Stanowiska

Niniejsza dokumentacja opisuje sposób mapowania stanowisk w systemie oraz strukturę aplikacji o tej samej nazwie. Użytkownik zostanie poinformowany, jakie relacje może mieć stanowisko z innymi aplikacjami i jednostkami biznesowymi oraz w jaki sposób jest ono zintegrowane z procesami biznesowymi.

Definicje terminów

Działanie

Działanie opisuje aktywność, która może być przetwarzana przez jednego lub więcej użytkowników. Działanie jest przetwarzane przez użytkowników na podstawie jednego lub więcej zadań, w których odpowiednie działanie jest opisane dla każdego użytkownika. Działanie tworzy zatem klamrę wokół wynikowych zadań i zawiera niezbędne informacje o zadaniach. Działania są tworzone w ramach Workflow Management lub Zarządzania relacjami i są częścią workflow.

Organizacja

Organizacja to typ partnera, w którym rejestrowane są na przykład firmy, oddziały, działy itp. Ponadto organizacja może być częścią struktury organizacyjnej w obszarach Zakup, Logistyka magazynowa, Rachunkowość lub Sprzedaż. W ramach takiej struktury organizacyjnej organizacja jest również określana jako organizacja zakupu, logistyki lub sprzedaży lub firma w księgowości, w zależności od obszaru odpowiedzialności.

Partner

Partner to osoba fizyczna lub organizacja. Partner może mieć relację (relację partnerską) zarówno z własną firmą (klient przypisany do aktualnie używanej bazy danych OLTP), jak i z innymi partnerami. Oznacza to, że partner może występować w różnych funkcjach partnera i być zaangażowany w różne procesy biznesowe (zastosowania partnera).

Stanowisko

Stanowisko pracy to zarówno przypisanie czynności zawodowej (funkcji) do jednego lub większej liczby pracowników, jak i klasyfikacja w strukturze firmy (planie organizacyjnym). W planie organizacyjnym zadania opisują poszczególne zadania funkcjonalne i relacje między nimi. Zadania mogą być używane w ramach Workflow Management do definiowania ról workflow i mogą być używane do kontrolowania określania przełożonych i zastępców dla działań.

Wyświetlanie i edycja za pośrednictwem list

Stanowiska mogą być również wyświetlane w aplikacjach typu lista. Można wyświetlić wszystkie lub wybrane stanowiska wraz z przypisanymi do nich partnerami.

Aplikacji Lista: Przyporządkowania stanowisk/Partnerzy można użyć, aby uzyskać przegląd stanowisk przypisanych do partnerów. Można także przypisać nowe stanowiska do partnerów. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Lista: Przyporządkowania stanowisk/Partnerzy.

Aplikacji Lista: Przyporządkowania stanowisk/Uprawnienia można użyć, aby uzyskać przegląd przypisań stanowisk i uprawnień partnerów. Można również usunąć wybrane przyporządkowania stanowisk. Więcej informacji można znaleźć w dokumentacji Lista: Przyporządkowania stanowisk/Uprawnienia.

Opis aplikacji

Aplikacja Stanowiska służy do wprowadzania lub edytowania stanowisk. Stanowisko to zarówno przypisanie czynności zawodowej (funkcji) do jednego lub większej liczby pracowników, jak i klasyfikacja w strukturze firmy (planie organizacyjnym). W planie organizacyjnym stanowiska opisują poszczególne zadania funkcjonalne i relacje między nimi. Stanowiska mogą być używane do definiowania ról workflow i mogą być używane do kontrolowania określania przełożonych i zastępców dla działań.

Aplikacja Stanowiska składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Nagłówek zawiera pola, które jednoznacznie identyfikują stanowisko, a także podstawowe dane, które są ogólnie ważne dla stanowiska.

Pola w szczegółach:

  • Stanowisko – unikalna identyfikacja stanowiska jest wyświetlana i edytowana w tym polu. Składa się on z dwóch wpisów: organizacji w pierwszym polu wprowadzania i identyfikatora w drugim polu wprowadzania. Wraz z identyfikacją, przypisana organizacja jednoznacznie identyfikuje stanowisko.
    • Organizacja – w tym polu należy wprowadzić numer partnera typu Organizacja lub wybrać go za pomocą pomocy wprowadzania, dla którego ma zostać utworzone nowe stanowisko lub do którego zostało przypisane istniejące stanowisko
    • Identyfikator – w prawym polu należy wprowadzić unikatowy identyfikator dla nowego stanowiska lub wprowadzić identyfikator jako cechę, aby wyświetlić istniejące stanowisko. Stanowisko zostanie przypisane do partnera wprowadzonego w pierwszym polu wprowadzania.
  • Oznaczenie – ten element sterujący zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Opis jest dodatkową nazwą stanowiska. Znaczące oznaczenia ułatwiają użytkownikowi ich wyszukiwanie. Nazwa jest dowolna i może być niejednoznaczna, tzn. kilka stanowisk może mieć tę samą nazwę. Zaleca się przypisywanie różnych nazw w każdym przypadku.
  • Typ – w tym polu należy wybrać spośród dostępnych typów stanowisk. Typ stanowiska określa, czy stanowisko może być obsadzone tylko przez jednego lub kilku pracowników przypisanej organizacji. Wartością domyślną jest Pojedyncze miejsce. Dostępne są następujące opcje:
    • Pojedyncze miejsce – stanowisko to może zostać przydzielone maksymalnie jednej osobie
    • Miejsce zbiorcze – stanowisko można przypisać do dowolnej liczby osób

Obszar roboczy

Obszar roboczy składa się z następujących zakładek:

  • Relacje stanowisk – na tej zakładce można wprowadzić relacje z innymi stanowiskami dla wyświetlanego stanowiska
  • Relacje z partnerami – na tej zakładce można wprowadzić relacje z partnerami typu Organizacja lub Osoba dla wyświetlanego stanowiska
Zakładka Relacje stanowisk

Ten element sterujący zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Zakładka Relacje stanowisk zawiera tabelę umożliwiającą wprowadzenie relacji innych stanowisk z wyświetlanym stanowiskiem. Dla każdego wiersza inne stanowisko jest powiązane ze stanowiskiem wyświetlanym w nagłówku aplikacji.

Przykład
Stanowisko Pracownik działu sprzedaży jest powiązane ze stanowiskiem Kierownik działu sprzedaży jako przełożony.

Kolumny w szczegółach:

  • Stanowisko – ta kontrolka zawiera metadane i nie może zostać usunięta. W tej kolumnie należy wprowadzić istniejące stanowisko, dla którego chce się zdefiniować relację z bieżącym stanowiskiem. Po zapisaniu nowej relacji nie można już zmienić stanowiska.
  • Typ relacji – ten element sterujący zawiera metadane i nie może zostać usunięty. Typ relacji określa, czy powiązane stanowisko reprezentuje kierownika, czy zastępcę wyświetlanego stanowiska. Nie można już zmienić typu relacji po zapisaniu nowej relacji stanowiska.
  • Obowiązujący od – ten element sterujący zawiera metadane i nie może zostać usunięty. W tej kolumnie należy określić początek okresu obowiązywania relacji stanowiska. Wartością domyślną jest bieżąca data. Nie można już zmienić początku okresu obowiązywania po zapisaniu nowej relacji stanowiska.
  • Obowiązuje do – ten element sterujący zawiera metadane i nie może zostać usunięty. W tej kolumnie należy określić koniec okresu obowiązywania relacji stanowiska. Wartość domyślna 12.9999 odpowiada nieograniczonemu okresowi ważności. Nie można już zmienić końca okresu obowiązywania po zapisaniu nowej relacji stanowiska.
Zakładka Relacje z partnerami

Ten element kontrolny zawiera metadane i nie wolno go usuwać. Zakładka Relacje z partnerami zawiera tabelę umożliwiającą wprowadzenie relacji partnerów typu Osoba lub Organizacja z wyświetlanym stanowiskiem. Jeden partner na wiersz jest powiązany ze stanowiskiem wyświetlanym w nagłówku aplikacji. Relacja partnerska jest tworzona przez wpis w tabeli.

Przykład
Stanowisko Pracownik działu sprzedaży jest powiązane z działem Sprzedaż przypisanej organizacji.

Kolumny w szczegółach:

  • Partner – w tej kolumnie należy wprowadzić partnera, dla którego ma zostać zdefiniowana relacja z bieżącym stanowiskiem. Typ partnera wybrany w polu Typ partnera określa, których partnerów można przypisać do stanowiska. Możliwe typy partnerów to Organizacja i Osoba. Jeśli wprowadzona organizacja jest używana jako inicjator działania, wówczas wszyscy aktywowani użytkownicy otrzymują stanowisko przypisane do pracownika, który jest powiązany z zadaniem jako osoba. Aby użyć partnera typu Organizacja, należy powiązać stanowisko zarówno z organizacją, jak i co najmniej jedną osobą. Jeśli stanowisko jest używane jako przetwarzający działanie, wszyscy aktywowani użytkownicy, którzy są przypisani do stanowiska jako osoby, otrzymują stanowisko. W tym przypadku przypisanie do organizacji nie jest wymagane.
  • Typ partnera – w tym polu należy określić typ partnera, który ma zostać przypisany. Dostępne są następujące typy partnerów:
    • Organizacja – można przypisać tylko partnerów, którzy mają relację partnerską typu Organizacja nadrzędna z organizacją stanowiska jako partnerem docelowym. Ten typ należy wybrać, jeśli użytkownik chce powiązać stanowisko z planem organizacyjnym zdefiniowanym w aplikacji Partnerzy. Aby móc używać połączonej organizacji jako obsługującego dla działań, należy zdefiniować co najmniej jedną inną relację partnerską typu Osoba z pracownikiem.
    • Osoba – można przypisać tylko partnerów, którzy mają relację partnerską typu Pracodawca z organizacją zadania jako partnerem docelowym. Należy wybrać typ partnera Osoba, jeśli użytkownik chce wypełnić stanowisko pracownikami.
  • Obowiązujący od – ten element sterujący zawiera metadane i nie może zostać usunięty. W tej kolumnie należy określić początek okresu obowiązywania relacji partnerskiej. Wartością domyślną jest bieżąca data. Nie można już zmienić początku okresu obowiązywania po zapisaniu nowej relacji partnerskiej.
  • Obowiązuje do – ten element sterujący zawiera metadane i nie może zostać usunięty. W tej kolumnie należy określić koniec okresu obowiązywania relacji partnerskiej. Wartość domyślna 12.9999 odpowiada nieograniczonemu okresowi obowiązywania. Nie można już zmienić końca okresu obowiązywania po zapisaniu nowej relacji partnerskiej.

Konfiguracja

Aplikacja Stanowiska nie wymaga definiowania nowych ustawień w aplikacji Konfiguracja.

Jednostki biznesowe

Następująca jednostka biznesowa jest istotna dla aplikacji Stanowiska, wykorzystywanej przykładowo do:

  • Przypisywania uprawnień
  • Konfigurowania definicji działań
  • Importowania i eksportowania danych

Stanowisko:

com.cisag.app.general.obj.JobDescription

Przyporządkowanie stanowisk:

com.cisag.app.general.obj.JobAssignment

Partner:

com.cisag.app.general.obj.Partner

Jednostka biznesowa Stanowisko należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.cisag.app.general.MasterData

Uprawnienia

Uprawnienia można przypisywać zarówno za pomocą ról uprawnień, jak i poprzez przypisanie organizacji. Koncepcję uprawnień można znaleźć w dokumentacji technicznej Uprawnienia.

Umiejętności specjalne

Aplikacja Stanowiska nie posiada umiejętności specjalnych.

Przypisania organizacji

Aplikacja Stanowiska nie wymaga przypisań organizacyjnych.

Funkcje specjalne

Aplikacja Stanowiska nie posiada funkcji specjalnych

Uprawnienia dla partnerów biznesowych

Aplikacja Stanowiska nie jest udostępniana partnerom biznesowym.

Czy ten artykuł był pomocny?