają status Utworzone.
    • Zaraportowana ilość i, jeśli odpowiednio ustawiona, domyślna ilość do zaraportowania są aktualizowane
    • Na koniec system usuwa wszystkie znaczniki weryfikacji z odpowiednich pozycji arkusza inwentaryzacyjnego, które zostały zresetowane do statusu Utworzona
Uwaga
W przypadku pozycji o statusie Otwarte, zapasy muszą zostać ponownie fizycznie wprowadzone, a wyniki weryfikacji przekazane. Jeśli co najmniej jedna pozycja arkusza inwentaryzacyjnego została ponownie otwarta w wyniku akcji, akcja może również spowodować przeniesienie danej listy inwentaryzacyjnej do nowego statusu.

Usuwanie arkusza inwentaryzacyjnego

Wymagania wstępne

  • Serwery logistyki magazynowej magazynów, których dotyczą pozycje arkuszy inwentaryzacyjnych, są aktywne
  • Arkusz inwentaryzacyjny nie został zamknięty

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest uruchomienie aplikacji Inwentaryzacje.
  2. W polu Inwentaryzacja użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji z arkuszami inwentaryzacji, które chciałby usunąć.
  3. Następnie należy przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  4. Użytkownik powinien skorzystać z pól wyboru w tabeli, aby wybrać arkusze inwentaryzacyjne, które chciałby usunąć.
  5. Należy wybrać akcję [Usuń arkusze inwentaryzacyjne], znajdującą się na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wybierz akcję].
  • Arkusze inwentaryzacyjne, których to dotyczy, a także wszystkie pozycje list inwentaryzacyjnych i wszelkie istniejące zgłoszenia są usuwane. Blokady zapasów, które mają wpływ na te arkusze inwentaryzacyjne są usuwane.

Wydruk arkusza inwentaryzacyjnego

Wymagania wstępne

Arkusz inwentaryzacyjny zawiera pozycje, dla których można dokonać zgłoszenia. Arkusze inwentaryzacyjne bez pozycji lub zawierające tylko pozycje informacyjne nie mogą zostać wydrukowane.

Tylko puste strony bez ustawień użytkowania mogą być drukowane dla list różnic inwentaryzacyjnych.

Instrukcje

  1. Pierwszym krokiem jest otworzenie aplikacji Inwentaryzacje. 
  2. W polu Inwentaryzacja użytkownik wprowadza identyfikator inwentaryzacji z arkuszami inwentaryzacyjnymi, które chciałby wydrukować.
  3. Następnie należy wybrać przycisk [Aktualizuj], znajdujący się na standardowym pasku przycisków.
    • Inwentaryzacja zostanie otwarta
  4. Użytkownik powinien skorzystać pól wyboru w tabeli, aby wybrać arkusze inwentaryzacyjne, które chciałby wydrukować.
  5. Należy wybrać akcję [Wydrukuj arkusz inwentaryzacyjny], znajdujący się na pasku narzędzi tabeli pod przyciskiem [Wybierz akcję].
  • Otwarte zostanie okno dialogowe
  1. W zależności od statusu danej pozycji arkusza inwentaryzacyjnego, użytkownik może zdefiniować ustawienia dla wydruku, a tym samym kontrolować zakres arkuszy inwentaryzacyjnych, które mają być wydrukowane. Do wyboru są następujące zastosowania:
  • Spis z natury — jeśli pozycje mają status Otwarty bez znacznika weryfikacji, wówczas użytkownik może wybrać zastosowanie Spis z natury. Arkusz inwentaryzacji, który zostanie wyświetlony, zawiera pozycje, które można zaraportować.
  • Weryfikacja — jeśli pozycje mają status Otwarty z powodu akcji weryfikacji, wówczas użytkownik może wybrać zastosowanie Weryfikacja. Arkusz inwentaryzacyjny, który zostanie wyświetlony, zawiera pozycje, które mają zostać zweryfikowane.
  • Brak — w przypadku użycia opcji Brak, pozycje mogą być wyprowadzane niezależnie od ich statusu. Pozycje informacyjne są wykluczone.
  • Puste strony — użytkownik wybiera opcję Puste strony, jeśli chciałby wydrukować puste strony dla arkuszy inwentaryzacyjnych.
  1. W polu Puste strony należy wybrać liczbę pustych stron, jeśli mają zostać wydrukowane.
  2. Użytkownik określa, czy arkusz ma zawierać również zaraportowane pozycje i odpowiednio aktywuje lub dezaktywuje tę funkcję.
  3. Użytkownik określa, czy ostrzeżenia mają być automatycznie potwierdzane podczas przetwarzania danych i odpowiednio aktywuje lub dezaktywuje tę funkcję.
    • Jeśli funkcja jest aktywna, akcja jest wykonywana pomyślnie nawet w przypadku wystąpienia ostrzeżeń. Jeśli funkcja jest nieaktywna, akcja jest anulowana w przypadku wystąpienia ostrzeżeń.
  4. Jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia, wówczas może on zmienić ustawienia działania w tle i wydruku zgodnie z wymaganiami
  5. Należy wybrać jeden z następujących przycisków:
  • [Drukuj]
  • [Anuluj]
    • System wyświetla arkusze inwentaryzacyjne zgodnie z wybranymi parametrami oraz ustawieniami działanie w tle i wydruku.

Czy ten artykuł był pomocny?