Lista: Przyporządkowania stanowisk/Uprawnienia

Aplikacja Lista: Przyporządkowania stanowisk/Uprawnienia służy przede wszystkim do wyszukiwania stanowisk przypisanych do partnera i wynikających z nich uprawnień dla rodzajów zleceń deweloperskich, np. zgłoszeń supportowych. Stanowiska są klasyfikowane w strukturze firmy poprzez przypisanie ich do jednostek organizacyjnych. W aplikacji Rodzaje zleceń deweloperskich definiuje się uprawnienia dla stanowisk w firmach, np. które stanowiska mogą otwierać lub zmieniać zgłoszenia supportowe rodzaju zlecenia deweloperskiego.

Zasadniczy ogólny opis aplikacji typu lista, który obejmuje zwykłą obsługę zapytania i obszaru roboczego, można znaleźć w dokumentacji Listy.

Informacje na temat konfiguracji, jednostek biznesowych i uprawnień można znaleźć w dokumentacji Zadania.

Tematy, które odnoszą się konkretnie do aplikacji Lista: Przyporządkowania stanowisk/Uprawnienia zostały omówione poniżej.

Definicje terminów

Organizacja

Organizacja to typ partnera, w którym rejestrowane są na przykład firmy, oddziały, działy itp. Ponadto organizacja może być częścią struktury organizacyjnej w obszarach Zakup, Logistyka magazynowa, Rachunkowość lub Sprzedaż. Jako część takiej struktury organizacyjnej, organizacja jest również określana jako organizacja zakupu, logistyki lub sprzedaży lub firma w księgowości, w zależności od obszaru odpowiedzialności.

Partner

Partner to osoba fizyczna lub organizacja. Partner może mieć relację (relację partnerską) zarówno z własną firmą (klient przypisany do aktualnie używanej bazy danych OLTP), jak i z innymi partnerami. Oznacza to, że partner może występować w różnych funkcjach partnera i być zaangażowany w różne procesy biznesowe (zastosowania partnera).

Stanowisko

Stanowisko pracy to zarówno przypisanie czynności zawodowej (funkcji) do jednego lub większej liczby pracowników, jak i klasyfikacja w strukturze firmy (strukturze organizacyjnej). W strukturze organizacyjnej stanowiska opisują poszczególne zadania funkcjonalne i relacje między nimi. Stanowiska mogą być używane w ramach Workflow Management do definiowania ról workflow i mogą być używane do kontrolowania określania przełożonych i zastępców dla działań.

Opis aplikacji

Za pomocą aplikacji Lista: Przyporządkowania stanowisk/Uprawnienia można uzyskać przegląd przyporządkowań stanowisk i uprawnień partnerów. Można również usunąć wybrane zadania.

Aplikacja składa się z nagłówka i obszaru roboczego.

Nagłówek

Pola zapytań są przechowywane w nagłówku aplikacji. Z reguły najważniejsze pola zapytań są już dostępne. Liczbę pól zapytań i ich rozmieszczenie można dostosować.

Nagłówek aplikacji jest zapisywany dla każdego widoku. Można określić, które pola zapytań będą wyświetlane. W tym celu należy wybrać żądane pola zapytania z listy pól. Opis pól zapytań można zazwyczaj znaleźć w bezpośredniej pomocy.

Poniżej wymieniono specjalne pola zapytań. Jeśli zostaną dodane dodatkowe pola, ich opis można znaleźć w dokumencie pomocy odpowiedniej aplikacji.

  • Podmiot – w tym polu należy wprowadzić identyfikator partnera typu Organizacja jako charakterystykę zapytania. Wraz ze stanowiskiem wprowadzonym w polu Stanowisko tworzy on unikalne stanowisko.
  • Nazwa organizacji – w tym polu należy wprowadzić nazwę partnera typu Organizacja jako charakterystykę zapytania
  • Stanowisko – w tym polu należy wprowadzić identyfikator stanowiska jako charakterystykę zapytania. Wraz z organizacją wprowadzoną w polu Podmiot, tworzy on unikalne stanowisko.
  • Opis stanowiska – w tym polu należy wprowadzić opis stanowiska jako charakterystykę zapytania
  • Typ stanowiska – w tym polu należy wybrać typ stanowiska jako charakterystykę zapytania. Możliwe wartości to:
    • (wszystkie)
    • Miejsce zbiorcze
    • Pojedyncze miejsce
    • (pozostałe)
Wyszukiwanie szczegółowe Rodzaje zleceń rozwoju

Oprócz wyszukiwania głównego z charakterystyką zapytania w obszarze zapytania, można również użyć wyszukiwania szczegółowego Rodzaje zleceń rozwoju. Wyszukiwanie szczegółowe mogą być łączone z wyszukiwaniem głównym w taki sposób, że zarówno charakterystyka zapytania z nagłówka, jak i charakterystyka wyszukiwania szczegółowego są analizowane jako połączenie AND. W wierszu sekcji wyszukiwania szczegółowego dostępne jest pole wyboru umożliwiające łączenie. Przycisk [Rodzaje zleceń rozwoju] jest dostępny w celu wyświetlenia odpowiednich wyników w obszarze roboczym. Po aktywowaniu tego przycisku w obszarze roboczym pojawi się kolejny wiersz nagłówka z odpowiednimi szczegółowymi informacjami.

Szczegółowe informacje na temat konfigurowalnych list i sposobu korzystania z nich można znaleźć w dokumentacji Listy.

Obszar roboczy

W obszarze roboczym dostępna jest tabela, w której wyświetlane są żądane przyporządkowania stanowisk. Użytkownik może samodzielnie określić, które informacje będą wyświetlane dla przyporządkowań. Można utworzyć kilka widoków, aby wyświetlić przyporządkowania stanowisk na różne sposoby z różnymi informacjami.

Ogólny opis obszaru roboczego można znaleźć w dokumentacji Listy. Funkcje specjalne opisano poniżej:

  • Partner – w tym polu wyświetlany jest identyfikator partnera, przyporządkowanego do stanowiska
  • Nazwa partnera – w tym polu wyświetlana jest nazwa partnera, przyporządkowanego do stanowiska
  • Podmiot – w tym polu wyświetlany jest identyfikator partnera typu Organizacja, do którego należy stanowisko
  • Nazwa organizacji – w tym polu wyświetlana jest nazwa partnera typu Organizacja, do którego należy stanowisko
  • Stanowisko – w tym polu wyświetlany jest identyfikator stanowiska w organizacji
  • Opis stanowiska – w tym polu wyświetlany jest opis stanowiska w organizacji

Jeśli aktywowano również przycisk wyszukiwania szczegółowego [Rodzaje zleceń rozwoju], tabela zawiera dodatkowy wiersz nagłówka i szczegółowe informacje. Więcej informacji na temat rodzajów zleceń deweloperskich można znaleźć w dokumentacji Rodzaje zleceń deweloperskich.

Kolumny wyszukiwania szczegółowego:

  • Rodzaj zlecenia – wyświetlany jest identyfikator rodzaju zlecenia deweloperskiego
  • Opis rodzaju zlecenia – wyświetlany jest opis rodzaju zlecenia deweloperskiego
  • Typ rodzaju zlecenia – wyświetlany jest typ rodzaju zlecenia deweloperskiego. Możliwe wartości to:
    • Zlecenie deweloperskie
    • Zgłoszenia supportowe
    • Wydanie supportowe (informacja)
    • Wydanie supportowe (aktualizacja oprogramowania)
  • Otwórz – w tej kolumnie wyświetlane jest uprawnienie do otwierania zleceń deweloperskich. Możliwe wartości to:
    • Niedozwolone – partner nie może otwierać zleceń deweloperskich
    • Odziedziczone – partner może otworzyć zlecenia deweloperskie
  • Rejestruj – w tej kolumnie wyświetlane jest uprawnienie do wprowadzania nowych zleceń deweloperskich. Możliwe wartości to:
    • Niedozwolone – partner nie może rejestrować nowych zleceń deweloperskich
    • Odziedziczone – partner może tworzyć nowe zlecenia deweloperskie
  • Zmień – w tej kolumnie wyświetlane jest uprawnienie do edytowania istniejących zleceń deweloperskich. Możliwe wartości to:
    • Niedozwolone – partner nie może edytować istniejących zleceń deweloperskich
    • Odziedziczone – partner może edytować istniejące zlecenia deweloperskie
  • Zmaż – w tej kolumnie wyświetlane jest uprawnienie do usuwania istniejących zleceń deweloperskich. Możliwe wartości to:
    • Niedozwolone – partner nie może usuwać istniejących zleceń deweloperskich
    • Odziedziczone – partner może usuwać istniejące zlecenia deweloperskie

Akcja [Usuń przyporządkowania stanowisk]

Za pomocą tej akcji można usunąć przypisanie partnera typu Osoba do stanowiska. Samo stanowisko i jego przypisanie do organizacji zostają zachowane. Stanowiska można usunąć w aplikacji Stanowiska.

Jednostki biznesowe

Następujące jednostki biznesowe są istotne dla aplikacji Lista: Przyporządkowania stanowisk/Partnerzy, wykorzystywanej przykładowo do:

  • Przypisywania uprawnień
  • Konfigurowania definicji działań
  • Importowania i eksportowania danych

Stanowisko:

com.cisag.app.general.obj.JobDescription

Przyporządkowanie stanowiska:

com.cisag.app.general.obj.JobAssignment

Rodzaj zlecenia deweloperskiego:

com.cisag.app.internal.obj.SupportRequestType

Uprawnienia do rodzaju zlecenia deweloperskiego:

com.cisag.app.internal.obj.SupportRequestTypePermissions

Jednostka biznesowa Stanowisko należy do następującej grupy jednostek biznesowych:

com.cisag.app.general.MasterData

Czy ten artykuł był pomocny?