Rozszerzenie: Oferty sprzedaży /Comarch Financials Enterprise

Oferty sprzedaży są wprowadzane i przetwarzane w zarządzaniu zapasami Comarch ERP Enterprise (CEE). W przypadku korzystania z Comarch Financials Enterprise, w aplikacji Oferty Sprzedaży dostępne jest dodatkowe pole dla odniesień mandatu, w zależności od formy płatności. Niniejszy dokument opisuje tylko rozszerzenia dla Comarch Financials Enterprise w zakładce Odbiorca faktury.

Definicje terminów

SEPA(Single Euro Payments Area) – oznacza ogólnoeuropejski, ujednolicony obszar płatności dla transakcji w euro. W ramach tego obszaru płatności klienci nie powinni dostrzegać żadnych różnic między płatnościami krajowymi i transgranicznymi.

Mandat – upoważnienie jest zgodą lub poleceniem płatnika, instruującym bank płatnika, na wniosek wierzyciela, do przekazania określonej kwoty w określonym momencie (zatwierdzenie polecenia zapłaty). Zasadniczo istnieją polecenia zapłaty między przedsiębiorstwami i podstawowe polecenia zapłaty, podlegające różnym zasadom. W przypadku obu opcji, upoważnienia mogą być określone jako pojedyncze lub stałe. Pojedyncze upoważnienia mają zastosowanie na przykład do specjalnego procesu. Upoważnienia muszą być dostępne w formie papierowej.

Opis aplikacji

W celu przekazania danych księgowych do systemu rachunkowości finansowej, forma płatności i numer referencyjny upoważnienia mogą zostać określone dla procedury polecenia zapłaty SEPA już w ofercie sprzedaży.  Określona forma płatności musi należeć do kategorii Polecenie zapłaty SEPA.  

Inaczej niż w ERP, metoda płatności w Księgowości Finansowej jest określana nie poprzez formę płatności, ale poprzez kod płatności. Dlatego należy utworzyć przyporządkowanie między formą płatności Polecenie zapłaty SEPA używaną w Comarch ERP Enterprise a kodem płatności używanym w Comarch Financials Enterprise z kategorii Polecenie zapłaty SEPA.  W tym celu wykorzystywana jest aplikacja Przyporządkowanie kodów płatności.

Nagłówek

Nagłówek oferty sprzedaży zawiera odpowiednie pola do unikalnej identyfikacji oferty sprzedaży, a także nagłówek oferty sprzedaży. Nagłówek oferty sprzedaży zawiera ogólnie obowiązujące pola oferty sprzedaży w różnych zakładkach. Niniejszy dokument opisuje tylko rozszerzenie dla Comarch Financials Enterprise w zakładce Odbiorca faktury.

Zakładka Odbiorca faktury

W tej zakładce określane są dodatkowe informacje dotyczące oferty sprzedaży.

Szczegółowy opis pól:

  • Forma płatności – Jeśli polecenie zapłaty ma zostać wykonane za pomocą procedury polecenia zapłaty SEPA, wprowadź w tym polu prawidłową formę płatności z kategorii „Polecenie zapłaty SEPA”.
  • Wg autoryzacji – Jeśli wprowadzono formę płatności, dostępne jest pole Wg autoryzacji. Pole jest wstępnie wypełnione upoważnieniem oznaczonym jako preferowane dla partnera płatności lub odbiorcy faktury i może zostać nadpisane.

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?